I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hultsfred 2007 pt. 2 (Aftermath)

Klubb & Konserter - Festivaler

2007-06-17 18:21

Hultsfred 2007 pt. 2 (Aftermath)

Det kändes som om förra inlägget var inför festivalen så jag tänkte att det var passande att göra ett efter den...

Vad tyckte ni? Vilka var bäst? Vilka var en besvikelse? Osv osv...

Själv måste jag säga att mapei hade hultsfreds bästa uppträdande, stora dans var påväg att explodera

Jadu

2007-06-17 19:04
Bäst var dizzee tät följd av timbuk, shystie och the clipse
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary.

http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/

2007-06-17 19:11
Bäst var helt klart Roky, Korn och Kidz in the Hall (vilken härlig överraskning!).

Även Timbuktu, Mapei, Clipse och 50 Cent (!) levererade.

Men festivalens absoluta höjdpunkt var absolut det sinnessjuka röjet långt fram på Korn, fan vad dom imponerade på mig alltså. Riktigt kul.
skriv kort, helst inte alls

2007-06-17 19:30
Pet shop gick ju inte av för hackor. Bättre än förväntat tillochmed.

2007-06-17 19:34
Var så jävla mycket jag ville se att jag tror bara jag såg en hel konsert och det var Timbuktu.
Bäst var lätt Turbonegro/Hatebreed. Suicidal Tendencies var jävligt fett med. Men det var mest pga att det var sånt jävla röj i publiken :) Ljudet på Atlantis var tine det bästa, det märkte jag dock aldrig av på Hatebreed. Tråkigt att jag stack därifrån precis innan spelningen spåra ur för att gå å se 50 Kent (som dock var överasskande bra. I övrigt var vell campingen det fylleslag man hadde väntat sig, inte mig emot dock.
Suck me beautiful :D

2007-06-17 19:36
Missa fan allt elektroniska jag skulle se, typ 30 min justice det  var allt. Till Roskilde blir det fan att planera drickandet lite bättre, fast campingen var kul...

Inte mkt spelningar i år men Mando var duktiga, James Dean Bradfield kan ha varit den ballaste med gitarr (Zach wylde var ju grym men på ett annat sätt). "Motorcycle emptiness" var nog den bästa låten på hela festivalen.

Clipse var lite av en besvikelse, skulle nog sett hela Turbonegro istället.

Årets miss var nog Roxy Cottonfield och Mapei och att jag inte gick och såg Ternheim med den där söta tjejen. Well well, gjort är gjort.  

Jävla synd att Razorlight och The View ställde in....
New Zealand Why not?

2007-06-17 19:52
korn och smk va nog det bästa jag såg..fast sen såg jag typ bara dom och kanske 2-3 andra band.. annars är ju beeny hill theme vid campingen en höjdare..

Soulchild P22
menar du den ringen som vart mitt i allt? 
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2007-06-17 20:03
hur var tonedeff-spelningen?
these drugs aint as good as we wish they were

2007-06-17 20:08
flogging och korn va bra..
ozzys spelning kan vi ju diskutera...
årets personliga miss va tonedeff, va det nice?

2007-06-17 20:10
Jag säger bara BILLY TALENT!

2007-06-17 20:19
hur kunde jag missa att nämna joy denalane förresten!! tyckte så synd om dom att typ ingen var där, men jag njöt av att få höra alla mina favoritlåtar.

2007-06-17 20:44

jag kollade in runt 20 gigs... och jag måste fan säga att Timbuktus spelning lätt var den bästa! helt jävla tokigt bra...

annars tyckte jag även Svenska Akademin gjorde en stark insats och även SMK

http://www.myspace.com/akinonline

2007-06-17 21:17
Hur kan ni tycka att Timbuks spelning var överväldigande? Den var usel, bara massa nya låtar och allmänt krystat. Take it back to the old school!

2007-06-17 21:20
corto: damn och timbuk har alltid grymt sväng och publikkontakt...men precis som dig tycker jag det är svintråkigt att han inte ens verkar vilja kännas vid sina gamla låtar...med så duktiga medmusiker går det garanterat att omarrangera många av de bortglömda pärlorna från T2 till ett grymt liveformat. överraska oss liksom!
Moderator

2007-06-17 21:25
back-in-town
det var jävligt bra spelningar allt ihop, justice var såklart skitroligt. det är det bara riktigt röjjigt och allmänt bra. Surkin hade inte samlat sådär jättemycket folk men det var ändå rätt bra gung på publiken. cool kille det där.
SebastiAn körde ett jävligt kul set, jag gillade det även om det var mycket sådär ed banger hits, typ ready to fuck in i bongo song och sånt men vafan det är ju röjjigt. fast det märktes att publiken var seg efter ösregn och att det var skitbra.
det var roligt i år med.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-06-17 21:53
50 var bra.. Likaså Timbuktu..
Amy Winehouse var lite lam men annars var festivalen grym.
Den bästa av mina 4 år där..
Campingen är ju alltid det roligaste, är det bra band är det ett plus i kanten..
K.I.S
Killaz In Suits

