JastheCat bra nu har du postat den i två trådar (minst).. tillför du något i tråden? on topic blev den här dealen av? eller blir den av? måste ju vara massor med lag som fått sälja någon eller några av sina bästa spelare. så alltså blev det inte av? jag är övertygad att om man är tillräckligt bra så kommer du fram ändå. alla talanger som inte får tillräckligt med speltid men är tillräckligt bra går ju på lån och sedan kanske de ratas till mindre klubbar i lägre ligasystem. visst kanske man missar några men det går inte att undvika oavsett regler. arsenal (som jag kan) har utbildat en hel uppsjö med spelare som spelar regelbundet i premier league och senare tagit sig till landslaget via mindre klubbar. eftersom vi har bättre spelare på de positionerna så finns det inte plats till lite sämre spelare bara för att de är engelsmän. visst vill vi att våra engelsmän ska ta plats i arsenal MEN de måste tillföra något. och nu kommer dessa spelare fram; Wilshere, Walcott, Gibbs, JET, Frimpong och Lansbury håller alla på att slå sig in i a-laget genom bra låneperioder och försäsong. Några får antagligen ta en lånerunda till men ändå. första steget bör vara (som Xtremesia påpekar) att integrera de spelare som redan finns och ge dem ordentligt med plats i landslag etc. dåliga exempel är lätt att hitta, att balotelli inte var med i truppen ens i vm är bara dåligt. det finns fler. england har samma patetiska strategi som tar med heskey som knappt är ordinarie i aston villa istället för den ordinarie agbonlahor, eller ashley young eller walcott (som var med och fick oumbärlig rutin förra vmet). alltid samma säkerhetstänk.. man spelar med green och james i målet istället för att spela med hart som enligt rapporter var bäst på träning. det finns spelare som platsar men som aldrig tar plats för de får bara chansen i helt onödiga träningslandskampsturnéer i asien. sen borde både högmodiga engelsmän, arroganta fransmän, dryga tyskar, nationalistiska italienare och spanjorer och fotbollsförbund på både global och nationell nivå förstå att ett modernt VM är jävligt mycket tightare nu än vad det var för 15 år sen. Att stänga ute många spelare från de penningstinna ligorna är destruktivt som fan. Vill vi ha stora gap i kvalité mellan olika nationer så är det rätt väg att stänga ute icke-europeiska spelare från spel i de bästa ligorna. och vad gäller 8/25 reglen så blir jag tokig om jag ska behöva se ett arsenal med bentley, upson, sidwell, muamba etc. istället för nasri, arshavin, vermaelen, van perise, Eboue, Rosicky etc. Fan vad osexigt!