NBA 2010-11
Har inte postat på minst 4 år här på whoa. Var inne och checka om det fanns nåt intresse för basket i det här jävla landet, men nej... så jag börjar en tråd om det hela, se om någon nappar... Kan ju börja med att säga att mina Sixers inte fått en sådan start jag hoppats på under Coach Collins... 3-10... hmm... Vi vann igår dock, mot Bogut, Jennings and co... Glad var jag minst sagt... Var ett riktigt bra "team effort"... Nu gäller det bara att Turner och Jrue kommer igång rejält. Förövrigt har Monta Ellis, Westbrook och D. Rose vart ren eld senaste tiden. Kul att se att de går bra för Beasley också... men Kevin Love, behöver vi ens nämna hans 31-31 match, de är ju för fan tvspel stats! Helt galet!... Och vad tror ni om Rondo, kan han ta Stockton's record?!... Let's talk NBA, where amazing happens...
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Rondo är kung, utan tvekan... Jag har alltid varit ett Chicago fan och med Boozer tror jag på dom, ska bli roligt att se när han kommer tillbaka. Jävligt besviken på phoenix dock, hur man kan vara så ostabila. Först vinst mot Lakers(!) och Boston.. sen torsk mot Miami och sedan nerpissade av Orlando bara för att steve nash inte är med. Jääävlar. Alla, verkligen alla är ostabila... ena matchen spelar någon skit bra, en annan match är de bajs. Hedo ska vi inte ens prata om. Varit bra en match eller något. Lakers matchen tror jag. Jävla pajas. Så besviken, förstår inte varför inte Steve Kerr eller vem det nu är som är GM inte gör något! ... jeevlar, bara signar massa nobodys som ska ersätta Robin Lopez som är skadad, skaffa några bra spelare för en gångs skull. De ersätter sin leading scorer och rebounder med Hakim Warrick? .. och sedan deras bästa bench player med Josh Childress och sedan kastar de bara bort Lou Amundson?(WTF??!?!?)
Get Random!
Om alla kommer ihåg, så har jag alltid varit ett Heat fan, men jag tror fortfarande de inte kommer ta titeln det här året. Kommer ta ett tag innan de hittar varandra. Tror det blir Lakers den här gången också. Plus allt snack om eventuell lock-down och nedstängning av vissa franchises... ser lite mörkt ut för NBA just nu.
At the gates of Eternity...
Haha va dåligt jag varit som skapar en tråd och inte skriver nåt... my mind is slippin'... anyhow... Jag är iaf väldigt glad att Sixers har börjat kunna "close out games"... Iggy har börjat komma igång och Holiday har en jävla framtid!... men favoriten är och kommer alltid vara Thad Young... gotta love a lefty (peace to Jennings)!... Kul att Meeks börjar glänsa också!... Turner behöver vi inte prata om... Men nu laddar jag iaf upp till matchen mot Lakers imorn natt... dags att piska!... Förövrigt, så vill jag prata om Knicks som har varit helt galet bra, förvånat mig som fan (sen om de får Melo, då har vi lätt en contender där)... Matchen mot Boston igår var det bästa jag sett iår, utan tvekan (såg både den och såklart Clippers-Sixers matchen samtidigt)... Amare är ju galen, synd att hans buzzer beater va för sen... alltså ingen beater.... Har börjat få väldigt svårt för Celtics, mycket p.g.a Paul Pierce som enligt mig inte är så jävla sportlig.... Men om Lakers eller Spurs vinner så skulle jag må riktigt dåligt!... får väl ta och tro på Thunder eller Bulls i år istället (gotta love Westbrook, Durant och Rose)... med tanke på att Sixers förmodligen inte har en chans att ens nå playoffs... det visar sig... KinG-PhiL Tyvärr så kan inte Suns spela defense om deras liv stog på spel... Dom känns lite som ett stabilare Golden State... fast dom har ingen Monta Ellis, och han är ju lights out!... Suns är iaf ett kul lag att se på, spelar väldigt offensivt och de blir mycket poäng i matcherna... sen så är de nog lite tungt för dom att se Amare ännu bättre än han va i Suns... han har ju aldrig spelat så bra som han gör nu... Han reboundar t.o.m.!!!?!?BC99 P27 Vi gillar att se riktigt Heat fans, big up!... Inge jävla LeBron älskar som konverterade över sommaren... Jag har varit Sixers for life sen Iverson och enligt mig, om man ändrar man sig när någon tradas så är man fan inte "a true fan"...
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Infamous : Word!
Infamous truuudat... fan vad jag hatar att Amare är beast nu.. eller mer beast... men fan vad jag älskar att se Knicks, följer alla deras matcher. Så himla stabilt lag har det, bara lite segt på defence kanske, men det är ju Mike D som coachar! Matchen mot boston var fetast i år utan tvekan och Knicks borde haft 0.5 mer sekunder och då skulle hans 3a räknats! fan att de inte satsa på tippen istället. Hoppas att Melo passar in där, vilket jag tror han gör. Han är en scorer rätt igenom, så han kommer passa skitbra för då har vi ännu fler bigmen som kan bredda spelet åt STAT
Get Random!
Är det klart nu? Ska han över till Knicks?
nja, han har ju sagt att han vill dit och att han inte vill signa med Denver. Ingen aning hur det blir faktiskt. Kanske bara drar en kobe
Get Random!
Vad tycker ni om LeBron James uttalande i en intervju.. om att minska ligan som i 80-talet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
GonzalesJr : Basta sattet att oka kvaliten i NBA med nuvarande system med 32 lag ar ju fan att ta bort det har med eastern och western conference. Eastern suger hart! Och det finns ingen logik i att lata de 8 basta lagen fran eastern conference (som ar knappt battre an botten 8'an av western) fa spela mot de basta i western. Jag tycker 32 lag ar bra, bara att de maste oka konkurrensen inom ligan.
exakt... förra eller för förra säsongen var de som var 4-8 i eastern inte ens kommit till playoffs i West. Helt sinnes. 32 lag är bra, gillar att det spelas så mycket matcher.
Get Random!
Det här med bra och dåliga lag i respektive conference är ju cykliskt, (på Jordans tid var det ju t.ex. EAST som hade de flesta top lagen / spelarna) man kan ju redan iår se en skillnad på EAST där ett flertal lag tack var free agents blivit mycket bättre (Miami / Chicago / NY). Personligen skulle dock även jag själv också föredra att de 16 bästa lagen gick till play-offs oberoende av conference. I takt med att talang nivån på spelarna i Europa / Asien ökar så tror jag dock att nivån på ligan kommer att höjas. Att ta in flera lag än 32 skulle nog inte vara någon god ide dock. Att de skulle minska antalet lag tror jag dock inte kommer hända då det är alldeles för stora summor pengar involverade samt att jag tror David Stern ser det som en prestige fråga. Sedan att något av lagen på de mindre marknaderna kommer att köpas upp och flyttas till en annan stad ( Las Vegas t.ex. ) är en annan sak. Snart börjar det ju vankas All-Star tider igen, vilka starting 5s skulle ni vilja se i år? EAST D. Howard Josh Smith Av rent underhållningsvärde. L. James D. Wade R. Rondo WEST P. Gasol eller T. Duncan (Vet att de står listade som forwards men det finns fan inga värdiga centers i West... ) D. Nowitzki B. Griffin Durant skall egentligen ha denna plats men Blake är ett monster!!! K. Bryant D. Williams
King Schlong - Up in bitches asses like a thong...
Lag jag aldrig brytt mig om och som garna far flyttas till nagon annan stad: Pacers Bucks Timberwolves Clippers Nets (flytta det till Brooklyn som Jay-Z vill) Hatar inte pa Oklahoma, men de borde aldrig flyttat lagt ner Super Sonics. Kings Spurs Jazz ar jag upp och ner med, ena dagen tycker jag de ar helt ok, andra dagen tycker jag bara att de kan flytta den ocksa till nagon annan stad.
Fast två lag i L.A tycker jag verkar rätt nice faktiskt. Hade varit fett om något lag flyttades till Mexico, haha. varför vet jag inte.
Get Random!
Mexico City Tortillas..... :S
Get Random!
Jag har tankt exakt samma sak, fast "Mexico City Sombreros" haha :) Nu sager jag inte detta bara for att jag rakar bo i Canada, men ett till lag har hade inte varit helt fel. Montreal ar nog mogna for det.
Miami Heat har lyckats hyffsat hittills 10 raka segrar, senaste där Dwayne Wade satte 45p.. galet. Ska bli kul å se om de kan hålla kontinuiteten mot slutspelet. De lyckades besegra Lakers också. Intressant. När är allstarmatchen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nån som har kollat in davka? dom har de senaste matcherna, ibland samma dag som de spelas. har varit hemma sjuk i några dagar nu o tokladdat. jag kollar mest på celtics (mitt lag), miami o lakers men laddar även ner andra "stora" matcher. satt precis o kollade t´wolves vs celtics från igår. jävligt bra match. kevin love tokkörde under korgen o fick typ 23 rebounds... han hade 31 p 0 30 reb häromkvällen! annars har rajon rondo kommit tillbaka från skada o gjorde bra ifrån sig. kolla in http://bt.davka.info/ om ni är intresserade av nba torrents!
