I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2010-08-28 21:59

Zlatan till Milan


Zlatan Ibrahimovic är klar för AC Milan. Det offentliggjorde klubbens vicepresident Adriano Galliani på lördagskvällen. På söndagen kommer han till Milano för att genomgå läkarundersökningen och sedan presenteras som en Milanspelare.

Förhandlingarna avslutades vid 20.30-tiden. En timme senare kom så det definitva beskedet.

– Vi har en överenskommelse om ett lån och sedan en lösen på 24 miljoner euro. På måndag genomgår han (Zlatan) läkarunderökningen och skriver sedan på för fyra år med Milan.
Annons:

På Milans hemsida står det ”Äntligen! Vår!”

Zlatan får åtta miljoner, nästan 75 miljoner kronor, om året för fyra år.

Till Milan Channel säger Zlatan:

– Jag är så glad, jag ser fram emot i morgon.

Ibrahimvoc anländer, enligt El Mundo Deportivo till Milano vid halvtvå-tiden på söndagen. På söndag kväll spelar Milan ligapremiär mot Lecce.

Strax efter halvfem på lördagseftermiddagen började slutförhandlingarna mellan Barcelona och Milan i FC Barcelonas kontorslokaler vid Camp Nou.

Strax före åtta kom Zlatan Ibrahimovic till anläggningen.

– Jag är här för att förlänga med Barça, sade han och skrattade, enligt italienska Gazzetta dello Sport som följer eftermiddagens händelser minut för minut.

Tre timmar senare var övergången klar. Nu saknas bara den officiella bekräftelsen på att Ibrahimovic lämnar Barcelona för Milan, rapporterar spanska och italienska medier.

Zlatans namn finns inte med i den trupp som Barcelona under förmiddagen presenterade inför söndagens ligapremiär.

– Ibra är inte med i truppen eftersom jag tror att det är bäst så med tanke på omständigheterna, sade tränaren Pep Guardiola på en presskonferens enligt Expressen på nätet.

– Men Ibrahimovic är fortfarande Barcelonas spelare, fortsatte han.

Sprickan mellan Guardiola och Ibrahimovic har blivit allt tydligare. Barcelonatränaren erkände på presskonferensen att han inte saknar skuld i turbulensen.

– Gjorde jag ett misstag med Zlatan? Självklart. Om det finns oro måste jag ha gjort något fel. Men det är jag som bestämmer här och även om jag inte kan göra mycket åt vad andra människor gör för val, så kan ingen ta ifrån mig beslutsfattandet här så länge jag är tränare för Barcelona, sade Guardiola.

Hur det blir om svensken trots allt blir kvar i Spanien, kunde han inte svara på.

–Om "Ibra" stannar hos oss får vi ta det då. Om han lämnar får vi agera utefter det. Jag försöker hålla mig lugn och tänka på vad som är bäst för klubben.

Klockan 16.30 i eftermiddag sätter sig Milan i ytterligare ett möte med Barcelona om Zlatan Ibrahimovic framtid, skriver italienska Gazzetta dello Sport.

Enligt Gazzetta dello Sport lånas Zlatan ut till Milan, som förbinder sig att köpa honom i slutet av säsongen för 30 miljoner euro, drygt 283 miljoner kronor.

– Zlatan skulle vara den största värvningen i år och han skulle bli en av de viktigaste spelarna i laget, om han kommer, säger Milans vicepresident Adriano Galliano till Expressen.

Enligt Gazzetto dello Sport skulle Zlatan kunna anlända till Milano redan på lördagskvällen, men det mest troliga är att han kommer vid lunchtid på söndagen.

Den svenske superstjärnans agent Mino Raiola sade i går till Sky Sport 24 att affären nästan var avklarad:

– Det finns ett avtal mellan Ibrahimovic och Milan. Kontraktet är mellan två och sex år, sade han då.


Länk till artikel i DN.

Detta har vi ju känt på oss de senaste dagarna, men ändå inte... Sjukt att han nu spelat/r för de tre största klubbarna i Serie A. Hur ser ni på detta?