I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som kollar på OS?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   
Admin

2012-08-09 16:01

Någon som kollar på OS?

Jag tittade väldigt mycket i början. Laggymnastiken, speciellt damernas, var fängslande. Fan lite tortyrträning istället för en barndom kan få folk att stanna i växten och göra grymma saker med sina kroppar. Plus att jag gillar hur underbart blåst Veronica Wagner är ibland, med sina smått politiskt inkorrekta uttryck ("japan som japan").

Simningen blev ju inte riktigt lika kul. Hade hoppats på mer av Sjöström men kul att Alshammar tog sig till final.

Boxningen har inte varit lika kul som den brukar, kanske för att det inte finns någon jättestark profil som man upptäckt och fäst sig vid. Och så saknar jag Paolo Roberto. Hans kärleksförklaring till Amir Khan 2004 var guld.

Sen tycker jag tv har visat irriterande mycket hästhoppning. Nästan allt är kul att kolla på i ett OS, utom hästhoppning och gång.

I övrigt så var triathlonsvenskans silver sjukt kul att se för att hon var så jävla glad trots att hon var millimeter från guldet.

Samma sak med Jimmy Lidberg. Synd bara att brottning är ett lotteri som ingen verkar förstå sig på. Spelar ingen roll om domarna har agerat korrekt, när det ständigt dyker upp anklagelser om korruption (och med Ara i minnet) så solkas sporten ner. Men Lidbergs brons var som sagt grymt kul att se för att han verkade så otroligt nöjd.

Lite drama i seglingen verkar det vara också. Den där svensken som tog brons i optimistjolle och fick en drös protester mot sig. Jag får lite Kingpinkänsla över hela sporten och det är underhållande även om själva tävlingarna inte är så roliga att kolla på. Massa båtar som snurrar runt och till slut har nån vunnit.

På tal om båtar trodde jag inte Lassi Karonen skulle missa guld, nu blev han utan medalj.

Tyndlyftning fastnade jag också för. Speciellt den lilla 19-åriga tjejen som kunde lyfta skrot som en boss.

Sen kom friidrotten igång och den har varit osedvanligt ointressant. Förutom att stavhopparna verkar haft problem med mattan. Det är sällan man sett någon ramla utanför mattan, nu har det hänt många. I övrigt är Bolt bäst men nä, friidrotten har jag i stort sett missat.

Så jag trodde OS skulle börja dö ut rent intressemässigt fram tills igår. Vilken jävla match i herrhandbollen, Sverige-Danmark. Många snackar 90-talskänsla och jag instämmer i kören. Ser fram emot semin på fredag.

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?