I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League - 2012/2013

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2012-07-21 22:37

Premier League - 2012/2013

EM är över, det nalkas OS och Silly Season är i full gång på allvar. Vad kan vara bättre än starten av denna säsongs Premier League tråd som drar igång om lite mindre än en månad, den 18:e augusti närmare bestämt. Och så här inleds säsongen:

Arsenal - Sunderland
Everton - Manchester United
Fulham - Norwich
Manchester City - Southampton
Newcastle - Tottenham
QPR - Swansea
Reading - Stoke
West Bromwich - Liverpool
West Ham - Aston Villa
Wigan - Chelsea

Förra säsongen avslutade på ett sinnessjukt sätt och trofén hamnade till slut i Manchester, men inte hos United, utan hos Manchester City. Alla tre nykomlingarna klarade sig förövrigt kvar i PL förra säsongen och frågan är hur det kommer gå för årets nykomlingar, som är:

Reading
West Ham
Southhampton

Måste säga att jag är lite smått glad över att se West Ham i PL igen. Och jag vet att det här säkert sägs varje år, men när man kollar på årets Silly Season och vilka värvningar som har gjorts bland de "stora" så känns det på förhand som om detta kan bli en riktigt riktigt spännande säsong och jämnare än på länge. Även fast jag har svårt att tro att det skulle bli lika intense avslut som senaste säsongen.

Är en aning för tidigt för mig att tippa hur jag tror det kommer sluta, då det är över en månad kvar av Silly, men jag är hoppfull och hoppas att ligaguldet hamnar där det hör hemma (hos United) i slutet på en förhoppningsvis grym säsong.

Så hoppas alla ni gamla rävar hittar tillbaka till tråden och att det blir lite mer drag än förra året.

"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"