I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Invigning av Åkersbergas nya Betongpark!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Producent

2011-10-08 03:28

Invigning av Åkersbergas nya Betongpark!

Två nya filmer från invigningen av Åkersbergas nya Betong-skatepark har kommit upp på BoardMediaProds kanal på youtube! Enjoy!

http://tunggungclick.se/
Poet

2011-10-09 02:18
Haha på riktigt? Denna skatepark snackade om att bygga redan då jag flyttade därifrån 2004, så nu efter 7 år är det klart?

Bra jobb, moderatjävlar!
At the gates of Eternity...
Producent

2011-10-12 23:29
haha Dra dit å pröva den! :)
Poet

2011-10-13 10:03
Jag är åker inte skateboard hehe. Tvärtom. när jag växte upp i Åkersberga så var det beef mellan skatare och bladare.

Idag äger jag istället en longboard :P
Producent

2011-10-21 23:35
ok, verkar som om skatearna vann beefen då.. :P
Poet

2011-10-22 02:04
Det och typ alla bladare från den tiden blev tungt kriminella. Hälften pundade under och andra halvan sitter inne haha :) Jag själv var aldrig involverad i några beef.

Men jag kommer ihåg en sommar vid Söraskolan så fanns det lite träramper mm som skatarna hade byggt. Så stack vi kids (jag var väl typ 13-14 vid den tiden) med de äldre killarna (också bladare) och bara tog över hela parken. De äldre snubbarna sparkade ut skatarna med våld. Tyckte lite synd om skatarna då de spenderat veckor på att bygga ramper och annat, så kom vi och bara tog över haha. Någon snubbe taggade ner stället med någon påhittad logga, någon annan drog med en boombox så blev det ett tillhåll för Åkersbergas hip hopare samtidigt. JÄVLIGT ballt måste jag säga! Men så en dag när vi var där, så kom det ett gäng skatare på ca 6-8 stycken som inte verkade fått memot att parken inte var deras längre. En av snubbarna i vårt gäng sparkade ner flera av de med rollerblades på, komiskt att se. Sen en annan natt så hade de taggat över vår logga, då blev det typ krig och vi åkte runt och pucklade på massa skatare.

Those were the days :)

2011-10-30 19:42
Lite sorgligt att alla grejer man var med o byggde e borta men de där e fan bättre hehe. Kul o se att massa kids e där o rockar fan Anton du e ju gammla gubben i gänget där nu hahaha

Bc hade jag vetat att du va bladare hade jag aldrig spelat basket med dig :P
www.myspace.com/jmellow08
Poet

2011-10-30 20:48
Skatarkulturen på den tiden (och till en viss del idag också) bestod ju typ av Jackass, Blood Hound Gang, Tom Green och annan borderline-white trash kultur som vi hip hopare hade väldigt svårt att associera oss med. Så klart vi blev bladare istället ;)
Rappare

2011-11-02 08:59
Skatarkulturen på den tiden (och till en viss del idag också) bestod ju typ av Jackass, Blood Hound Gang, Tom Green och annan borderline-white trash kultur

Nästan så jag satte morgonkaffet i halsen.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Poet

2011-11-02 10:36
Hehe am I wrong? :P
Rappare

2011-11-03 07:01
Blev rent av äcklad när du skrev det där.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Poet

2011-11-03 09:46
Så vad är skatarkultur då? Tony Hawk? :P
Rappare

2011-11-03 17:16
Din bild av skateboardkultur är förvriden då jag antar att du fastnat för jackassgänget, då du i hela nämner vad jackassgänget har för musikaliska referenser etc.

Kanske borde ta en titt på skateboardens ursprung grabben.

Poet

2011-11-04 00:15
Det är inget jag kan associera mig själv med. Har dock inget emot skatare, bara en kultur jag inte känner mig hemma i helt enkelt. Säker på att många skatare känner samma för hip hop. Sen finns det de som är i mitten, typ Pharell och DGK snubbarna.

Jag älskar tex rockmusik och punkmusik, men subkulturerna i sig har jag väldigt svårt för. Is that really that big of a crime?