I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
10-11/8 - Way Out West @ Slottskogen
Klubb & Konserter - Göteborg
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
3
4
5
»
»»
Borttagen
2007-08-13 01:04
Erykah var grym förutom att 1) det blev försenat 2) det var för kort 3) sexig-mot-högtalaren var bara tidsslöseri.
Kanye var trist därför att 1) överdådigt och grötigt 2) gästspelet...wtf? 3) produktionsmedleyt..eh.
Recensenten på GP tyckte tydligen tvärtom.
I övrigt var det sjukt helvetiskt för mycket folk, folk/lättöl såldes som starköl fast för 40 pix per glas, öltälten var överfulla, kasst matutbud, rörigt att komma in (kamera, paraply, köer, etc), stressiga spelscheman.
Men bortsett från detta...grymt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Borttagen
2007-08-13 09:13
gs - erykah var redo i tid men hela spelschemat vart förskjutet så hon var tvungen o vänta till regina spektor på azaleascenen var klar eftersom de två scenerna spelade om varandra. 20 min försening är eg. inget att tala om.
sexig-mot-högtalaren var grymt =P
det var väl inte särskilt rörigt att komma in i själva festivalen, "köer" hahaha trodde du det inte skulle vara kö eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
stennajameson P41
2007-08-13 11:08
Kanye sög. Håller helt med personen som skrev att man borde kunna få in något annat. Såg att någon tidning skrev att det va organiserat.. Kändes jävligt halv b att inte dj och artist har koll på vad som händer härnäst under ett jävla live uppträdande.. Att ta med stråkar och en dj känns bortslösat ...vart fan va resten av bandet?
Erykah däremot ägde. 20 minuter försenat är inget att ens nämna..
Maten på stället va under all kritik, hyr upp malmöfestivalens matstånd, låt folk ta med vatten, få dit roots och common så har vi en fett festival att se fram emot nästa år!
Big up för att vara första gången iaf.
peace, love, unity and having fun
Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att krocka.
Jazzpher
2007-08-13 17:42
en grym festival, musikaliskt sett! Maten kunde varit billigare å mer varierad, hade bara råd å äta en gång båda dagarna hehe. Vatten va la bara att fylla på inne på toaletterna? Eller den där fontänen mellan Flamingo/Azalea.
Ang. Kanye så tycker jag det va lite oproffsigt imellanåt när det blev tyst mellan låtarna. Men jag tycker ändå han körde dom bra och han hade ju en jävla energi. Han hade ju suttit i studion i NY till 5 på morgonen samma dag å jobbat på skivan dessutom. Hans "Jesus walk" va fet också :P
Spelningarna med Manu Chao, The Go! Team, Lady Sov, Regina Spektor, The Ark & Salem Al Fakir var annars de bästa enligt mig :)
2048 || Militia Sound Crew
lhabia
2007-08-13 17:44
Någon som kan jämföra Kanye på WayOutWest med Kanye förra året på Roskilde?
•pave paradise•
konnyrymes P41
Producent
2007-08-13 18:11
najs vare...
made_in_japan
2007-08-13 19:27
kan inte nån sammanfatta lady sovereigns spelning?
baeng
Fredzon_mandela P41
2007-08-13 20:53
lhabia:
Kanye West på roskilde å way out west var jävligt likt i utförandet, men han hade inte Stronger bl.a. på roskilde. Å A-Trak hade ett bättre set på roskilde. Sen var hon nog lite segare på WOW men överlag fattar jag verkligen inte varför folk klagar. Han har ju en sjukt mycket bättre show än 99% av alla andra rapartister, å ingen störande mongo-backuprappare. Tyckte det var helt sjukt fett även om jag sett det innan
Fredzon_mandela P41
2007-08-13 20:54
Fast annars var ju mapei å basutbudet höjdpunkten, gick helt loss
Borttagen
2007-08-13 21:14
lady sovereign var bra hon e jävligt kaxig men ganska full of her self,lite snorunge aktig, hon tyckte att hon va så cool,men annars var basen i varje låt skön
lhabia
2007-08-13 21:25
fredzon_mandela:
Ah..tänkte väl. A-trak var grym på Roskilde. Kanye är en performer av kaliber, bättre än väldigt många rappare.
•pave paradise•
grekiz P41
2007-08-14 00:26
Har inte varit på så många festivaler pga skitiga kalsonger och allmänt äckel. Här kunde jag duscha varje dag vilket behövdes. Bodde jävligt nära så efter 6liter svett och Manu Chao drog jag o duscha för att sedan fortsätta festandet. Kan inte bli mycket bättre när man vill röja till musiken. Vilken musik sen. Manu Chao är nog det bästa jag hört i live sammanhang, vilket röj. Var några som klaga på att han förstörde musiken med upp-tempot men jag tycker tvärtom. Det är det som gjorde hans live framträdande så bra. Hörde något om att han skulle komma tillbaka till Sverige snart, någon som vet mer?
◙...◙
Jazzpher
2007-08-14 10:56
grekiz P22
håller med dig. Manu Chao var nog även den bästa jag varit på, mkt pga stämningen som va. Sen håller jag med ang. upp-tempot, det gjorde att låtarna fick ytterligare en dimension och sen tycker jag hans band va grymt, speciellt den tjocke på gitarr, såg ut som en riktig engelsman :)
emeliponten
2007-08-22 06:01
bilder ligger uppe på www.iloveyes.se
klubb Yes! >> FOR THE LOVE OF MUSIC >> www.iloveyes.se
Jazzpher
2007-09-10 10:41
en månad sen festivalen, men bättre sent än aldrig så har jag lagt upp lite filmer från div. konserter:
tuben
Svenne P32
2007-09-22 19:25
jag är dansken i röd tröja
Käft då.
Borttagen
2007-10-01 00:46
För den som har missat finns bilder på
www.suave.se
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
3
4
5
»
»»