10-11/8 - Way Out West @ Slottskogen
Klara artister. And You Will Know Us By The Trail of Dead Architecture in Helsinki Boredoms CocoRosie Eagles of Death Metal Erykah Badu Juliette & The Licks Kanye West Koop Lady Sovereign Laleh Lily Allen Malajube Mika Moneybrother New Young Pony Club Primal Scream Regina Spektor Salem al Fakir Shout Out Louds Spoon Säkert! The Ark The Besnard Lakes The Go! Team The Hellacopters The Hives The Pogues Those Dancing Days Timo Räisänen
Tvådagarsbiljetten kostar 1195kr + 30kr serviceavgift.
Den kan köpas på www.ticnet.se och direkt på denna sida .
Ticnet nås även på 077-170 70 70.
(Observera att det kommer att finnas olika typer av giltiga biljetter till Way Out West.)
Endagsbiljett kommer finnas för försäljning längre fram. Än så länge är det inte bestämt vilken av de två dagarna artisterna ska spela.
Källa:
http://www.wayoutwest.se/
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Erykah och Kanye är riktigt feta bokningar! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Sjukt, sjukt bra. Ser gärna Erykah och koop igen, och alla andra såklart! :D
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Endast The Pouges är fan värda pengarna.
Anima Sola
Endast The Pouges är fan värda pengarna. Kan inte göra annat än att hålla med challma. FETT ÄKTA!
:.:: ::..: ::.::..: ..: ::. :..:: Denna rad är skriven med blindskrift
Cocorosie hade varit sjukt kul att se, för dyrt, göteborg, och dåligt datum för mig dock.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Helt jävla off the fakk1ng h00k, årtiondets happening i Göteborg!
Det går bra nu? - Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér
japp tjena vilket grymt initiativ! sen om folk kan sluta gnälla om biljettpriser och bara helt enkelt inte köpa nån om dom inte har råd är jag heeeelt nöjd. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
får försöka holla på dom ang boka gbg rap seen
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Såg på hemsidan att alla som inte har råd att gå kan välja att jobba som volontär en dag och få gå gratis den andra. Och dessutom bjuder man på ett mål mat. Så alla som gnäller om priset har en möjlighet att komma in på området och ta del av festen om de verkligen vill! Förövrigt håller jag med om att det är ett grymt iniativ som man tagit. Själv ska jag släpa mig ner till Gbg och njuta ordentligt. Sverige behöver en festival som den WOW. Vi ses!
"As boys, they said they would die for eachother. As men, they did!"
har kirrat biljett till lördagen nu (alla biljetter släpptes ju i fredags) vi ses på ms badu!
http://sajaaaa.blogspot.com
keeeffft att det krockar med URF :(
"Ännu mer artister till Way Out West!Festivalsommaren var inte riktigt komplett, Sverige var peppade på något nytt och något annat. På Way Out West kan man promenera från Göteborgs centralstation till festivalområdet, man vaknar och sänker en espresso på lokalt kafé, kanske betar av en konstutsällning, innan man sätter upp festivaltempot! Och man får som enda europeisk festival besök av storheter som bl.a. The Pogues , Erykah Badu och Regina Spektor . Men Way Out West var inte heller riktigt komplett. Vi saknade Albert Hammond Jr , Devandra Banhart , Hello Saferide och Franke . Nu har vi glädjen att presentera dem. Hoppas ni tycker vi är på väg mot något roligt - det tycker vi!" Från WOWs nyhetsbrev.
2048 || Militia Sound Crew
De borde haft camping, då tror jag de skulle var mer som kom.
jo, en ekologisk camping typ. Dom satsar ju väldigt på miljön genom denna festival har jag hört. Sen ligger 2-dagarspasset högt upp på ticnets lista över mest populära evenemang!
det är inte billigt men det känns ändå som att de har bättre och mer aktuella headliners än hultsfred.
skriv kort, helst inte alls
precis, det enda aktuella på Hultan jag kan komma på just nu är Dizzee och Justice
regina spektor, cocorosie och devendra banhart och en massa skitband, lätt värt det ändå!
jag tar tillbaka allt jag skrev
Haven't found a way to say Fuck You politely!
hur e det med biljetter? har sett att wow ligger på topplistan på ticnet!
slottskogen är ett original he he
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Vafan, det här har jag missat helt! Mika för fan.. Kanye West, Erykah Badu, Lily Allen & Laleh... coolers! Synd att det är så äckligt dyrt bara. Svenska festivaler alltså.. isch. Tåget till GBG från Sthlm är ju nästan fetare.. SHERLOCK för helvete! :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Jag ska dit, enbart för The Pogues . Och jag är så fruktansvärt lycklig över att den här chansen kom att se dem så billigt och enkelt. Tack, vilken högre makt som nu finns där.
www.soundcloud.com/whateverist www.paradigmskifte.se
MANU CHAO!!!!!!! enda anledningen att jag åker på festival i sommar!
Manu chao.. ALSÅ FUCKIN MANU CHAO KOMMER!!.. och jävla way out west e tvugna att sätta sin jävla festival på SAMMA datum som urf, helvete hur vågar dom..GAAH
Är inte det förbannat dumt att lägga på samma datum som URF!? Dom kommer ju garanterat ta folk från varandra. Dom har iaf mist mig till Uppsala. Annars har dom en mycket intressant line-up! Måste skriva av min ilska bara... PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
är de någon som kan hjälpa till att leta upp schema på kommande spelningar med manu? för man har ju väntat hur länge som helst på att manu ska komma till sverige men det blir ju fan aldrig av, och nu när han väl kommer... så äre samtidigt som URF.. idioter anledningen till schemat är ju så att man kan kolla upp någon annan nära spelning, annars är det dags att ta upp frågan "ska man skita i urf"
stay on your hustle.
Det är så sjukt fett att manu chao kommer..!!! synd bara att resten av skiten suger.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
manu chao äger alla artister på URF sju dagar i veckan. jag har dock alltid hoppats att URF skulle ta dit manu nån gång. nu blir det ladda upp med hans live-dvd o mängder med bärs innan dess. jag är så jävla peppad. väntar bara på att få veta vilken dag han lirar så man kan beställa sin endagsbiljett.
helt värdelöst att det krockar med urf! meeen way out west har fetare line-up än så länge & smeker min blandade musiksmak medhårs. i'll be there!
Jag förstår ärligt talat inte här hur folk kan säga att line-upen suger när ett utav världens bästa legendband (med en sångare som är ett jävla musikaliskt geni) kommer dit. o_O Tråkigt dock att det krockar med URF, dock tror jag att URF har en mer hängiven besökarskara och att Way Out West lockar fler "blandade".
www.soundcloud.com/whateverist www.paradigmskifte.se
sjukt bra musik... Men, wow krockar med urf. åtminstone en dag, och det gör mig lite ledsen. är det ngn som vet vilken dag Lady sov kommer köra?
fortsättning följer.
sov är på fredag enligt wow's hemsida
wow blir feeett...
det är fan lite illa att folk börjat banga på urf för wow. men visst blir man lite sugen på den, inte ofta man ser erykah badu! helvete, ångest?
shit. nästan värt att dra till sthlm å ta tåget ner för att se sherlock igen!
finaly... ZOIDBERG is the popular one!!!
URF e ju varje år, synd att missa första (inte sista?) året på denna förhoppningsvis grymma festival som dessutom går av stapeln i Göteborg.
Att ingen uppmärksammat bokningen av Manu Chao ännu är...ja, förvånansvärt. Högaktuellt att åka i vilket fall.
Skamvrån Productions www.tinitusochted.se
Manu Chao The Hellacopters The Hives The Pogues GER STORT LEENDE
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
wow blir bara bättre och bättre. nu är sparta bokade oxå, bland andra.
WAY OUT WEST + YES! Soundsystem
Följ med till Way Out West i göteborg med YES! Soundsystem
Lagom till frukost 11/8 så avgår festivaltåget från Stockholm ner
mot Way Out West och Erykah Badu, Kanye West, Koop, Regina
Spektor och Lily Allen som alla spelar på lördagen i Slottsskogen.
För att sen ta dig tillbaka efter festivalstängning.Yes! har satt ihop
det ultimata festsällskapet i form av Blak Twang (UK), Sherlock,
Juvelen, Melo, Kocky, Johanna B, Alow och Carli från Eros Video,
Basutbudet, Mapei, Unlucky Monkey+FRANKIE
+ YES! SOUNDSYSTEM
(mer info på www.iloveyes.se)
klubb Yes! >> FOR THE LOVE OF MUSIC >> www.iloveyes.se
Fattar inte varför wow hypas så....1200 bagis för bara 2 dagar och ingen kamping ÄR helkeff. Halva grejen med festival är ju att bo med tiotusentals människor å ha kul, detta är ju som göteborgskalaset fast för 1200kr istället för noll. Dock måste man ju dit för Manu.
"Man tröttnar aldrig på att arbeta åt sig själv."<br>Ryskt ordspråk
kuken555: artisterna är anledningen till hypen. finns ingen annan svensk festival i år som kan matcha way out wests headliners.
Meros camping!
välkommen till våran fina stadsdels park, slottsskogen, mvh 413-414
biljetter finns att köpa
här .
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Det var tydligen skit fett. Hörde Kanye via mobil haha. Han kickade tydligen ihop med svenska Peter, bjorn & John.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Fått massa videos och varför kör Kanye West, Talib's låt "Get by" :S
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Ludacris också, men fett var det.
Har Manu spelat än? Hur var det?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit