I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Komma i form till sommaren med denna?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2011-01-17 03:48

Komma i form till sommaren med denna?

Har haft en crosstrainer hemma ca 1 vecka nu. Jag tränar 10 min varje dag (vilket är väldigt jobbigt i början) så svetten sprutar.

Min fråga är helt enkelt om ni tror att man hinner komma i form till sommaren, som det ändå är ungefär ett halvår kvar till. Jag är absolut inte tjock, men tycker att magen börjar stå ut lite. Har magrutor som inte syns, och jag vill ändra på det.

Som sagt, jag tränar varje dag i ca 10 minuter. Blir antagligen längre pass ju mer jag tränar. Använder ett program som gör att det först går lätt, sedan tyngre, sedan lätt, sedan tyngre osv så det varierar. Hört att det ska vara effektivt.

Så är chansen att komma i form och få bort lite fett till sommaren relativt stor? Äter inte mycket godis eller skräpmat, bara något på helgerna.

(Inlägget ändrat av Squirtle 2011-01-17 19:34:18)

2011-01-17 10:12
jag e ingen träningsexpert, men har för mig att det är bättre att köra lite längre pass, minst 30 min, för att få upp flåset etc. sen om magen är det du vill jobba mest med kan du ju komplettera med situps?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-17 10:35
Programmet du kör är bra men du behöver springa längre.

2011-01-17 11:15
10 min är alldeles för lite, kör 40 min iallafall.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Groupie

2011-01-17 16:51
Om du redan har hyfsat med muskler på magen fast under så är det löpning som gäller, inte Sit-Ups.

Producent

2011-01-17 17:11
kör 30-40 min varje morgon innan du äter frukost. ta en kopp kaffe innan du kör igång ( om du nu inte dricker kaffe ) så tar du 2 glas vatten sen e det bara o köra på...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2011-01-17 17:14
30-40 minuter känns lite mustigt innan frukost, om man bryr sig om att behålla muskelmassa.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-01-17 17:18
Allt beror på hur mycket du väger. Men allt under 15 kilo borde du kunna gå ner till midsommar, om du står på maskinen ca 30 min 3-5 ggr per vecka. Och inte kompenserar med att äta mer.
Producent

2011-01-17 17:42
isofu: nej då...grejen e ju det att ska han behålla muskler/få muskler så lär inte en crosstrainer hjälpa så mycke. Då lär killen börja gymma oxå om han vill behålla musklerna/få muskler. Att enbart köra kondition så lär killen aldrig få en vältränad kropp med muskler...

2011-01-17 17:49
Jag menar att kroppen är i ett katabolt läge efter att ha sovit flera timmar och innan man tillfört näring. Tränar man då så länge som 40 minuter så kommer kroppen börja ta energi från musklerna istället för fettet, så även om hans mål är att bara bränna fett så är det inte optimalt.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Producent

2011-01-17 18:16
Jag personligen kör alltid morgonpromenad innan frukost ( nu gymmar jag oxå ) så fort jag kommer hem så äter jag. Men vore jag TS så skulle jag försöka slänga in minst 2 pass styrketräning i veckan om han nu vill behålla det som gömmer sig under fettet. Han vill ha fram magmusklerna då e det ett väldigt smart val att gymma så dom finns där när väl magen e borta

2011-01-17 18:20
+ att styrketränar man så bränner kroppen mer fett dagarna mellan styrkepassen! Ökad metabolism.

2011-01-17 19:19
10 minuter om dagen kommer du inte långt på, försök ligga någonstans runt 40-60 min så kan du köra 5ggr/vecka istället.

Måste också fråga hur du kan säga att du har magrutor som inte syns?

2011-01-17 19:30
10 min? come on fläsk fia. Tillåme jag, som bakfull och säkert mer än brukligt påverkad av muskel-avslappande benzo gick igenom ett pass på sportlife med en adhd instruktör i minst 30 min.

Hooka med en mkt vacker kvinna kvällen innan som visade sig besitta både eget årskort samt ett par gästbiljetter till detta event - på morgonen, dagen efter.

Jodå, Så kan det gå när man är ute å vaskar helrör och magnumflaskor på stadens finare salonger.

/Mr Muscle
Moderator

2011-01-17 19:31
Som sagt är det för kort träningsomgång. 10 minuter är väl ungefär så lång tid det tar för kroppen att komma igång? Bättre då att bara kör på i 10 minuter för att sedan starta träningsprogrammet och köra i 20-30 minuter.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-01-17 19:34
alla har magrutor(muskler) som inte syns..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-17 20:50
Beror väl på hur gammal du är, din ämnesomsättning etc. Men jag säger nog ändå att du ska pusha dig själv lite.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-01-18 07:34
som sagt, jag har nyss börjat träna med crosstrainer, och orkar inte mer än 10-15 min just nu. Så det kommer nog :)

2011-01-18 08:49
10-15min är ju bättre än ingenting men tycker oxå att det låter lite. Bara fortsätta o pusha dig varje gång. Ha många mål, långsiktiga & kortsiktiga.

Det långsiktiga målet är ju: Va i form till sommaren.

Kortsiktiga: t.ex öka längden på passen med X antal min/vecka

lycka till =)
You're misusing the word 'ho'. It's an interjection used to call attention to a destination, not an object, as in 'land ho' or 'westward ho'.
Producent

2011-01-18 13:29
isofu exakt...när kroppen bygger muskler så förlorar man fett på köpet

2011-01-18 13:59
Thapimpus: men vad har du för belastning? Vad är det för märke på ct:n. De där rutorna du skrev om tidgiare, är de dolda under ett lager av 40 kilo fett? För att du inte kan stå mer än 10 minuter har jag så svårt att tro. Det är inte meningen att du ska ha maxmotstånd från början, jag brukar köra på 8-12 i mellan 15-40 minuter och det är fullt tillräckligt för att få ett resultat på länge sikt.

2011-01-18 22:52
som sagt, jag har nyss börjat träna med crosstrainer, och orkar inte mer än 10-15 min just nu. Så det kommer nog :)

Jaja, men tanken med träning är inte att köra tills man blir lite trött. Du ska ju pusha tills du verkligen inte har nåt kvar att ge. Då kan jag lova att du har magrutor till sommaren.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-01-19 16:14
Jogga 5 km varannan dag och träna som Du brukar varannan. Efter en månad lägger Du på en km. När Du till sist uppnått maratondistansen (ca 42 km), är du fulltränad. Själv hinner jag inte med nåt annat om dagarna än träning.

2011-01-19 21:27

se till att ha ett litet kaloriunderskott varje dag!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Groupie

2011-01-19 23:04
Fråga: Ökar inte matabolismen av alla träning?