Nomineringar Ballon d'Or
Ja, nomineringarna till guldbollen har kommit så tänkte att man kunde göra ett försök till att liva upp det hela och skapa en diskussion. Här är iallafall de 23 som blev nominerade.
Xabi Alonso (Spanien) - Real Madrid Daniel Alves (Brasilien) - Barcelona Iker Casillas (Spanien) - Real Madrid Cristiano Ronaldo (Portugal) - Real Madrid Didier Drogba (Elfenbenskusten) - Chelsea Samuel Eto’o (Kamerun) - Inter Cesc Fabregas (Spanien) - Arsenal Diego Forlán (Uruguay) - Atletico Madrid Asamoah Gyan (Ghana) - Sunderland Andrés Iniesta (Spanien) - Barcelona Júlio César (Brasilien) - Inter Miroslav Klose (Tyskland) - Bayern Munchen Philipp Lahm (Tyskland) - Bayern Munchen Maicon (Brasilien) - Inter Lionel Messi (Argentina) - Barcelona Thomas Müller (Tyskland) - Bayern Munchen Mesut Özil (Tyskland) - Real Madrid Carles Puyol (Spanien) - Barcelona Arjen Robben (Holland) - Bayern Munchen Bastian Schweinsteiger (Tyskland) - Bayern Munchen Wesley Sneijder (Holland) - Inter David Villa (Spanien) - Barcelona Xavi (Spanien) - Barcelona
Sen undrar jag lite också, är det här bara till vad som presterades till VM? Eller är det året 2010, eller säsongen 09/10? För fattar inte riktigt annars. Det är väl min första fråga egentligen, när är det spelarna ska ha presterat för att lyckas bli nominerade? Efter det kan jag skriva vad jag tycker om listan! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
|