I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-04 20:43

Grimeklubb i GbG

Någon vän till mig har någon gång pratat om att det ska finnas en fet klubb i Götet som spelar grime å grejer, råkar ligga i lumpen i Halmstad för tillfället och kommer spendera en del helger det kommande året i Gbg istället för att orka ta mig hela vägen hem till Sthlm. Någon som kan bekräfta om det finns någon grimeklubb i stan å om inte skulle jag uppskatta några andra tips på sjyssta ställen.

peace

a nigga with knowledge is more dangerous than a nigga with gun//
they make the guns easy to get and try to keep niggas dumb//

2006-10-05 02:18
FRMT på uppåt framåt kör väl en del grime/dubstep m.m. Annars kördes det en klubb i somras på Henriksberg, var inte där så jag minns inte namnet på den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-05 03:03

gå på Get up! vi kör grime och dubstep!
förut körde vi på sticky top floor, nu kör vi på storan. på somrarna har vi kört mkt på pustervik.
http://www.getup.se . kolla in bilder från live grimeshower 24 februari och 11 november. vi körde 4 augusti också men då hade vi ingen kamera. det var dock fetast, i min mening. jammer och tempa t.

På Fredag på storan på ena rummet kommer Amazing A bl.a. pumpa bra skit från skreams nya album!

Sen är nästa gång 3 nov, då blir det än mer av sånt. svenska artister, men lite åt det hållet och framförallt på skivspelarna kommer det gå sånt varmt. inte bara men en hel del!

FRMT är en grime/dubstep/minimal-klubb men har aldrig kört nån gång ännu, framförallt inte på uppåt framåt. det har aldrig varit aktuellt. namnen låter lika men har inget med varandra att göra. FRMT är en ordlek/översättning från londonklubben FWD, medan Uppåt Framåt är taget från det skotska 80-talsbandet Orange Juice's låt Upwards & Onwards. (nerd knowledge) :D

FRMT, som är Martin, Amazing A och Carl (infuse) skulle kört på ish på viktoriagatan men så blev det inte. Det var också dessa som spelade skivor på East London, en grimeklubb som körde på Henriksberg vid ett tillfälle i februari.

annars kördes det bra med grime etc på jazzhuset i torsdags, av bl.a. vex'd, och det berodde på att Irk höll i trådarna. Han gillar sin grund i Drumnbass men blandar med en hel del grime/dubstep.

En annan kanske lite oväntad DJ jag vill nämna här är DJ Confuze, som jag hört spela ett skitbra grimeset. Något han kanske gör igen om han får ett bra upplägg nånstans.

2006-10-05 12:21

Nice Erik! Ja FRMT gick lite åt helvete och nu finns typ inte ISH längre. Det va synnd att det skulle bli så, men vi håller på att mobilisera om oss. Kanske blir det någon typ av svartklubb eller så lyckas vi fixa någon helgkväll i någon av de få sanna klubblokaler som finns här i göteborg. Men, gäteborg behöver hålla fortet mer, så som det va förra hösten. Just nu är grime och dubstep bättre än någonsin! Speciellt nu när Amazin A's nya mixtape "dubstep for dummies" är ute.

yeah yeah there you go khadim.

2006-10-06 18:02
tack så mycket hörni, fortsätt gärna bomba mig med tips på andra klubbar!

Ses i götet!
a nigga with knowledge is more dangerous than a nigga with gun//
they make the guns easy to get and try to keep niggas dumb//