I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

14/6 Hultsfredsfestivalen 2012 @ Hembygdsparken och folkets park, Hultsfred

Klubb & Konserter - Festivaler

Moderator

2011-11-24 00:43

14/6 Hultsfredsfestivalen 2012 @ Hembygdsparken och folkets park, Hultsfred

Hultsfred släppte sitt första band för nästa år. Cardigans kommer och lirar Gran Turismo. Jag gillade nystartade Hultsfred i sommras, kanske uppskattade jag lite väl mycket att det var lugnt och skönt för där var så ont om folk.
Nuförtiden får man springa runt med öl från barerna på området, saker känns uppstyrda även om DIY känslan från förr inte helt gått förlorad. Jag gillar hultan och tror på uppstarten, folk kändes äldre och bättre på det.
Nåja första bandet.

The Cardigans

Namn: Hultsfredsfestivalen 2012

Plats: Hembygdsparken och folkets park, Hultsfred

Datum/Tid: 2012-06-14

Ålder:

Kostnad: 1040

Mer info:
www.hultsfredsfestivalen.se

"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Admin

2011-11-30 14:34
Det händer redan grejer alltså. Skall bli spännande och se om dem kan lyfta detta.

2012-01-16 12:12
Nytt släpp, och ett riktigt jävla bra sådant!

The Cure, The Stone Roses, Justice, James Blake, The Kooks, M83, Noah and the Whale och Future Islands.

Fuck yea!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2012-03-20 07:46
http://www.hultsfredsfestivalen.se
Länken i första inlägget fungerade inte.

Så sjukt grym lineup i år! Att gå är inte ett val, det är ett måste! :D
- Dexter Morgan
Admin

2012-03-20 08:34
Mycket vuxna bokningar. Skönt att de inte hakar på "hipster"-vågen och bokar det som hypas av journalister. Snarare det som hypades av journalister för 10-20år sen :D

Fattas bara lite hiphop. Verkar vara en väldigt "vit" festival.

2012-04-15 14:14
Mycket bra bokningar hittils, men jag saknar fortfarande lite mer hiphop för att jag ska boka en biljett.
Can't break necks in boxes
Skivsamlare

2012-06-07 10:08
Inte långt kvar nu! Ses i småland :)

2012-06-08 15:40
Så pepp! Längtar verkligen tills på onsdag :D
- Dexter Morgan
Moderator

2012-06-08 21:37
ja jävlar. samling alla på hyperdub-grejen natten mot fredag. kaos!
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2012-06-09 12:19
Just det, har minst två platser över i bilen från Göteborg/Alingsås, ifall någon vill samåka. Släng iväg ett PM vettja!
- Dexter Morgan

2012-06-18 10:46
Vilka var där nu då? Vad var bäst? Vad var sämst?

Största besvikelsen: The Kooks. Det var den största anledningen till varför jag ens köpte en biljett. Och så kör dom bara massa skräp. Okej, skräp är väl att ta i. Men dom borde verkligen ha kört mer från Too much is not enough och Konk. Vad hände där, liksom? Nej, det var jag besviken på!

Bästa spelningen: Nationalteatern. Fan vad bra det var! Vi satt i gräset med en öl i ena handen och en cigg i andra. Njutning.
Utöver det var det jag såg av Garbage riktigt bra, The XX var helt fantastiska och Gorillaz överraskade mig. Hade inte förväntat mig ett dugg av dom, men helvete vad coolt det var. Fast ett tag kändes det nästan som lite för många intryck på samma gång, det var svårt att processera allt det visuella. Men vi röjde på ändå :).

Missade tyvärr KRIT och Kasabian, men festivalen var bra. 17 000 sålda biljetter i år, en ökning med 7000. Det är inte dåligt av FKP!

Surt med vädret bara. Speciellt kylan på nätterna. Det var en av anledningarna jag bara kollade på The Cure i typ en halvtimme. Var helt säker på att den natten skulle vara den sista natten i mitt liv, så som jag frös haha.

Hoppas alla som var där hade det riktigt kul. Och för dom som vill, finns chansen att se Mumford & Sons gratis på P&L i år, om man behåller armbandet. Läs mer om det på Hultans hemsida :)
- Dexter Morgan
Moderator

2012-06-18 12:00
Jag gillade Stone Roses. hört lite gnäll, jag tyckte det var fantastiskt. Cardigans var såklart strålande. Hade skoj på far och son. Miles kane var bra. Nöjd med det mesta utom hur jävla ont jag har i lungorna nu. Hultsfred-dammet trots en del regn.
Admin

2012-06-18 12:45
Kul att det sålde 17 000 biljetter. Man vill ju att det ska gå på bra för Hultan.

Var det ingen som såg hiphop-spelningarna på festivalen?

Skivsamlare

2012-07-09 14:40
tror varenda tjej under 20 skulle på kooks, såg dom på arvika 2008 det räckte då.
största besvikelsen var enligt mig the cure som jag peppat som fan för, visserligen kände jag till att dom är kända för att spela i oändligheters oändliheter men hade nog aldrig trott att dom skulle köra på till halv 4 på morgonen. palla 1 timme sen blev det nya äventyr. trist att missa guldlåtar som close to me och boys dont cry.

the xx var nice, likaså stone roses. men de bästa förutom gorillaz måste vart french films kl 14.30 på torsdagen. vilket jävla ös! perfekt spelning att starta en festival med. röjdes så mkt att en vakt ryckte ur sladden mitt under spelning och gick upp på scenen och hota med att stänga ner hela skiten om inte folk lugnade ner sig. efter lite om o men så körde dom igång igen, och alla röjde på precis lika mycket. underbart!

var nån snubbe (som f.ö var förband åt nice & smooth på slakthuset i vintras) som dja i nått "tält" och bara körde feta oldschool låtar. kul med lite tung hiphop på en festival som hultsfred. bortsett från det var de inte mycket hiphop alls.

allt som allt en kul festival med helt okej väder bortsett från sista natten då det öste ner konstant hela natten, men det gjorde inte så mycket.

ser fram emot nästa år :)