2007-06-17 22:17
Soulchild: Jag var där och stod längst fram och blev kär. Näst bästa spelningen efter underbara underbara Yukimi Naganos Little Dragon... Mapei och Dizze knäckte också och det lilla jag hörde av  Shinedoe var festivalens finaste dansmoment. Som sagt i den andra tråden bloggade jag ihop en sammanfattning här för den som pallar läsa hehe...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-17 22:53

Dizzee var bäst !
Vilket set , vilken start , vilket slut , vilket svennärvaro , vilket kroppsspråk. Inte ens regn, 10 pers i publiken , gyttja och lera iställe för tygskor stoppade.
Allt var bara perfektion. Öppnar med Jus A Rascal och avslutar med Stand Up tall , däremellan fick han med mina absoluta favoriter på nya Pussyole och Da Feelin. Fattar inte varför han körde Paranoid och Fuk It men det flöt på.

Justice, Boys Noize och Sebastian bröt alla mina ryggkotor , och det var det värt.
Det finns inget som kan ge mer stake än att öppna med Genesis. Efter det var det kört ! Och för en gångs skull uppskattade jag mer att de körde Let There Be Light i original än DJ Funks remix. Och jag älskar att fransosfan röker hela tiden , varje gång , överallt.
Det som var av dock var ju att ljudet på Atlantis sög . Iaf för mig som stod åt sidan för att kunna köra lethal moves.
Feadz var också tight , Uffie var bara lite smått sådär idontgiveafuckimcuteanywayjobbig. Och jag tycker ju hon suger men å andra sidan är jag ju hycklare o dansar fan när hon kör.
Men tråkigare brud på scen finns nog inte till skillnad från säg Marina i Bonde Do Role. SJUKASTE spelningen , såg det komma iom att jag stet dom förut men det har vart på större staällen.
Portugiserna sprang i publiken , hade vattenkrig , strippade , brölade och om man samplar Europe, Grease och även har Radioclits bästa Divine Gosa som beat så kan det ju bara bli kul.

Amy Winehouse ! Haha hon är så jävla tight. TACK för Valerie , den covern. Må gud välsigna den undernärda alkoholisten för hur bra hon gör det. Och hennes mellansnack ? Jag har aldrig tyckt att det vart roligare att lyssna på nåt som jag inte ens hör.
Hon är props ! Och hennes sidekick , han var props.

Jag skäms att jag missade Mapei men det var JAAA att höra Tonedeffs flow och när Pack FM körde Stomp funderade jag på att göra bodyslam på Stora Dans golv.
Shystie , läste hennes myspace och hon tycket hennes spelning var den bästa hon nånsin gjort . PÅ ! Hon var grym , jag har aldrig varit woho shystie yeah men nu när hon körde nya grejer och det lät fantastiskt ska jag nog heja mer på henne.

Jag hade en fantastisk festival ! DIZZEEEEEEEEEEEE

2007-06-18 00:06
bäst var tonedeff och pack fm.

sämst var alla jävla spexare.

nuff said.
all the lazy dykes

2007-06-18 10:51
haha jävlar vad amy winehouse flummade, så jävla bra
SKU - SKU - SKULASON!

2007-06-18 11:25
jag såg bara lite grann av lamb of god spelningen, gick vilse efter gentleman :P Men av dom som var där och kom tllbaka till campet så var dom besvikna av att dom inte körde nån wall of death. Så någon wall of death e jag högst osäker på om dom körde.

2007-06-18 11:27
oj det skulle ju vara som svar i andra hultsfred tråden =/

2007-06-18 11:37
Tonedeff & Kidz in the hall visade verkligen vart skåpet skulle stå, båda konserterna var sjuuuka! Justice var fett clean och så vill jag tillägga att Anna Ternheim var äckligt snygg. :)

Fan va tråkigt det känns att allt är över nu... ångest.
pläääästics.

2007-06-18 12:31
jag såg bara 7 band men de jag såg va grymma, speciellt pet shop var över förväntan. sen va ju campingen lika underbar som alltid! =)

2007-06-18 14:02
tycker att Anaugh F20 sammanfattade det jävligt bra, missade dock inte Mapei, och hon bjöd på en av de bättre spelningarna. Alla elektroniska akter var bra, en del bättre och mer engagerade än andra. Tycker att det var lite ont om Bmore och dylikt, det skulle ha varit roligt med lite fler försök till att blanda in annan musik. Någonting som Does It Offend You, Yeah? lyckades ganska bra med, men där var det glest på dansgolvet.

Bonde Do Role, Boys Noize, Dizzee Rascal, Mapei och SebastiAn var bäst. Amy Winehouse, Tingsek, Feadz och Surkin var riktigt bra. Justice kändes oengagerade och slätstrukna, och hade inte så mycket mer än bra låtar att bjuda på.
Slick Alex - Mainstream is Everything
"Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"

2007-06-18 14:52
tycker snubben som gick runt och sjöng "Jag ger dig min morgon" med Fred Åkerström var bäst på hela festivalen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-18 14:53
nån anna som såg han eller?

