I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söndag den 9e juli, slottskogen, 21:30

Klubb & Konserter - Göteborg

2006-07-08 00:17

Söndag den 9e juli, slottskogen, 21:30

8 mil bjuder in alla rappare och andra hip hop performers till ett spontant jam i slottskogen. Vi kommer sätta upp en bergsprängare och spela beats samt våra favoritlåtar (med focus på svensk hiphop), och ser gärna att det dyker upp några fler för att rappa, breaka eller bara digga med.

Vi har gjort det här några gånger tidigare (men utan att bjuda in öppet) och det har alltid dragit någon form utav publik, så ta chansen, alla ni som tycker att internet dödar hiphopen. Take it to the people! Reclaim the parks! Vi kommer att hålla till vid stora dammen, i närheten av cafeet och sätta upp vår bergsprängare vid någon parkbänk där. Följ bara ljudet av musik och leta efter snubben i svart hatt (det är jag). Ta gärna med egen musik på MP3 spelare (vi kan INTE spela CD skivor- low tech), vi kommer försöka spela det folk vill höra/rappa till.

Vi sätter som sagt igång runt halv tio på kvällen och håller på tills vi tröttnar eller blir ivägkörda- brukar hålla på till midnatt eller så. Vi inser att det här är väldigt kort varsel, men vi hoppas det dyker upp lite folk ändå.

Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2006-07-08 00:26
det låter spontant och gött... kanske kommer ditt och diggar lite..
-> Wasted Frillz <-

2006-07-08 00:55
fan vad coolt, lär komma förbi på söndag om jag hittar någon polare å dra med.

vad för rappare brukar dyka upp e det hjärtat av underjorden i gbg eller? :)
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-07-08 03:11
synd att man drar till köpenhamn tidigt måndagmorgon,kul intieativ dock!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2006-07-08 12:06
fett, kommer nog förbi en sväng!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-07-09 10:59
Slutar Jobbet 21.00 så jag skall försöka vara där halv, har dock massor med saker att släpa på...
Generation Omega är det något kosttillskott eller vad?
Producent

2006-07-09 14:44
Vart är det mer specifikt? lite mer reklam för detta vore väl bra samt att tiden känns liiiite väl sen va?
Nine.D
Multifaceted Creativity

2006-07-09 16:20
Var är det mer specifikt?

Där vi sätter oss. Vi har verkligen inga bättre beskrivningar just nu, förutom "vid den där bänken där vi körde i lördags förra veckan".

lite mer reklam för detta vore väl bra?

Nej, om vi gjorde något mer organiserat skulle vi definitivt marknasföra det bättre. Det här är väldigt spontant- vi bestämde oss i fredags för att sätta oss och lyssna på musik, skriva låtar och öva lite, sen tyckte vi att det vore mycket roligare om det var mer folk, och så postade jag här.

tiden känns liiiite väl sen va?

Vi är hårda undergroundhiphopare som får vara ute när det blitt mörkt!
Mer seriöst så jobbar Puh97 till 9, och det är hans bergsprängare.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Producent

2006-07-09 16:26
slottskogen är ju inte direkt 2x2m,, det finns ju en jäkla massa områden att hänga ut på ..

å med mer reklam menar jag inte att det ska sändas på nyhtena direkt, men att posta sånt här i blandat är ett bättre alternativ då det blir mer uppmärksammat, kan passa där, om inte så flyttas det till rätt ställe men folk har sett de... hehe
Nine.D
Multifaceted Creativity

2006-07-09 17:47
Vi kommer sitta vid stora dammen(den heter så), i närheten av kafeet. Mer precis än så kan jag inte vara, eftersom jag inte vet.

Sant att jag kunde postat det på lite fler ställen, men jag ville undvika 100 inlägg som inte hade något att göra med det jag skrev. Det tenderar ju att bli så på de mer öppna forumen.

Plus att jag inte tänkte på det...

2006-07-09 22:53
Glöm inte ditt Gucciparaply då så inte din uppknäpta skjorta blir blöt....