I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Officiell SPLASH-tråd...(?) pepptalk & praktiskt

Klubb & Konserter - Festivaler

2005-07-14 13:27

Officiell SPLASH-tråd...(?) pepptalk & praktiskt

Tycker det vore nice med en uppstyrd SPLASH-tråd;

vilka ska med?
camps - (whoa/sverigecamp!?)
hur åker folk - billiga alternativ till festivalbussen..?
folk som varit där - dela med sig av erfarenheter, värt att åka eller betalar man för lervälling och pårökta tyskar!?

det börjar nästan dra ihop sig...

a nigga with knowledge is more dangerous than a nigga with gun//
they make the guns easy to get and try to keep niggas dumb//

2005-07-14 15:50
snabbt svar på dina frågor:

vilka ska med?
- jag bland annat

- kanske kan vara på sin plats då det verkar bli endel svenska iår.

- det blir nog festivalbussen orkar inte mecka så mkt.

folk som varit där - dela med sig av erfarenheter, värt att åka eller betalar man för lervälling och pårökta tyskar!?
- definitivt värt att åka ingen lervälling alls förra året. dock ganska många pårökta tyskar.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-07-14 16:18
haha bra, hellre höga germaner än en världsomsegling under lera!

2005-07-14 17:40
Det blir ju ett camp så klart, vi har den stora whoaflaggan (känd från MTV) och ett partytält (snart iaf) - it's a camp!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-07-14 18:05
jag ska dit.

klart det blir ett camp.

resväg.. lutar mot flyg, men känns som att det inte lär bli av. men nånting blir det iaf.

ingen lervälling.. torr, uppvärmd, ganska krispig lera.

sammanfattningsvis så är det nice och förhoppningsvis lika bra iår med väder och allt möjligt.
hmmm... lahmacün
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2005-07-14 22:03
vilka ska med?
-jag och min trogne vän sanna

-tänkte knöka in mej i kontrast c/o´s camp så nog blir det ett svenskt camp allt.

-jag ska först till hamburg och eventuellt berlin så det blir tåg men festivalbussen hem.

-har inte varit där men tyskar brukar vara flitiga med att röka. samt att det KAN ju spöregna hela festivalen, det kan man ju inte förutspå så ta med stövlar.
baeng

2005-07-15 08:24
Det är dödsstraff på att ta med sig gummistövlar.

(Helga?)

2005-07-15 12:05
Kontrast: gummistövlar är the shit. det hade jag med mig förra året (tror jag?) och se så bra väder det blev då!
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-07-15 12:31
Kontrast - tyckte jag också tills roskilde 04...
baeng

2005-07-15 15:01
vi kommer nog 7 pers i minibuss antar jag. hur är smidigast att beställa biljetter?
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2005-07-15 15:50
du skaffar dig en tysk vän som kan tolka och surfar in på www.phlatline-shop.de... annars kan du chansa och trycka hejvilt på alla knapparna å hoppas på att en biljett dimper ner i din brevlåda ett par dagar senare!

angående gummistövlar ligger det till på följande sätt; tar man inte med sig gummistövlar är man doomed att sitta i tysk sumpmark i tre dagar (tack vare lagen av alltings jävlighet) och ni hajar omvänt scenario... så därför verkar det fett värt att ta med sig gummistövlar så man slipper få användning för dem!

2005-07-15 16:02
Spyder P22: Kola efter biljett på www.kartenhaus.de. Fick hem dom på 4dagar med den dyrast frakten (6.50 euro). Sidan är förövrigt på engelska.

2005-07-15 16:04
Har förresten 4 lediga platser i våran minibuss om nån behöver skjuts..

Spyder P22: Vilken väg tar ni ner? Trelleborg-Sassnitz eller?

2005-07-15 17:42
made_in_japan F12

jag var där 2002 o 2003. Helt klart är det en del pårökta tyskar. Fast det är ganska trevlgit tycker jag :)Dock är det inte sån "fylle stämning" jag tycker det brukar vara på festival (roskilde). Inte så mycket fest på campingen heller.
Men helt klart värt att åka. Ta med badkläder det finns ju en jätte mysig liten sjö där. De åren jag har varit där fanns det ingen duch så det var bra sätt att vaska av sig lite. Blir det regnt blir det jäävligt lerigt, jag tycker ni borde ta gummistövlar.