Allstar matchen spelas den 20e Februari. Nu har man förövrigt släppt deltagarna till Dunk tävlingen: Blake Griffin JaVale McGee Serge Ibaka Brandon Jennings (Tveksamt om han kommer köra eftersom han är skadad. ) Sedan ska tydligen en dunk-off hållas precis som förra året, där 2 snubbar får tävla om den sista platsen i fältet. En möjlig kandidat till den ena platsen är tydligen Josh McRoberts (NJ) som annars är roligen mest känd för att han dejtar Kim Kardashian... Jag är dock mest besviken över att LeBron inte ställer upp, känns som om han hade ett utmärkt läge att förbättra sin image efter hela "decision" fiaskot. Dock verkar han fega ur och tycka att han har mer att förlora på det ifall han inte skulle vinna... Tungt avbräck för Mavs förövrigt när man tappar Caron Butler för resten av säsongen. Kändes annars som om de hade kunnat vara deras år speciellt som Lakers inte alls har fått ordning på sitt spel iår. Samtidigt så är väl ingen förvånad över att "The Heatles" som de nu tydligen kallar sig själva kommit igång ordentligt och efter en seg start plötsligt fått folk att prata om 70 segrar.
Håller med om lakers. De har inte alls börjat bra MEN i senaste matchen mot Suns spelade dom bättre. Kobe var mer teamplayer, men satte även sina egna skott. Andrew B spelade mkt bra, Lakers vann förresten en mycket jämn match. De spelade inte playoff basketball men ändå bättre än de har gjort de senaste veckorna. Har inte så stor koll på Mavs, tycker inte de är så pass intressanta att jag kollar på deras matcher. Ser de bara när de möter Celtics. Dunktävlingen känns väl sådär... ingen lebron och inga andra "stjärnor", men alltid kul att se. Nu hoppas jag bara att rondo röstas in i start 5:an för east. Undrar om dom kan slå inramningen från den förra All Star matchen, var det inte typ 80 000 pers då?
haha Heatles måste vara det bluffigaste jag hört. Nu verkar det dock som att det börjat släppa för Bosh, dock tar han inte alls mycket returer, vilket skulle vara hans "grej" i laget. både d-wade och bron snittar mer? well well. Phoenix har tappat det helt känns det som, inget går vägen för dom. :( Tror ändå på en 8nde plats men de är inga contenders i år!
Get Random!
dock gillar jag NY som fan nu, Amar'e är off the hook sen har även Wilson Chandler börjat komma igår, segt med Danilos skada dock.
Get Random!
Nu när både Giants och Jets är ute ur NFL för iår och har lämnat ett tomrum i mitt liv tänkte jag att det kan vara dags att väcka liv i NBA-intresset. Jag har varit Knicks fan sen tidigt 90-tal, men graden av intresse har gått i vågor. Fastnade för Ewing, när alla skulle välja mellan Magic och Air Jordan, antagligen för att jag ville vara lite annorlunda :) Sen uppfyller ju Knicks mitt number one demand när det gäller vilket lag jag ska hålla på i amerikansk idrott: De har New York i namnet! Såg dem även få stryk av Bulls i en mkt jämn och spännande match live på the Garden i januari 2005, men de senaste åren har jag tappat kollen lite. Men det kanske passar bra att steppa upp intresset lite nu när Stoudemire verkar vara så grym och Kicks nyligen vann sju matcher i rad eller vad det var! Eftersom jag inte direkt kollat på NBA sen jag hade helt andra TV-kanaler för några år sen undrar jag vad det är som gäller nuförtiden? * Vilken/vilka kanaler måste man ha för att se NBA i Sverige? Finns det någon som sänder nuförtiden? * Vilka tider brukar matcherna gå? Har för mig det var ännu senare än NFL? Eller så var det för att jag var yngre som det kändes senare? * Streamas de? I så fall: var? Alla tips mottages tacksamt. * Kan man se matcherna i efterhand online nånstans? (Vid obekväma speltider) Tacksam för all hjälp! Peace
Här rullade ökenbuskarna förbi. Har fått svar på alla frågor och mer därtill på twitter på två röda. Bortse från mina frågor.
