I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Namnbyte av Allsvenskan, før eller emot?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-08-11 15:57

Namnbyte av Allsvenskan, før eller emot?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article7599253.ab

Enligt min åsikt kan han fara åt helvete.
Mot den moderna fotbollen!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-11 16:04
vilken lirare =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Poet

2010-08-11 17:00
Får man äga mer än ett lag i samma liga?
At the gates of Eternity...
Moderator

2010-08-11 23:08
BC99
Har för mig bara, men man får inte äga två lag som kan mötas eller något sånt. Har ett svagt minne av att den grejen kom upp för nått år sen när det var chans att Chelsea hade chans att möta CSKA (eller annat ryskt lag) där Abramovich tydligen var ägare eller hade aktier i båda.

Annars lät ju Ludoligan gulligt?
time isn't wasted when you're getting wasted .
Poet

2010-08-11 23:35
Ramuz: Då är ju "ownership" (vad fan det nu än heter på svenska) av två lag i Allsvenskan totalt uteslutet ju. Så vad snackar han om?
Admin

2010-08-12 13:47
Sälj om det ger bra betalt. Är ganska ointressant vad ligan heter. Men med vårt förbund lär väl namnet bli sålt för kaffepengar.

Men Ludoligan? Luderligan? Judoligan? Ludo är nog ett namn som får svårt att slå i Sverige.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Producent

2010-08-12 19:35
Fuck ett namnbyte, men däremot en skön idé av liraren, haha.
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.

2010-08-12 19:38
Jag välkomnar namnbyte i mån av större vinstpott i allsvenskan men det var ju ett för jävligt namn tycker jag ju. Med större så menar jag ALOT, över 20 geez åtminstone
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2010-08-13 02:40
Lägg ner allsvenskan. SKÄMTLIGA.

2010-08-13 18:46
Jönssonligan kanske skulle passa?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2010-08-18 17:24
Hahahaha! Tycker företag kunde gå in och sponsra spelarna och få sina företagsnamn på tröjan. Som tävlingshästar ungefär. Fan kul att höra de matcherna kommenteras iaf.
http://www.kommandot.se/wp/

2010-08-19 10:51
Disney kanske kan sponsra... Kalle Anka-ligan?
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2010-08-19 11:04
Vad fan händer? Ludoligan? Jag tycker vi lockar hit Bill Gates istället, bra mycket hellre Microsoftligan. Låter åtminstone lite professionellt. Ludo...

2010-08-19 13:23
wörd on Filbunke
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2010-08-19 14:22
Är Allsvenskan i sådant stort behov utav pengar? Tycker det ganska larvigt att ha sådana namnbyten. En sak att heta "Chicago Bears" eller "Dallas Cowboys", fiktionella namn, utan anknytning till en produkt osv, men lag som "New York Red Bulls" eller LdB Malmö?

Att folk i Europa har mage att klaga ibland på att amerikansk sport är sönderbombad av reklam (vilket det är i form av reklamavbrott) men Europeisk sport är inte det alltså? Du hittar inte massa reklam på sidlinjerna i NFL och NBA matcher. Inte heller på deras tröjor.

Laget är ICA eller?

Istället för att försöka locka folk till arenorna och försöka göra det mer attraktivt i form av att sälja tv-rättigheter osv så överväger man skiten. Sälj det, låt det heta Ludoligan, kvittar nu egentligen.

2010-08-22 12:54
Självklart så ska man alltid bekämpa en ökad kommersialisering av fotbollen. Det är redan sjukt som det är nu, att man lägger fokus på mupparna som ser matcherna på tv, medan man behandlar alla som lägger tusentals kronor varje år på att följa sitt lag som kriminella
 DIF!