I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trentemöller feat. DJ Tom live @ Brewhouse 28/4

Klubb & Konserter - Göteborg

   

2007-04-12 08:27

Trentemöller feat. DJ Tom live @ Brewhouse 28/4

Trentemöller @ Sub7 Sessions

Flyer: http://www.sub7.se/images/kalender/event_47_medium.jpg

Datum: 2007-04-28
Plats: Brewhouse, Göteborg

Pressrealese
Sub7 Sessions presents:
Trentemöller LIVE Feat DJ T.O.M
Warm up by Martin H (Invent Recordings)
Lördagen 28 April, Konserthallen Brewhouse - Göteborg



Mina damer och herrar. Den danske mannen med soundet som tog över världen - framför er har vi en av världens kanske mest hyllade producenter den danske producenter Anders Trentemöller. Alltsammans började 1997 då Anders ingick i Housetrion Trigbag tillsammans med Dj Tom. På den tiden kunde man se dom spela runt om på privata fester och reste runt lite inom de danska gränserna. Trentemöller tröttnade på house-scenen och satt i studion under 2 års tid. Ett break som medförde att han sommaren 2003 släpper "The Trentemöller EP" som inkluderar "Le Champagne" och "Work in Progress". Epn var en stor internationel framgång och kunde ofta höras på BBC Radio One som djs som; Pete Tong, Danny Tenaglia, John Digweed och Steve Bug spelade. Som om inte det var nog chatrades dessutom låten som en av det 10 bästa låtarna som släpptes 2003 av tidningen Groove - en av Tysklands mest ansedda musiktidningar.

Sedan dess har priser efter priser delats ut. Folk har rest från land till land för att uppleva honom och idag är han startklar för att besöka oss på Sub7 Sessions. Trentemöller är en av de största namnen vi bokat och vi vet att det är bara vi och Roskilde som kommer ha råd att ta hit honom inom de senaste åren. Ta chansen att uppleva denna musiker på svensk mark och gör denna kväll till kanske en av de bästa någonsin. NRLND från Stockholm kommer göra en riktigt grym Visual setup för denna kväll och med denna lokalen har vi alla förutsättningar för att göra det magiskt.
Lokalen rymmer strax under 1000 personer och Stena Line gick för ett par år sedan in med ett par miljoner för att skapa rätt akustik inne. Med andra ord kommer ljudet bli bättre än vad ni är vana vid och vi vill att denna fest inte ska hållas på en traditionell nattklubb. Som om inte detta vore nog har vi dessutom ställt Martin H en av Sveriges absolut tyngsta producenter inom Proggresive/Techhouse på scen. Martin H som genom hitar som "Sounds reviving" "Club Game" "The Winner" tagit världen med storm. Jag minns en sen natt då jag hörde John Digweed spela "The Winner" på Space, Ibiza. Åkte hem med låten i huvet och kunde inte släppa den - så snart jag sitter på svensk mark ser jag att det finns ute en ny radiomix med Deep Dish, vems låt spelas inte två (2!) gånger om inte Martin Hs "The winner" lykan är total. Jag har hittat min låt och dessutom kommer den från lilla Göteborg. Det är med stolthet vi denna gång låter Martin H skapa den rätta atmosfären för kvällen.

Biljetterna släpps Fredagen 23 mars på Ticnet.se och kostar 250 Sek + bokningaravgift. Det kommer INTE finnas en kassa på plats den aktuella kvällen och hoppas att ni köper er biljett så fort ni kan. Vi släpper 900 stycken och då denna festen lanseras i hela norden är det helt enkelt först till kvarn.

Biljetter hittar ni på:

www.clubtraffic.org - www.myspace.com/djsystematic