I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söndag den 9e juli, slottskogen, 21:30

Klubb & Konserter - Göteborg

   

2006-07-08 00:17

Söndag den 9e juli, slottskogen, 21:30

8 mil bjuder in alla rappare och andra hip hop performers till ett spontant jam i slottskogen. Vi kommer sätta upp en bergsprängare och spela beats samt våra favoritlåtar (med focus på svensk hiphop), och ser gärna att det dyker upp några fler för att rappa, breaka eller bara digga med.

Vi har gjort det här några gånger tidigare (men utan att bjuda in öppet) och det har alltid dragit någon form utav publik, så ta chansen, alla ni som tycker att internet dödar hiphopen. Take it to the people! Reclaim the parks! Vi kommer att hålla till vid stora dammen, i närheten av cafeet och sätta upp vår bergsprängare vid någon parkbänk där. Följ bara ljudet av musik och leta efter snubben i svart hatt (det är jag). Ta gärna med egen musik på MP3 spelare (vi kan INTE spela CD skivor- low tech), vi kommer försöka spela det folk vill höra/rappa till.

Vi sätter som sagt igång runt halv tio på kvällen och håller på tills vi tröttnar eller blir ivägkörda- brukar hålla på till midnatt eller så. Vi inser att det här är väldigt kort varsel, men vi hoppas det dyker upp lite folk ändå.

Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.