Haha, sorry man. Sverige du vet. Ingen bryr sig om varken football eller basketball. Bara innebandy och vanlig fotboll som gäller... typ.
Haha, innebandy och "idrotten" skidskytte? Nu ska jag börja go hard for Stoudemire iaf!
fick du nåt bra tips på torrents? jag använder en sida men ibland missar dom att ladda upp på några dagar så det kan bli lite jobbigt. har du nåt bra tips på såna sidor kan du väl skriva en rad.
hela whoa är ju dött.. och sport delen är ju inte en stor del av detta forumet tyvärr :(
Get Random!
Yeah I know :(
Vilken begravningsstämning stämning det var här då.... Har själv plockat ner några matcher från stället som jtothegizzo tipsade om, riktigt schysst kvalitet på dem och även om inte alla matcher dyker upp så brukar alla topp-mötena (så länge jag vart inne på sajten) göra det. Är själv glad att se att Blake Griffin blev uttagen till Allstar matchen. Hoppas att de andra langar upp någa sköna lobbar för honom att dunka ner. Intressant att se att Boston fick 4 st all-star reserver, känns dock som om de kunde skippat Ray Allen och tagit in någon annan. Nu när jag tänker efter känns dock utbudet på SG positinen ganska magert i East...
Skippat ray Allen?!?! Han blev precis den mest framgångsrika 3 poängs skytten genom tidern! så jag tycker nog han har gjort sig förtjänt av en plats i all star matchen. Missade tyvärr matchen hemma mot Lakers när han gick om Reggie Miller men såg klippet på youtube. Han gick fram till Reggie som satt o kommentera matchen och bjöd på en kram. Han fick även en knyten näve av Kobe, stort! All star är nästa helg va? Så blir det till att sitta uppe o kolla in på småtimmarna! Undrar om de lyckad toppa förra årets all star i Dallas, då var det väl typ 80 000 pers på arenan?
108 000 var de tydligen...
DeRozan blev robbad på titeln som vanligt! Han gick inte ens till final, så vi fick inte ens se hans sista dunk, the crazy chicken dunk!?!? The Show Stopper var utan tvekan den fetast dunken igår!!! Och hur fan kan inte Ibaka fått 50 för hans free-throw dunk... helt sjukt... Tycker Griffin helt klart var tråkigast... Bara massa jävla hype.... Som Charles Barkley sa, "it was alright" om bildunken... Bilen och enterainment runt den dunken vann honom titeln... McGee hade helt klart mest kreativitet!... Borde varit McGee och DeRozan i final... men aja hur som helst, en av de bästa NBA Slam Dunk tävlingar på väldigt länge...
Börjar få spel på den här jävla dunktävlingen, mest för att det börjar kännas som om skiten är korrupt. Förra året var skräp, pure garbage, med untandtag för DeRozan! Året innan (2009) så vart det en favorisering där de ville se Nate och Howard up against each other again. Slutade med att Howard fick 50 poäng för vilken jävla bullshit dunk som helst, men Nate vann med en imponerande dunk (trots allt). Medan till Rudy Gonzales bara röstades bort.
Herrejävlar! Melo till Knicks och D. Williams till Nets!
Knicks sålde ju fan halva sitt lag haha. Bytte bort fyra starters för Melo. Så jävla bra är han ju knappast hahaha.
Nets liksom? kul lag... Och Knicks gjorde ju av med på tok för många bra spelare o mycket pengar för melo. hans bäst före datum har redan passerats
Håller med, dunktävlingen var definitivt riggad. Nu blir ju Blake-dunken med KIA-bilen reklamfilm etc. Fanns inte en chans att han inte skulle fått delta i finalen. Sammanfattade och bedömde alla trades här, för övrigt: http://blogg.aftonbladet.se/usabloggen/2011/02/tradepocalypse *skamlös self-promotion*
skriv kort, helst inte alls
vad sjukt att Cavs börjar vinna mot Lakers, Boston och Knicks! Amare och Melo spelar helt okej än så länge faktiskt!
Get Random!
fan inte så många som skriver här, men tänkte även tillägga att man inte ska glömma chauncey (vet inte om ja stava rätt) i den traden. Tror båda lagen tjänade på den dealen då knicks nu verkligen kan konkurrera med de bästa lagen, denver i sin tur får spelare som kan utvecklas till riktigt bra spelare.
http://soundcloud.com/rod_g