I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

FY FAN för arvika, festivalkrock 2008

Klubb & Konserter - Festivaler

2007-10-01 17:25

FY FAN för arvika, festivalkrock 2008

De festivalbesökare som vill åka både till Arvika och Roskilde nästa år får problem. Festivalerna hålls nämligen samma helg 3–5 juli. Och det är i hög grad planerat av arrangörerna bakom Arvikafestivalen.
Arrangörerna vill samordna sina bokningar tillsammans med norska Quartfestivalen och Roskilde för att erbjuda artister som man normalt sett inte skulle kunna få till de värmländska skogarna.
– Vi kan omöjligt ligga kvar på samma helg om vi ska kunna sätta de artister som rimmar med både profil och budget, säger Robin Frank på Arvikafestivalen i ett pressmeddelande.
Kapaciteten vid Arvikafestivalen kommer därför att utökas ganska rejält. Några siffror på hur många biljetter som man ska släppa meddelas dock senare. (TT Spektra)

källa:
http://www.arbetarbladet.se/PGarticle...

alltså va fan?
jag har typ besökt arvika å roskilde omlott varje år å nu gör dom så här, kommer aldrig kunna bestämma mig! , alltså jag hoppas verkligen att dom ändrar detta snarast,
älskar mysstämmningen å allt på arvika men nu har deras storhetsvansinne gått för långt! , byta stil på festivalen.. njo lite kan man ta men att flytta hela skiten så det krockar? det är inte nice mot besökarna alls!
det är ju många fler än ja som kör båda två festivalerna!

jo som sagt jag är upprörd, detta är inte helt okej!

OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2007-10-06 19:17

även quarts festivalen i norge kommer hållas samma helg har jag hört.

2007-10-06 23:28
skissen: läs hela inlägget ; )
www.goldrush.se

2007-10-07 12:03
suger ju kuk ..

aja får åka på några andra festivaler då, men älskar ju arvika å stämningen .. men men hoppas dom går svin back då..
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2007-10-07 23:41
oj ursäkta, jag va lite för snabb=)

2007-10-10 18:42
quart var samma helg som roskilde i år.
Intressant att arvika flyttar, kan båda gott, synd att GBG Reggae alltid legat denna helg också... (den krocken är dock väldigt liten...)
www.swingkids.se

2007-11-13 19:19
bra jobbat av arvika att lägga de samma helg. bra jobbat,verkligen.

2007-11-13 19:24
Så, de försöker på något vänster konkurrera ut Roskilde OCH Qvart? Ja, tjena..lycka till med den. Bara de trogna besökarna kommer åka till Arvika nästa år, är min gissning. Speciellt när Roskilde OCH Qvart förmodligen kommer försöka boka Radiohead, Metallica, Foo Fighters, Lauryn Hill, Common, India.Arie etcetcetc I could go on and on and on and on.
•pave paradise•

2007-12-03 23:57
men blööö! inte okej, men vad gör man? blir nog arvika ändå för stämningen är så sjukt nice:)
”O vi kom fram till att lidandet var idéernas moder”

2007-12-03 23:59
Radiohead är det första bokade bandet för Roskilde. Så, där blev det klart för mig vart jag tar vägen.
•pave paradise•

2007-12-04 17:43
sen när fan har arvika varit mysigt?! Mer kaos får man leta efter.

CAMP SKITFITTA AKA CAMP CASUAl!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2007-12-17 14:50
lhabia X0

Då vet jag också vart jag ska ta vägen - i motsatt riktning ;)

2007-12-17 22:33
Rastasite:

Ja, gör det du.
•pave paradise•