I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   
Moderator

2012-01-23 16:59

Allsvenskan 2012

Ja, det är dryga tre månader kvar tills första avsparken. Kanske lite tidigt för tråden kan tyckas, men kände att det var onödigt med en tråd om silly. Vilka ser starkast ut inför säsongen? Många snackar ju om "Real Göteborg" med Stahre i spetsen, som även fått in en av sina favoritspelare (?) Nordin Gerzic. Bara den värvningen tyder ju på att Göteborg faktiskt kommer bli ett mer spelande lag och inte bara satsa på djupledsbollarna via Hysén. Har även bra värvningar som Sobralense, och även Salomonsson och Haglund som kom in mitt i säsongen. Dock är ju Gerzic och Sobralense inte kände för sitt goda humör, kan Stahre tygla dom ifall det blir eventuella bänkningar?

AIK ser ruggiga ut dessutom. Prestigevärvningen i Celso Borges ser bra ut, hört att han hade en rätt dålig säsong nu senast, men fortfarande så är det en klasspelare. Lagkapten i Fredrikstad och född -88, grymt. Släpande anfallare? Hur ser det ut med spetsanfallaren? Hört att Crespo ska vara lovande, men är rätt ung?

Djurgården har ju gjort en totalrenovering där det är ett halvt nytt lag i jämförelse med starten ifjol. Fansen hyller fortfarande MP som en frälsare trots att han egentligen inte uträttat någonting i sportslig väg. Dock har han byggt om hela klubben, både sett till truppen och organisationen. Nästan tagit så mycket ansvar och gjort så mycket förändringar att det i stort sett är omöjligt att sparka honom ifall den negativa trenden fortsätter?
Ser dock fram emot säsongen och ska bli roligt att se hur han ställer upp. Han verkar ha en klar idé om hur fotboll ska spelas och hur spelare på olika positioner ska se ut, och det känns som att det kanske kan underlätta för spelarna själva då dom vet att det är deras styrkor dom just ska använda och inte krångla till det så.

Vad tror ni själva? Det var lite spånande från min sida, och allt jag nämnde stämmer säkert heller inte. Men tog bara upp de uppfattningar jag fått.

time isn't wasted when you're getting wasted .