I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 2011/2012

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2011-07-25 18:26

Premier League 2011/2012

Ja, nu när säsongstarten närmar sig med stormsteg tänkte jag att det kunde vara lika bra att dra igång årets Premier League-tråd för oss intresserade här på Whoa. Vilka alltid brukar vara samma personer iofs.

Känns så här på förhand som om detta kan bli en ännu mer jämnare kamp om titeln med fler utmanare om ligatiteln också än förra årets kamp. Med bland annat ett Liverpool som är på väg tillbaka upp och ser starkare ut än på länge får man väl säga, har värvat friskt och kan bli farliga. Manchester City slutade förra året trea och kommer också bli en stor konkurrent till att vinna ligan i år. Sen har vi som vanligt mitt kära Manchester United, samt Arsenal och Chelsea. Chelsea med "nya" Mourinho, ska han lyckas ta Chelsea till en ligatitel sitt första år?

Jag har inte så stor koll på hur Chelsea och Arsenal har värvat så jag vet inte riktigt hur starka dem ser ut, men United har ju fått in friskt fläktar som de Gea, Young och Jones, och fått behålla viktiga spelare så det ser bra ut.

Och sen kommer det också finnas lag som Everton, Newcastle och Tottenham som kommer göra allt för att slå sig in i topp fyra och göra det surt för ovanstående.

Hur tror ni också det kommer gå för årets nykomlingar, Swansea, Norwhich och Queens Park Rangers? Jag hoppas faktiskt QPR kan överraska och hålla sig kvar i PL denna säsong.


Det ska hursomhelst bli oerhört spännande att följa denna säsong och hoppas på en jämn kamp in i det sista, som förra året. Vad tror ni?

"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"