Jag är ju lite avis önskar jag hade tid och pengar att åka!
Nästa år kanske :)

2005-07-15 18:33
spelar ingen roll, jag hatar gummistövlar. tänker inte ta med det.
det är såååå svenskt med gummistövlar.. ;)

köp inte biljetter då nötter
jag sa ju att ni kan vinna! :P

2005-07-15 22:17
dezze -hm, ingen feststämning? men jag gillar ju roskildes fylle-feststämning där alla är som en stooor familj :(
vadkläder och stövlar är en självklarhet!
baeng

2005-07-15 22:21
deZZe
sant att det inte är "fyllestämning", som man blir så sjukt trött på här på nordiska festivaler.. hatar att man måste lyssna på tysk techno hela natten och folk som pissar på tältet osv.. skabbiga äckel.

det är gemytligt på splashfestivalen :)
fast att det inte är fest på campingområdet är väl fel? brukar ofta träffa på folk som festar som bjuder in en osv :]

men men, folk är som sagt ganska pårökta så.. det blir inte den här: "vi går och river tält, pissar på grejerna och sen dricker vi en flaska explorer till-stämningen" som det kan vara på andra festivaler :P

2005-07-15 22:54
Sant att det inte är lika mycket party på campingen, men det är ju för att man partar inne på festivalområdet. Drum-n-bass tältet är ju givet! Sen finns det reggae- och hiphoptält som kör hela natten. Jag tycker det funkar rätt bra, men det är klart att man fyller på med lite ljummen öl vid sitt camp också.

2005-07-15 23:03
du har så rätt så.

campingen funderar väl mest som en "vätskedepå" :D

2005-07-16 00:20
Kontrast: haha jag minns han killen men slangen från förra året som skulle ha oss att slanga bärs innan vi fick gå därifrån han var inte lite jobbig.

2005-07-16 00:23
jetjaguar, jag har inte planerat nån resväg än.. vilken e snabbast? kolla mapblast nu o de blev http://mappoint.msn.com/(1y4q1gb1hai2lu45coasqf55)/directions.asp x?&StartName=Uddevalla%2c+V%c3%a4stra+G% c3%b6taland%2c+Sweden&StartLocation=58.3 5088%2c11.93354&EndName=Chemnitz%2c+Saxo ny%2c+Germany&EndLocation=50.83637%2c12. 92147&DataSetLangID=EUR&RouteType=Quicke st&RouteUnit=Miles

lycka till att få den rätt hehe.. fanns ju fan två chemnitz i tyskland? de reder sig nog
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2005-07-16 00:35
heey, jag gillar den festliga stämningen på nordiska festivaler (dock inte bajshultan). jag menar, när grannarna bjuder över en på fylleuno för att sedan gå på ut på battle-natt där man ska battla allt som går att battla varandra på och sedan somna i sitt tält med blödande knän och armbågar. helt lovely med sådant ju. pårökta människor är tråkiga... blä..
baeng

2005-07-16 13:08
Spyder P22:
Snabbaste och billigast blir att åka via Trelleborg - Rostock. Den färjan kostar 1580 t/r. Sen är det Chemnitz i Sachsen som vi ska till.. hehe..

2005-07-16 13:38
HAhaha fick gå tillbaka till 7:an å tyska lektionerna som man aldrig var på.. så nu ska vi se om biljetten dimper ner.. va e de värsta som kan hända ? :)

söker roliga reskamrater.

// kCs & -hookey-
Life is a game, cheat it and beat it.

2005-07-16 13:48
Ni som ska åka festivalbussen!

Dags att boka den nu... får de inte in tillräckligt med bokningar så lär de inte köra alls så. Bestäm er nu.

2005-07-16 13:49
ni som har tänkt åka festivalbussen borde boka nu för det ryktas om att den kan bli instäld för att det är för lite folk som bokat.

2005-07-16 14:57
haha Great minds think alike Kontrast
Sångare

2005-07-16 17:36
Nu är det bokat
Moi and kCs glider ner med festivalbussen.
Om det blir inställt så gråter jag högljudt och sparkar sönder någonting.

http://www.facebook.com/vincentjedselius
Det är fint att gilla! :)

2005-07-16 17:48
jag måste dit men det är oklart om någon utav mina polare har råd att hänga med... osis.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-07-17 00:06
Rhetoric
fåkk it! dra ändå...
alla är goa och glada, du får nya vänner på en minut!
Sångare

2005-07-17 13:00
Rhetoric: Och med festivalbussen! så att det inte blir inställt..Skulle ju vara rätt dystert =/
http://www.facebook.com/vincentjedselius
Det är fint att gilla! :)

2005-07-17 13:46
ja lätt Rhetoric. de e bara å hänga på =)
Life is a game, cheat it and beat it.

