I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

1/9 Lör. Scarub (Living Legends, L.A), Tiombe Lockhart (PPP, Bling 47, Army of Love, NYC), HipHop Karaoke GBG & filmvisning av nya Dilated Peoples dokumentären @ Scratch, Pustervik!

Klubb & Konserter - Göteborg

2007-08-28 05:29

1/9 Lör. Scarub (Living Legends, L.A), Tiombe Lockhart (PPP, Bling 47, Army of Love, NYC), HipHop Karaoke GBG & filmvisning av nya Dilated Peoples dokumentären @ Scratch, Pustervik!

Hej på er Ladies & Gents,
Scratch är tillbaks efter ett välbehövligt uppehåll i augusti, och nu på lördag 1 september dukar vi upp en riktigt oemotståndlig, kvalitativ, underhållande & hälsosam buffé på Pustervik. Fullt ös hela kvällen, så dyk upp i tid, precis som snubben i Det stora blå.

Scratch: Lördag 1 september (Storartad & hejdundrande trevlig höstsäsongspremiär!)

På Scen 01:00: Nya Heta Kvinnliga Stjänskottet Tiombe Lockhart, FUTURE SOUL SUPERSTAR som spås en lysande karriär, Sångfågeln från NYC redan känd från skivor med Platinum Pied Pipers, Bling 47 & Army of Love bl.a. (myspace.com/tiombelockhart)

+ Scarub, snuskigt duktig & legendarsik mc från Los Angeles & Living Legends Crew som ser till att vi får våran live-hiphopdos denna kväll.
myspace.com/scarubiscool

På scen midnatt: Världspremiär för HipHop-karaoke GBG - max. 10 deltagare river av sina favoriter som aldrig förr, maila Scratch i förhand eller signa upp tidigt på plats, det kommer finnas en pärm med ett gäng texthäften om man behöver lite hjälp, vilket vi alla kan behöva.  P.S lägger dubblingar och backar upp om det behövs. Låtlista kommer upp snart, Becks Bira till alla deltagare! Klackarna i taket o.s.v!

DJ Ego (DJ SM-mästaren, som representerar Sverige i VM i London 7 oktober) skall tydligen dra av Code of the Streets med Gangstarr.

Våran host P.S. har också lovat dra av nån karaokeklassiker, "Burn Hollywood Burn" var det senast vi snacka med honom i torsdags kväll, vi får kolla upp om den någonsin släpptes som instrumental dock. (tveksamt he, he) Annars lovade han att bjuda på något tidigt & tidlöst Ice Cube alster.

Maila oss och paxa era låtar, vi kommer även ha med oss en lista på plats med låtar som finns i vårt lilla arkiv med texter och allt.

På scen 22:30: Officiell premiär visning av den nya dokumentärfilmen "The Release Party" där filmaren Jason Goldwatch under 10 år följt en av våra absoluta favoritgrupper Dilated Peoples som nyligen dessutom var här hos oss i juli.  Den nya heta dvdn går även att beställa från deras myspace. (myspace.com/dilatedpeoples)  
Trailer:

Vi ses på Puster på lördag! / Scratch Unit

SCRATCH LÖRDAG 1 September @ PUSTERVIK!
Scarub (Living Legends) + Tiombe Lockhart (NYC) +
HIPHOP KARAOKE GBG, + visning av Dilated Peoples-
dokumentären "The Release Party"
22-03, 18 år, 120 kr
Host: P.S.
Resident DJs: Ayes One & Lövet

2007-08-28 10:07
ses där, ser fram emot att se Dilated-DVDn in public :)
2048 || Militia Sound Crew

2007-08-28 12:19
Hip hop karaoke låter stört. Vilken låt skall du dra FC? Säg inte att du (head)bangar????????????????????

K-Unit

2007-08-28 16:33
"Gangsterbrud" !

/ BBQ Unit 

2007-08-28 23:43
DVD'n är sinnessjuk...
 My Posse's On La Brea

2007-08-28 23:44
DVD'n är sinnessjuk...
 My Posse's On La Brea
Admin

2007-08-29 20:07
Hiphop Karaoke låter ju bara så överhäftigt. Får man bara några bärs under blusen så. Scarre Scaruben är inte heller fy skam.

2007-08-29 21:41
Scarub!! vilken bokning! måste fixa barnvakt på en gång!
finns det många biljetter kvar? ska man skynda?
gulp

2007-08-29 23:55
ni e så sjuka va
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-30 01:47

Sjuuuukt nice med Tiombe!!! 

