I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett par träningsfrågor

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   
Moderator

2011-08-04 14:18

Ett par träningsfrågor

Ja, har bara ett par träningsfrågor som jag säkert kan googla mig svaren till. Men skulle vara skönt att få lite olika åsikter om det. När jag pratar träning så är det på gymmet då såklart.

Den första är väl lätt. Det är så att jag själv inte är ute efter att bli superbiff, utan vill bara ha tillbaks den atletiska kropp jag en gång hade. Så därför tränar jag 4-5 gånger i veckan, samt är ute och springer 1-2 gånger i veckan. Men när jag snackar med vännerna på gymmet, så får man alltid samma svar:

- Springer? Då bygger du inga muskler kompis.

Och det jag "vet", är att att via löpning och gym samtidigt så får man inte maximal muskeltillväxt. Att man hellre ska köra powerwalk osv. Men hur mycket tappar man egentligen? Av tillväxten asså. Tycker det är skönt att springa och finner det lättare att vara ute i naturen och pressa sig själv, än att gå snabbt. Gör det stor skillnad på resultatet om man kör powerewalk istället för löpning?

Så hade jag en fråga till, men mitt i skrivandet så har jag glömt av det. Kommer nog upp i huvudet igen senare under dagen, så börjar med denna fråga.

time isn't wasted when you're getting wasted .