I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-09-01 15:58

URF 2007

Ja, med Roskilde och Hultsfred uppe kan ju inte vi vara sämre. Vad ska ändras till nästa år?

Vilka artister vill vi se? Mer/mindre roots, dancehall...?

Bättre tider åt de svenska artisterna?

Vad är vårt omdöme vad gäller campingen?

o.s.v. o.s.v.

Diskussionen är igång...

"jag har fin hår. som en waterfall."

2006-09-01 16:01
mindre snutar
Hasta La Victoria Siempre!

2006-09-01 17:16
mindre drägg på campingen och bättre organiserat kanske.. nu bodde jag inte själv där i år men har hört mkt skit. fattar inte heller varför festivalcampingar i sverige alltid blir så dräggiga och dryga att vara på. summerjams camping är hur soft som helst. kanske mest beror på den högre genomsnittsåldern där iofs.. kanske dags att införa 18 års gräns i så fall? ja, jag tror fan det.

2006-09-01 18:44
jah cure som säkert blir fri
kanske nån dancehall artist som får igång publiken
beenie man är hit på det

sen har man sett det flesta
wayne marshall vore kul

2006-09-02 19:57
det fetaste hade ju varit om man kunde dra dit Manu Chao & Radio Bemba, det hade varit himmel alltså.
-GRK fi life-

2006-09-03 07:06
MINDRE SATAN SOLIDERS!

MER PROPHETPRIESTKING SIZZLA KALONJI HOLY IANDI SELASSIE HIGH JAGH RASTAFARI!
7 words of Love:
"JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE"
HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI

2006-09-04 20:40
skulel vilja se sabbatical ahdah & khari kill
 http://www.myspace.com/charlychanter

2006-09-05 00:17
Yellowman!
Vänstern är död!

2006-09-05 19:32
Sherwin Släpps Jah Cure nästa år? jag har läst/hört det någonstans men min kompis säger att det inte stämmer ??!

Jag skulle vilja se Gyptian, eftersom han ställde in i år hoppas ja på nästa :)
Jah Rastafari, we a praise, Hail King Selassie always

2006-09-06 18:36

Det finns så många!

Alton Ellis
Abyssinians
Bunny Wailer
Burning Spear

Patrice
Culcha Candela
Martin Jondo

mfl..

Tyckte det var mycket kärlek på campingen.
Men alla tattare som snor grejer ur tälten borde få ett nackskott!
Lycka är ett sätt att resa, inte en destination.

2006-09-06 22:16
junior kelly hade ju varit nåt att hänga i julgran!

2006-09-07 08:32
WOOORD J to da S... hahaha.
Glömde ;)

Ziggy och Damian Marley skulle inte heller vara fel.
Lycka är ett sätt att resa, inte en destination.

2006-09-07 09:04
Ta kontroll över campingsituationen. Anlita helst inte uteslutande anabolastinna (det är ingen fördom) dörrvakter från diverse krogar och klubbar i sthlm och ua. Titta på Öland Roots, nu är det en lite annorlunda festival men deras vakter var bland de bästa (paradox?) på alla de festivaler jag har vart på under sommaren (turné).

Det känsla som till slut överskuggade allt annat var att arrangörerna inte hade kontroll över situationen med vakter etc. Hade ni något möte och förklarade för dem vad ni tyckte, värderingar etc eller anlitade ni bara ett företag som skötte det åt er? Det är arrangörerna som är ansvariga för allt som händer inom arrangemanget och det här kändes inte bra.

Ett par korta exempel:
1) Killen som hade parkerat lite för nära campingstänglset och blev dörrvakternas mobbingoffer i några timmar eftersom han inte vill flytta bilen på fyllan (det handlade om ca 3 meter till det ställe vakterna tyckte var mycket bättre). Efter mycket om och men gav han upp och satte sig i bilen, vred om nyckeln och vad händer? Vakterna sätter snuten på honom så att han blir av med körkortet och anklagad för grov rattfylla. Vad gör vakterna, garvar och säger att "det där var väl inte så smart gjort grabben"..

2) Ett stort gäng med killar och tjejer hade (oskyldigt) kommit in på campingen innan armbandsnazismen satte igång på allvar. De byggde upp sitt camp (ovetande om vilket enormt brott det var) inne på området bestående av en bunt tält med alla deras saker i. När de sen efter att ha slagit en lov utanför campingen ville komma in igen fick de inte göra det. De erbjöd sig då att betala för att få komma in till sina saker men nekades med motivationen att det var fullt (klassiskt dörrvaktsknep när man vill jävlas). Lösningen blev till slut att med hjälp av goda människor som hade betalar blodspengarna lyfta ut tälten och alla saker över staketet medan vakterna stog och garvade..

3) 2 killar ska sent på kvällen gå in på campingen. En vit och en svart. Den svarte killen blir hånad, förnedrad etc för att de inte visste om detta med armbanden, han blev till slut irriterad varpå vakterna tyckte det var dags att spöa honom lite. Vit kille blir då irriterad och försöker skydda sin vän varpå vakterna kallar dit polis som medvetet (ni skulle sett det) bryter nyckelbenet på den vite killen. När snuten sen inser hur illa det gick (helt av, separerat) kör de iväg den vite killen långt bort på andra sidan ua och släpper honom där på en avsides parkeringsplats utan förhör eller något liknande. Eh.. du kan gå nu grabben.. Vi ska inte haffa dig för något. NEJ TACKA FAN FÖR DET.

Såå. önskemål till nästa år: Ta kontroll över ert arrangemang och säkerheten. Säkerhet är sjukt viktig och attityden på de som ska uppehålla den är viktigast av allt. Det måste arrangören själv ansvara för och ta tag i. Ingen annan kan göra det.

Fred.
Daniel

Väsby Crew! - Spana in min sida för Dubfiles DVD+CD dokumentär.

2006-09-07 10:52
Sizzla igen :D groundation också . ta in gentleman .
ooklah the moc , helt off , perfekt , damian marley,
morgan heritage me live band denna gång , bushman.
campingen va fet men dusharna va jobbiga , o dyra 20kr per dag blir för mkt:P
i längden. om man e där alla dagar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-07 21:24
ta dit Soldiers Of Jah Army och Tony Rebel så blir jag jävligt nöjd!
// be the change you wanna see in the world

2006-09-07 22:45
tuffing F19: så sant så sant.. varför inte klämma in natural black när man ändå håller på?? sen tycker jag att dom kan klämma in turbulence igen, även om han nyss vart där...

2006-10-01 13:38
Danang: Fyfaan vad vidrigt. Läskigt med rena översittarfasoner eftersom vi, medborgarna som betalar skatt för att skyddas, är helt värnlösa mot lagens "väktare".
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2006-10-05 11:21

låter fett bull d som hände me dem snubbarna =/ tur att man inte va där för jag hade flippat ut..
men men ja man vet  att man ska hålla sig från lagens långa arm, dem vill en inget bra. dem är inte kompetenta till något förutom låta pedofiler å våldtäcksmän gå fria men "klottrare" kan dem gripa:P
Graffarna är samhällets hjältar:)

2006-10-07 16:51
sabbatical addah? Kör hellre på niyorah isåfall. Någon VI artist borde ju komma iaf.

pz
"Who the motherfuckin' bawse?"

2006-10-07 18:14
jag ger mig inte förrens jag sett burro
sen styr för helvete clashen..
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2006-10-08 14:14
jag är nästan säker på att helt off kommer att spela på urf nästa år!

2006-10-08 14:28
Danang:
vakter är idioter som inte har kunnat komma in på polisskolan för att de har nån slags brist på nåt.
vakterna på urf var dumma i huvudet.

en vakt skrattade åt mig och min kompis norrlänska dialekt när vi var förtvivlade och försökte förklara att nån hade skurit upp vårt tält osv. det känns ju bra att dom tar oss seriöst oxå!

en annan vakt var jättearg på min kompis för att han hade varit full på campingområdet och var mindreårig (trots att han hade ett gult band). han sa att han skulle klippa av hans band om han såg min kompis full en gång till på campingområdet. och det värsta är att min kompis var lugn under hela festivalen.
varför inte haffa dom som snor och slåss istället?
då är frågan: är inte alla fulla på en festival? ska vakterna börja klippa av alla banden på alla som är fulla och under 18?

jag förstår mig inte på vakter! fast det är nog många som inte gör det...

2006-10-13 00:10
hmm ja hur var det iår? med challe-situationen då... var det många som åkte dit för ört-innehav?

2006-10-13 15:01
typiskt sverige asså. skit i urf, dra till splash istället, där är vakterna sjysstare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-14 01:25
mer bashment åt folket! alla orkar inte stå o gunga till aslugn reggae 50 timmar i sträck..

OCH se till att sänka priset på att sälja prylar o mat o sånt i små stånd så fler har råd att fylla den gubbstora öppna ytan mitt på festivalområdet med massa obskyrt krimskrams. skivor framförallt!!! halva nöjet på en festival juh..

till sist: avsätt mer pengar till clashen för helvete....um..tack
www.myspace.com/roughlynx

2006-10-15 17:04
¨Ser fram imot mindre snutar jag med...orka med civarna HELT LOL ...hundar och allt....suck....fick ju smyga med zutten inte som 05 då kunde man bolma fritt !!!
--/roadlake rep.2010+

2006-10-15 20:18
MINDRE REGGAE!

2006-10-16 01:59
the abyssinians vore schysst...

2006-10-17 20:46
Danang: Ännu ett skäl att stryka över URF och gå på festivaler där organisatörerna är medvetna om att besökarna är dom fyller miljoner i deras bankkonton.

2006-10-18 10:42
EY, är det mycket snatteri på campingen?

Peace!

2006-10-18 17:45
 DUMPY F17 förra året blev jag av med tältet + bärs + högtalare + brudens smink + o lite annat i år blev jag nästan snodd på bärs men hade tagit ut dom 10 min innan men dom tog liggunderlaget men det hitta jag några meter ifrån..
No Habla Espanol

2006-10-18 18:47
ni är för blöjiga, det är festival!!
Imperial Sounds ! roxxad av kury

2006-10-18 19:02

orka baxa varandras grejer. bara för att det är festival ska man inte baxa utan man ska glädjas åt musiken och folket.

2006-10-22 17:30
damian marley

jah cure

natural black

bounty killer

beeine man

T.O.K

tony rebel

U roy

al campbell

U brown

Burro banton

Buju  banton

Wayne wonder

lexxus

spragga benz

osv....
www.myspace.com/juniornatural

2006-10-22 17:51
Morgan Heritage vill jag se på URF, jag missade dom förra året sen vill jag se SOJA! kommer soja så springer jag till URF naken!

2006-10-22 19:40

general trees vill jag hemskans gärna se :)

boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2006-10-23 18:54
JUNIOR REEEEIIIIIDDDDDD!!!!!!!!!!!!!

mindre stölder tack..
BLESS REGGAE MUSIC

2006-10-24 09:15
JUNIOR REID är inget dumt förslag, själv skulle Jag vilja seoch höra på lite redjie ifrån Virgin Islands, som t.ex. MIDNITE, DEZARIE, ANCIENT KING, RAS ATTITUDE, YAHADANAI, MADA NILE osv.

Läs lite mer på:

http://www.viroots.com

http://www.midnite.com
7 words of Love:

2006-10-24 20:08
Mer Dancehall och mindre Roots.

Elephant Man
Bounty Killer
Assassin
Vybz Kartell
Ward 21
The Only Good System Is A SoundSystem!
http://www.myspace.com/thundahvibesound

2006-10-25 09:20
Bounty Killer kan Jag hålla med om, det vore en fet bokning!
7 words of Love:

2006-10-25 13:44

Gärna Assassin, Good over Evil brummar hårt och länge i år.

Intressepenisen hårdnar!

2006-10-25 14:42
Good over evil
LIFE OVER DEATH
BLACK OVER WHITE - EVER RIGHT!
7 words of Love:

2006-10-30 19:35
är du dum på riktigt?

2006-10-31 14:48
o mäh!
hoj hoj!!

2006-11-03 08:58
Lee Perry
Derrick Morgan
Tanya Stephens
Lorna Bennett
Prince Buster

2006-11-06 00:06
Afrikan Simba

2006-11-06 16:25
ANCIENT KING
7 words of Love:

2006-11-08 07:55
Michigan & Smiley
No Habla Espanol

2006-11-08 10:01
Junior Kelly
Gyptian
Martin Jondo
Richie spice
SOJA
Damian Marley
Natural black

skulle lätt kunna se Congos & Morgan
en gång till ;D

bättre info nästa år om var man får slå upp tälten!
det var väldigt irriterande när man satt upp det o fick lov
att FLYTTA det...

annars var det ännu en för jävla nice festival :)

2006-11-11 21:57

Håller med Ijah! Pressure vore guld!

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"

2006-11-11 22:19
Groundation, Morgan, Gyptian, Fantan, Damian skulle jag gärna velat se, och helt klart soldiers of jah army
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke