Superettan 2010
Det måste väl ändå vara någon annan där ute som är iallafall lite intresserad, nu när Öis och Hammarby har gjort oss sällskap där nere? Tror ni öis tar sig upp till allsvenskan igen, där de hör hemma? Eller tror ni de gör en Peking? Tror ni att Assyriskas nyförvärv håller vad namnen lovar? Fina Peking som jag befarat kommer sluta upp i div1 till 2011 är ändå när man kollar siffrorna inte helt hopplöst under försäsongen. peppar peppar. dagens match mot dalkurd var ju minst sagt glädjande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag hoppas att peking gör en bra säsong, och att de spelarna de har nu växer och kanske blir att räkna med året efter. Men de får gärna ligga i toppen i år, men tror det kommer bli nån mittenplacering... hoppas tv4 sport sänder många ifkmatcher då jag inte bor i stan längre..
får man bara en energifull anfallare (marcus johansson?) så tror jag det kommer bli top 5, om inte så en mittenplacering. gopeking.net hade förhandlingar med tv4 i förrgår om att få sända matcher :) tydligen har tv4 garanterat att man skall kunna se alla ifk matcher på något sätt, web/gopeking/tv4/tv4sport :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
och nya hemsidan kom upp idag, klar moralökning. mycket nytt i år för ett lag som ligger i ekonomisk kris. ny hemsida, ny matchdress, garanterad tv-sändning av alla matcher, en rehabtränare och 3 aktiva bloggare för hemsidan. hoppas de inte glömde bort spelarna bara :)
oj fan va nice :) skönt isf att slippa följa matcherna på den ofta bedrövliga livescoren på svenskfotboll.se :) jo de där med lite tyngd o kraft framåt är väl nåt jag saknar, visst vi har Russell M men han känns lite klumpig...
ja, det känns som att det är hugget i avsluten som saknas, känns som om för många mål görs av en frisk nyinbytt spelare och inte av ett duktigt anfall :) men jag har en bra magkänsla inför måndag! Idag sätter sveriges mest spännande serie igång iaf! årets allsvenska är ett skämt, hoppades på en intressant toppstrid, känns som ett lotteri just nu.
henke bois var inte direkt övertygande igår, och assyriska spelar lika mot trollhättan. Jkpn södra imponerade inte med sina sattsningar för säsongen i premiären mot FFF. Både kul och tråkigt, kul för att peking i jämförelse står ut som lite bättre. tråkigt för att serien borde hålla lite bättre klass. syrianska visar prov på spel mot ljungskile enligt rykte så får vi vänta på premiärerna för de klassiska lagen. peking - öster imorgon!
kommer gopeking.net sända matchen imorrn? hittade inget om det på siten.. kom igen nu peking, öppna starkt!
Det verkar som om det blir den ända matchen som inte kommer visas, på grund av att avtalet med tv4 inte hinner bli klart innan matchen spelas :( Så som jag förstått det. Ja, 2 - 0 till Peking imorgon tippar jag, med hjärtat! :)
okay aja hoppas resten sänds då :) Skulle tro att det slutar 0-0 ikväll, verkar va ett gångbart resultat i sveriges två högsta serier, åtminstone målsnålt :P Men hoppas på seger och isf ligger väl 2-0 rätt bra till :)
Nu är det snart igång, och inte långt härifrån spelar öis mot väsby om jag inte minns fel. övre medelklasskidsen gick runt med sina banderoller på avenyn när jag var på väg hem, killen jag frågade visste knappt vilka de mötte. Peking vinner ikväll :) mål av inbytt Cakic eller johansson efter dryga 70 spelade, sedan trillar ett till in, khalili eller rönneklev.
3 - 0 Peking öster 1 - 1 öis väsby haha
Härligt! De va rätt länge sen IFK vann en premiär va? iaf såpass klart :) verkar för övrigt som det bara är vi två som är intresserade av superettan här på whoa, konstigt, finns ju rätt många halvstora lag där, om än inte lika stora som gamla peking ;)
Har ingen koll på den statistiken, men jag hörde att östers inte vunnit en premiär sedan 2001 eller nått sånt. Gött med en så fin inledning, synd att MJ's fina skott inte satt, det hade gjort säsongen! Ja, det verkar bara vara vi som är riktiga supporters, det finns ju rätt många joppar som överger sina lag när det går dåligt. antar att bajens och öis fans här på whoa inte är riktiga fans :)
nae precis. Jag har väl aldrig varit någon hardcore-supporter o suttit i klacken osv, men kommer för alltid hålla på mitt lag IFK :) Inte nån som börjar heja på tex stockholmslag fast man inte har nån anknytning till staden lr laget...finns ju gott om dem. Nae man ska hålla på ens hemlag är min mening, såvida man inte bor i en by o bara har ett div.7-lag lr så, där kanske gränsen går ;) Måste försöka komma hem te peking under våren o dra på nån match, o även se den nyombyggda arenan! härligt att Westberg fick hålla nollan, tror han kan bli riktigt bra för oss
Ja, westberg lär bli bra, han verkar skön också! Jag bor inte i stan heller, det sitter i generna, gått på matcherna med far och farfar och mina morbröder sedan jag var liten. men det blir mer att jag och farsan ser matcherna som spelas här borta på västkusten. Fint nu med öis på gamla ullevi i höst ;) just nu: hammarby- självmål
Hammarby åkte på torsk, men de skiter ju jag i.. Själv är man från jönköping och håller håller på sin klubb man spelade i som liten! Forza södra!