2007-06-18 15:08
Massa vimmelbilder finns på kingsizemagazine.se

2007-06-18 15:08

2007-06-18 15:11
piss att man missa dizze asså. men regnet var för jobbigt. fick ligga i tältet och vältra mig i ångest när jag hörde låt efter låt.

2007-06-18 17:10
bäst var timbuktus dj-set backstage efter hans spelning. sjuukt kul

2007-06-18 17:19
Tycker att Laleh samt Tonedeff & Pack FM hörde till de bästa

2007-06-18 20:10
pesso P22

hörde du också benny hill? ;) hehe

soulchild

stod du också i högen i mitten på korn?
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2007-06-18 20:48
Tyckte de flesta hiphopakterna levererade sjukt bra, allt från fiddy till highwon, adam tensta va sjukt bra med

2007-06-18 20:58
Det var ingen på whoa som råkade hitta min kamera natten till söndag eller på söndagen ger 500 pix för Minneskortet!

2007-06-18 21:17
Det var förövrigt en lumix och många kort på en man i ko-dräkt
Hangaround

2007-06-18 21:38
Campingen var fett. årets Citat står en kille i mitt camp för "HALLÅ ALLA! Fick nyss reda på att min far dog i Auswitch. Han ramlade ner för ett vaktorn".

Både Surkin och Boyz Boize var bättre än Justice och Sebastian. Och det var mycket tack vare ljudet. Men vilket ös det var på paradiset då Surkin spelade.

Som alla andra säger så säger jag också att 50 var sjukt bra. Kul att han var så pigg på scenen också. och Jayo är jävligt rolig.

Petshop Boys. Andra gången jag ser dom. Och denna gången var den bättre. Go West var en jävla upplevelse.

SMK var också bra drag.

osv osv osv. Bättre festival har man upplevt men detta var långt ifrån botten napp. Köpte min biljett för 1000:- Åkte ner med Carhart gänget gratis.

2007-06-18 21:48
Nej ärets citat var lätt "VART FAN HAR DU VARIT? OCH VART FAN ÄR DINA BYXOR?"

När en tjej hade kommit hem till sin pojkväns tält klockan 5 på natten.

Ni såg aldrig en galen man i ko-dräkt?

2007-06-18 22:12

TJEJER ÄR FÖR BÖGAR!

2007-06-18 22:24
DUNK: haha joo, kodräkt-mannen var hur skön som helst ju XD

Hangaround

2007-06-18 22:39
DUNK P20
Det satt på sin plats det med haha.

Jo jag såg den jäveln springa runt lite här och var. Tror jag bjöd han på en öl till och med. Fast jag fick den klassiska bilden på Gula Gubbens asscrack. Skall börja fota det på varje festival och ha utställning sen.

2007-06-19 09:37
Converge var så jävla sinnesjukt bra...fällde fan en tår...

Annars så tycker jag nog Timbuktu..flogging (men de var sämre än vanligt)....Shystie....bonde do role gjorde en jävligt billig grej men satans vilket röj det var...stod fan inte stilla en sekund....

Sen så var ju fredagen sååå skön med sophie Zelmani och Laleh till å börja med....suck å pust va skönt...

Lost Patrol Band var också grymma....men dom är fan alltid grymma oavsett vad hehe..

Årets Ahaaa upplevelse var nog lätt justice...fruktansvärt grymma beats...

Årets ångest och "Nej men sluta å gå hem" var ju utan tvekan team flashkick.....hjääälp....
tut!

2007-06-19 09:37
roky givetvis också
tut!

2007-06-19 12:05
Soulchild

I sana fall ar du tjejerarforbogarkillen.
Kallade du mig amy winehouse och brolade om att fa baconmackor pa bussen till Sthlm ?

2007-06-19 14:49
apelsinjos: haha ja det är min dräkt igentligen men den var för liten så min kompis har fått ärva den :)

Ingen på whoa som hälsade på oss i vårat camp?
Det var vi som hade en megafon och dusch precis mittemot utkikstornet.

2007-06-19 16:28
vare nån som såg min fina dans på sopklumpgrejjen ?

i trosor och de stog Tjejer är för bögar,
är nån som har något kort ?

Hangaround

2007-06-19 16:39
Trapphus3 P20
JAG HAR KORT!!!!!
fast på rulle, analogt. Sen hade du några andra som satt och bläddar i porrtiding där. Vårat camp var bara 10 meter där ifrån. Du får se den sen när jag fått pengar och kunnat framkalal filmen.

2007-06-19 16:50
YES!

Hangaround

2007-06-19 17:12
tror till och med att vi hade camp mitt emot varandra. För jag såg dig runt om den där gröna soptunnan hela tiden. Men mest runt 10 meter längre ner mot matställes-hållet.

2007-06-19 17:28
anaugh nej det var inte jag haha, men han finns i den här tråden...

2007-06-19 19:29
haha , jag ser . och jag har bild pa dig nar du dackade pa bussen med en yogurth som kompis.