Det och typ alla bladare från den tiden blev tungt kriminella. Hälften pundade under och andra halvan sitter inne haha :) Jag själv var aldrig involverad i några beef. Men jag kommer ihåg en sommar vid Söraskolan så fanns det lite träramper mm som skatarna hade byggt. Så stack vi kids (jag var väl typ 13-14 vid den tiden) med de äldre killarna (också bladare) och bara tog över hela parken. De äldre snubbarna sparkade ut skatarna med våld. Tyckte lite synd om skatarna då de spenderat veckor på att bygga ramper och annat, så kom vi och bara tog över haha. Någon snubbe taggade ner stället med någon påhittad logga, någon annan drog med en boombox så blev det ett tillhåll för Åkersbergas hip hopare samtidigt. JÄVLIGT ballt måste jag säga! Men så en dag när vi var där, så kom det ett gäng skatare på ca 6-8 stycken som inte verkade fått memot att parken inte var deras längre. En av snubbarna i vårt gäng sparkade ner flera av de med rollerblades på, komiskt att se. Sen en annan natt så hade de taggat över vår logga, då blev det typ krig och vi åkte runt och pucklade på massa skatare. Those were the days :)
At the gates of Eternity...