SCRATCH!!!
Massa mixar & shit @ http://www.myspace.com/jaystarseven

2007-08-30 09:31
Gretchen,

Dilated dokumentären börjar 22.30, 
Dyk upp då så är ju helkvällen ett faktum,
Ingen stress ang. förköp.

Ses / F.C

2007-08-30 18:57

Hoppas nån drar en Das efx karaoke. Kan va fett! Fan vad det ska bärsas. Hös unit

Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.

2007-09-01 15:24
Djungeltrumman har gjort en intervju med Tiombe inför kvällen,  
http://www.djungeltrumman.net/v2/ICms/?Scope=&I=2815&P=0,512,621,624,2815

Andra updates är att hela ligan från B-BOY APOCALYPSE jammet som äger rum tidigare under kvällen på ÅNGPANNEGATAN 15, Hisingen
 tydligen kommer förbi senare under kvällen till Scratch och kanske går loss lite på golvet om dom är på humör.

ROXRITE (USA)
DEF DOGS (HOLLAND)
GHOST CREW (SWE)
m.fl.

Ev. kanske det trillar in en "svensk legend" sent vid. 02.30 och river av nån låt med.

Ryktas även om att vi kommer får höra folk dra av både Biggie & Tupac klassiker i Karaoke hysterin....

2007-09-01 16:13
Blev det någon låtlista? Har aldrig bangat att dra en låt, med eller utan text.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2007-09-01 16:37

Vi är ökända fört att vara förslappade, så låtlista kommer finnas på plats på Pustervik att kolla igenom när vi öppnat ikväll. Vi skall ta oss i kragen rejält till nästa tillfälle Karaoken är aktuell och lägga upp låtar & texter på nätet. Något som iofs alltid kan funka om du har någon egen klassik favoritlåt, så går det givetvis att ta med egen instrumental så kör vi den rakt av...

2007-09-01 17:48
Snart dags!

Jag har öppnat första bärsen!

2007-09-01 18:24
Jag hittar säkert något jag kan köra, gör jag inte det är det fan dags att lägga micken på hyllan!

Spara en plats åt Uncle Sam, vet inte hur tidigt jag kan dyka upp. Förfesten lär dra ut på tiden, men innan midnatt iallafall.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2007-09-02 13:27
Hiphop karaoken var ju riktigt sköj!

Synd att så få körde...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2007-09-02 17:43
Jag tror mycket på Hiphop-Karaoken. Det gäller bara att man ger det lite tid och inte tar så seriöst på det. Men kanske ska man ha det lite tidigare under kvällen då det inte drabbar så mycket folk? Synd att man missade DP-filmen. Otippat mycket folk, det var en nykter och trevlig kväll!

2007-09-03 09:45
Hur var Tiombe?
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-09-04 12:24
Tjena.

Jag vart rätt onykter då jag gick upp på scen å körde T.R.O.Y. samt Shook Ones pt. 2. Kändes som om nå´n var tvungen att börja. Jag var 3:e man på scen enligt listan, men den listan vart ju rätt kort så jag blev uppropad direkt. vilket jag inte var beredd på, men kul som fan. :-D

Riktigt kul med HipHop-Karaoke om man inte tar det så seriöst. Vilket man inte ska göra heller. Hade inte alls planerat att köra karaoke, skulle bara se alla andra göra det, men ingen ställde ju upp. Blev spontant å kul.

Vore riktigt kul å köra låtar om man är fler på scen och kör varsin vers i t.ex. Sabotage med Beastie Boys, Funky Child med Lords of the underground, True fu-Schnick med Fu-Schnickens (crazy), Scenario med Tribe... he he, men vem kör Busta då? :-D

Riktigt kul att Gbg å club scratch är först ut med det. I N.Y. har de bara kört 1 år tror jag. Se här;

http://www.hiphopkaraokenyc.com/

Big up till Scratch, Lövet, Ayes One, DJn, Hosten å alla andra inblandade för en kul kväll å initiativtagandet!

Scarub å Tiombe samt DJn var skitbra!

Hade skitsköj (nästa gång går jag dock upp nykter så man inte stakar sig för mycket).

Love.
"Understandable smooth shit that murderers move wit´
The thief's theme, play me at night, they won't act right
The fiend of hip-hop has got me stuck like a crack pipe"