2005-07-17 14:09
Finns fortfarande lediga platser i minibussen. Ska ni med så får ni se till att bestämma er snart.

2005-07-17 14:30
Finns det inget annat sätt att hooka biljetter än just från den där tyska sidan?
löglög

2005-07-17 14:43
p0lak
läs vad jag har skrivit massa gånger :)

2005-07-17 15:06
någon som kommer köra från köra från rostock, som har kört där förr och hittar vägen till festivalen?
><(((*>

2005-07-17 15:32
MadVandal P19

Snabb sökning på www.mapquest.com..

2005-07-17 16:58
vilka ska med?
Fyra boys från borås ska med och några från up in nkpg också.. sen nästan alla från förra året va? och så lia.. typ.. det är många i år i alla fall..

det blir väl aldrig alla på samma ställe.. men det blir ju alltid typ alla svenskar i sammanlagt två camps typ.. hehe.. om inte nån får ryck och orkar springa och styra upp folk i två dagar..

har vi väl tatt nog i andra trådar??? snabbt tips är nattåget från malmö till berlin eller buss från kpnhmn-berlin för 25euro..

Lera?? Ser jag vatten nånstans utöver vattenkranen så kommer jag bli helt chockad.. Jag har inte sett ett moln under de två år jag vart där.. och temperaturen har nog inte vart under 25 grader nån gång heller.. pårökta tyskar är det överallt.. är det folk så finns deet pårökta tyskar.. om dom inte är schweizare eller kanske österrikare.. men dom ser lika tyska ut ändå..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2005-07-17 17:10
X
Vilka från Borås ska med?

HAH! VA?! LIA?!
Tjejen som ALLTID bangar? Ska hon med? Kors i taket ;)

Icke att förglömma att det regnade dagen innan festivalen började, första året vi var där... Då hällde det ner. Men sen var det toppen :D

2005-07-17 17:55
GangstaSebbe, Steeder Diamond och Sliza vad jag vet... I vilket fall blir det guld och gröna cigg!!! och jag lovar att alla ni utbölingar kommer få lära er kröka på allvar!!

2005-07-17 17:56
regnade det?? oj.. jag måste ha varit totalt bakom allt då.. men inte en enda morgon har det varit nåt annat än olidligt varmt i solen i alla fall.. jag och jonathan + 60 grader i tältet var en mordern klassiker..

2005-07-17 20:57
Vi ska nog flyga till Prag och ta tåget till Chemnitz...

2005-07-17 23:37
DUMLE ska med!
...och den alltid så legendariske Big Boy Johan.

camp vet jag inte. vi kommer nog förmodligen kanske iaf softa med gänget från '04, ty dom har mig dyrt och heligt lovat att ta hand om vårt "extra bagage" Mikael. (fast det känns bättre nu... vi får ta det som det kommer.)

i övrigt så är festivalen riktigt soft och jag ser fram emot allt jättemycket. PARTYTÄLT blir ev. ett tillägg i år.

på ett jävla återseende!
0034

2005-07-17 23:42
lätt partytält!

Hörstedt
Vi åker tillsammans va? Eller hur blir det?

2005-07-18 00:16
Alex & Erik: Hur ni två gubbs än åker så kom till vägövergången på campingsidan vid den lilla gläntan där dom brukar ha bar kl 18:00 på torsdagskvällen...

Och det gäller väl alla andra som vill bo med oss också..

ok?

2005-07-18 00:19
fan va älskar jag känner mig...
Rhetoric

2005-07-18 00:21
X
18? Fuck that. ;)
Eller ja, får se när flyget kommer fram och så rättare sagt...
Funtar på att sova på VIP-campingen f.ö... Fast hänga på vanliga, hehe :)

Rhetoric
Med all rätt!

2005-07-18 00:53
dumle: thats the spirit! Jag hoppas att Johan dragit ner på sin tändar-kleptomani sen förra året bara.

2005-07-18 00:54
Kontrast
<3
vad är VIP-campingen?
Rhetoric

2005-07-18 00:58
jag heter inte Kontrast men jag svarar endå

VIP-campingen är camping för sånna som har vipband. kan hänga backstage och så. den är på andra sidan sjön och var mkt trevlig förra året. hade bott där om det inte var för hörstedt och dumle och grabbarna.

2005-07-18 01:31
VIP-campingen är f.ö. mycket renare och finare och lugnare på natten då det är sovdags.. mycket grönare och fåglarna kvittrar, solen skiner och det regnar pengar och choklad.
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama