dour festival! ? !
hej! läste i kikade på deras hemsida och blev rätt så sugen på denna. verkar stor o mkt blandad musik så får man lite av varje. ligger i belgien, kan va kul o uppsöka ett nytt land. 700 kr ungefär för biljett sa en vän oxå... så. är det någon här som varit där som kan berätta lite, lr nån som har nån vän lr nåt .. nån som helt enkelt hört nåt om denna ?? tack så många ,.
~~~War, Hate & Confusion~~~
FUCK YEAH!!! Lite mer info. Festivalen har runt 140'000 besökare och ca 30'000 campare. Flyg med Ryan air till Bryssel kostar runt en 600 spänn. Och som ATC skrev så kostade biljetten förra året 70€ för alla dagar å dem skriver att det blir runt samma i år igen. Feta tidigare Lineups. Dem har en myspace oxå;
www.myspace.com/dourfestival Ska bli fett som fän :)
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
Hell's yeah! Dessutom har de musik på från 11.00-05.00. Fett Pepp!
Orale!
har vart där 2 år i rad nu och åker aldrig på en svensk festival igen :) den är absolut bäst på alla punkter jämfört med ex hultsfred och roskilde. Allt är slappare, bättre väder, trevligare människor, drogliberalare, billigare, bättre artister, bättre upplägg, fetare ljud och barer i konsert tälten. Vi har haft Swecamp där nu 2006 så om nån ska dit så kan vi skaffa sjukt stort camp iår igen!
pop full a beer
Kalibr yeeeei d låter mycket trevligt! låter perfekt tillochmed! vet du hur många dar man kan komma o campa innan festivalen börjar ? man vill ju komm tidigare så man får bra plats o kommer in i festivalmoden ... powpowpow! juli nuuu!
Kalibr Låter fett som fan :D
Ska till Amsterdam några dagar innan, vore fett somsagt om du visste när campingen öppnar? Har hört att man minst kan komma dagen innan iaf.
POW-BAM!
Ja det ÄR fett som fan. fick nys om den redan 2005 men intresset var svalt eftersom många trodde att det var dyrt och omständigt med belgien. Men icke! Jag drog ner med 2 polare och hade skitkul. Dock så kommer de flesta inte så tidigt då medelåldern är så pass hög att de flesta jobbar. Så vi har vart först båda åren i ren svensk festivalanda :) d.t.v camping redan 3 dagar innan haha. Jag menar sol, bad och billigt rödvin/sprit och stora gröna fält? Varför inte? Campingen öppnar inte officiellt när vi har kommit men det är inte så jävla noga.. som sagt, slappare och mer avspänt ;) CosaNoztra ja, de flesta kör på den combon ;) man behöver det dock inte eftersom själva festivalen pyr så jävla mycket amsterdamganja att du går runt och är toed hela tiden andå.
pop full a beer
haha yeaas man måste komma i tid på sina festivaler. d blir ju roligast o mer tid för nöjets skull! oooh bad oxå d blir bara mer o mer lockande. erooooliiiiii!!!!!!!
haha precis! =) jaah all musiken. inte poppen kanske. men d e variationen som e soft. vart på summerjam två år i rad nu o tycker att d behövs lite mer ös. från cancerön till kalkön låter härligt! electro dnb o rock osv. o såklart hiphoppen som finns inrotad långt inne i hjärtat =P o så kommer man ju se reggae oxå hehe, så d e väl d. o så kommer massa som man inte hört förut som man kan gå o kika på d e alltid trevligt. PEPP!!!!!
dnb är ju lätt det bästa man kan gå på vad det gäller dour.. belgarna (& holländarna) älskar verkligen son dnb! Det är ett sånt jävla ös.. sen är det bara att sträcka ut näven och ta en öl när man blir törstig ;)
pop full a beer
yeeeeahbaby!!!!!! nästa 25e blire av o boka biljetter på flyget innan priser stiger.. lr haru nåt bättre förslag än att åka ryan air ner till belgien ? ?
nej, jag tror inte det. har gjort det båda åren. blir lite tåg och skit men det är billigt och inte speciellt bökigt.. fast vi kanske spelar där iår så då tar vi dodgen ner ;)
pop full a beer
okej d låter bra d !" då blire nästa 25e! ooh koolers. va spelar ni för nåt?? lyssnade dina beats o så på myspace, alles gut !
Imorrn blir det fan söka om ledigt 5 - 16 juli =) 4 dagar i amsterdamN å en vecka i dour =))
ganska billigt fan, kollade runt lite å med hostel i amsterdam å flyg ner å biljett in å tågbiljett typ 3000 =) för hela skiten =) Hur ligger ölpriserna på Dour? Har hört att det ska gå å få tag i skitbillig bärs i butiker?
ah fast det är inte det vi ska spela med ISÅFALL! utan
detta. Dour är lite knepigt eftersom de har kupongsystem. man köper kuponger som man sedan köper mat/öl för. så det blir ganska invecklat att försöka reda ut hur mycket allt kostar.. däremot har de billig starköl i mataffärer, och en drinkcentre (bolaget) där man kan köpa sig en 10 liter baginabox för en 100lapp. Deras viol/lakrits sprit med valfri blandning i en gammal vattenflaska är standard för typ 80% av alla. Den får man ta med sig också.
pop full a beer
kalibr- låter jäkla nice.. Bluebridge Quartet alltså. Hoppas ni får vara med o spela då!
Orale!
jespers P3 Tack så mycket! De har ju för vana att blanda mindre kända band med stora.. man kan ju hoppas. vi har en liten publik i belgien dessutom :)
pop full a beer
jag är också sugen på att dra dit, och man hinner troligvis det, då kan vi hooka där mr och mrs L. det låter väl bra.kaliber hur är det då med alcohol, man dricker det man vill där man vill eller hur? och vad är medel åldern ungefär, om du vet på ett ungefär? pezz
nja asså.. man campar ju på ett betesfält på det är inga glasflaskor tillåtet. Och inge burkar/glasflaskor på festivalområdet.. men en baginabox eller grogg på flaska går utmärkt
pop full a beer
cool det duger för mig, då är kan man ju leta upp plast flaske öl fast det inte är så gott. pezz
jaa precis.. köpa ett 6 pack plastflaske öl, dricka upp dem och fylla dem med billigare burköl ;)
pop full a beer
precis, eller fylla med grogg, den där kalksjön ligger den vid campingen eller ligger den en bit därifrån? plus vad äter man om dagarna där? pezz
kalksjön ligger påvägen till bolaget.. perfekt! Jag käkar på matställen.. men man kan ju köpa mat på affären och laga där. de har typ ett tält med en massa micros och grillar
pop full a beer
OO nice ta sig ett morgon dopp på vägen allstå, nice att dom har det där tältet, men kanske är packat för det mesta, man börjar bli sugen på att dra dit asså, men får se hur det blir.. pezzz
jag kommer o lyssnar på er !!!!!!!!!!! om jag kommer iväg från campingen!! jag e bra på o missa dem jag ska lyssna på!! men jag ska lova o försöka ! o allt annat låter mer än operfekt!! jag vill va dör nuuu!!! powpowpow!!
inte operfekt utan perfekt!! osv
haha ja se till att göra det! :) Men vi fixar fett stort svenskt camp iår då! Partytälten är billiga som fan och badenbaden stolarna likaså. en bandare och lite alkohol så lär det bli fetaste festivalen i mannaminne!
pop full a beer
Tänk er för innan ni campar med vem som helst, vi e fett äckliga iallafall;)
Orale!
men jag e fett på:D!!!
Orale!
Äh, är du äcklig slänger vi dig i sjön så får du renas genom tvång! ;)
pop full a beer
Jag vill oxå ha ett morgon dopp! hihihhihi GIGEDY!
CosaNoztra P23 nu är jag övertygad, jag följer med=)
puss
Yeeei! Fuck gyttjepölen aka roskilde! Dour låter för nice :) Men som sagt, vi är läbbiga att campa med ^^
There are two kinds of people in this world, those who shut up... And those who should.
Äh hur jävla läbbiga kan ni vara? Vi söp rom/pesto shots och råkade elda upp alla våra grejjer eftersom vi trodde vi var konstnärer.. :) sen är det 35 grader konstant så man orkar inte så möe på dan hehe
pop full a beer
Okej, nu börjar jag också bli mäktigt sugen på att strunta i Summerjam ;D
http://Soldjah.blogg.se/
kalibr- haha!! hey, det låter ju superb isåfall... en stor hög med skitgrisar intar belgien! NICEness
Orale!
om mitt pepp fortsätter o växa i sån här takt så kommer jag få hjärtinfarkt innan vi kommer ner!! swecamp to dour, here we come! schpritze garanteee!
POW POW SPRIITZEEE DER ANUUUS!JAG VILL HA DOUR & SOMMAR NU!
"POW POW SPRIITZEEE DER ANUUUS!" - HAHA
http://Soldjah.blogg.se/
Hehe fan va nice att folk är pepp!
Lite mer teaserbilder:
Jesper har stulit allt från sin bror!
Jag är
psykotisk på amon tobin!
pop full a beer
vvaaaahh!! amon tobin!! haah .. faaaan!!!!! uäääääh... fast dem lär ta dig massa bra iår me men faaaan! hehe
haha ja det var fan det bästa jag har vart på.. alla ville ha ut han igen men vakterna vägrade. Då stormade folk scenen typ.. så han fick komma ut en sväng till ;)
pop full a beer
nu blir man ju mer pepp, är det bussremse mobbnig i år? ne du kan va lugn, men jag ger atc och jesp i uppgift att få mig på fötter fler en en gång per dag, så ni vet, och ni har inget annat val än att valla mig. shoe!
haha vem är du dergas??? :D
:'(
There are two kinds of people in this world, those who shut up... And those who should.
bussremsa ska bara få massa kramar o pussar o bli fullkuppppppeeennnnnn!!!
jag ska ju va nykter.