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
jag kommer aldrig ihåg hur man förkortar jönköping, hjälp. är det många supporters till j södra förresten? Peking - jönköping va ju 3:e mest folk förra året. 8000+ jag tyckte det va lite förvånande, men jag har ingen koll på jönköping :P och Välkomna till superettan hammarby, varmt välkomna.
jävlar vad glada assyriska skall vara över den vinsten. spelade fult spel genom hela matchen också, riktigt osportsligt. IFK styrde kraftigt största delen av matchen, men blåste några frilägen och fick betala för det. Jaja, gör om gör rätt, men Assyriska skall inte förvänta sig att komma någonvart om man blir så ägda av ett mittenlag när man är favorittippade. Eller för att citera Rikard Norling själv i intervjun direkt efter matchen - Det var Guds vilja Det var det, och precis inget annat.
Vilken trevlig lördag det blev :) IFK vann borta mot hammarby, sen vann Dolphins guld i basketen, kanondag :)
FORZA PEKING! Vinstmålet va rent guld!
serieledning! och då är hammarby och assyriska borta avklarade redan :) ´´
peking ser väldigt starka ut mitt kära örgryte torde vinna på månda och då ser tabellen bra ut
Forza Snoka! just nu ser Pekings spel, utom inslagsvis när de går ner lite för djupt, riktigt starkt ut! Hoppas i smyg att örgryte håller sig med i toppen, för att så många gbg lag ska vara i allsvenskan som möjligt, för att dra hit Peking ;)
Ett annat lag som spelar riktigt bra fotboll är Brage! och Degerfors passningsspel är riktigt fint och kan ta de långt.
Segrar rullar in som de ska nu :) Gillar den harmoni som finns i klubben nu. Vi spela ungefär så här bra förra året men nu kan vi göra mål också! :) Peking i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu.. :)
Eller hur, jag tror att det är våran supporter kvalitet också ;) På whoa är det ju bara Peking fansen som håller fast även i svåra tider ;)
Vad tycker du om den inofficiella segerlåten som ljuder i dansas vilt till i omklädningsrummet ?
fotbollspelare har väl aldrig varit kända för sin smak direkt ;)
för er som inte följer Peking så dansar hela laget till den här efter varje vinst.
ja hehe vet inte asså, inte min musiksmak direkt ;) Känns väldigt konstigt bara...men om de gillar den och spelar bra när de får höra den så är det väl bra :)
överväger att åka upp och kolla på Ljungskile matchen, från gbg. Känns som om det kommer bli en svår match, Ljungskile har en bra backlinje, specielt bra på att slå bort inlägg, måste spelas på marken den här.
miniryck! 3p!
Haha Bajen 1p från kvalstrecket ner till div 1
Vi är överallt!
HÄÄÄÄRLIIIGAAAA IFK!! 1-2 syrianska i 85:e minuten. 88: TELO 2-2 94: RUSSEL 3-2 HÄÄÄÄÄRLIIIIGAAAA IFK! att ALLA Peking matcher kommer att sändas på webben på grund av världens bästa supportrar på Gopeking är årets bästa.
Peking får gärna komma upp till Allsvenskan, sen kan dom ta Assyriska med sig.
Vi är överallt!
helt underbar vändning! Följde via livescore och för första gången på ganska länge kände jag faktiskt ett relativt stor förhoppning om att de kunde kvittera när de åkte på målet i 85e, men att de sen gick o vann...awesome! :D
Då kanske du inte har sett kvitteringsmålet? :)
Peking och Öis till AS :D ut med trelleborg och Åtvid. Och så kan AIK och Hammarby få byta plats.
underbart mål :) Synd att man inte kan se 3-2-målet oxå, får ge mig till tåls ett tag
mmm, det är inget konstmål ;) klassiskt russel hehe. tv4 sitter på exklusiva rättigheter i 72 timmar på allt videomaterial från matcherna, så även om alla sitter på materialet (officiella och gopeking) så får de inte publicera det än. Men highlights kommer nog upp snart. Jag tror att jag ska åka upp för att se ÖIS matchen på parken.
HAha, alltså.. Hammarby, är dom på riktigt eller?
Vi är överallt!
ja de e på riktigt. dif är på låtsats
för vi är serieledare.
FORZA!
Vore typiskt Norrköping om vi skulle tappa o hamna på kvalplats nu ist, men gäller o tänka positivt, även om man som nkpg-fan aldrig räknar med nåt i nån sport ;) Får hoppas Landskrona och Sundsvall tappar poäng, helst förlorar i deras nästa match..
eller, (peppar peppar) skulle tappa allt, och landa på samma poäng som GIF, en poäng under Bois och långt under syrianska som kommer vinna. och förlora på en målskillnad på 1 mål mindre än GIF.. NEJ, nu åker vi och vinner stort mot ÄFF och sedan går in med stort självförtroende mot GIF hemma!
Tack Brage, synd bara att inte Öster kunde vara lika hjälpsamma, kvalplats säkrad nu iaf, men snälla låt oss slippa det :O Vinst mot ÄFF är viktigt! Annars blir det en jobbig "final" mot giffarna i sista...
mhmm, nästan så man funderar på att åka ner till Ängelholm för sina sista kronor, eller ska man spara de till finalen mot GIF det låter ju rätt mycket vettigare!
Peking är tillbaka!!! :D :D Så fruktansvärt jäkla skönt, trodde aldrig det skulle bli klart nu :) skönt o slippa pressen mot Sundsvall i sista.. Jag hoppas att jag aldrig mer kommer skriva i denna tråd :P
HAHA. Jag vet, jag har inte vaknat och varit så glad och lugn sedan jag var liten som jag gjorde i söndags! Nagelbitande in i det sista. vem fan hade tippat kryss i sundsvall!? och vem fan hade tippat Peking efter den första halvleken i ängelholm? FORZA!