I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-02-12 13:44

Allsvenskan 2010

Lite tidigt, men vafan...

Riktigt taggad på en ny säsong.

AIK - IFK i Supercupen 6/3 16:00

Omgång 1

13/3
16:00 Kalmar – Göteborg
14/3
14:00 Halmstad – Trelleborg
14:00 Häcken – Djurgården
14:00 Helsingborg – Brommapojkarna
15/3
19:00 GAIS – Malmö
19:00 AIK – Mjällby
19:00 Gefle – Elfsborg
19:00 Örebro – Åtvidaberg

Champions League här kommer Gnaget - Superettan här kommer Djurgårn!

Vi är överallt!

2010-06-15 20:02
Kim Christensen læmnar blåvitt, fy fan vad besviken jag ær.
Inte på kim, han har gjort en fantastisk insats før klubben.
Men att sedan håkan går ut med att vi har bra målvakter i truppen och att det inte kommer værvas någon ny oroar mig, va fan.. en 18 och en 19 åring.
Superettan næsta, kim ær en av dem få som gjort det bra i år!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-22 15:59
Alex Miller till AIK, känns jävligt intressant. Skönt att Björn inte försvinner helt, don Björn är en stor man.
Vi är överallt!

2010-06-22 20:16
Efter succér som Dusan Uhrin och Richard Money presenterar aik nu ett nytt "höjdarnamn" i Alex Miller.

En kille som flyttat koner i Liverpool och sedan fått storhetsvansinne (Ja, visst hör han hemma i aik) och velat coacha lag på egen hand. Tyvär har det gått käpprätt åt helvete för alla lag han försökt sig på och han måste maila in sitt CV till en skitklubb i det lilla lander sverige, men visst känns det spännande!

Jävla sopor, stirrar er blinda på att han varit i Liverpool, medans killen är riktig sopa när det gäller att coacha och sköta ett lag på egen hand.

2010-06-29 20:22
Ja han börjar ju lovande.. sparkar ut killarna som spelar med det största AIK-hjärtat. Helt oförlåtligt, även om jag själv inte är AIKare. Även om varken Bojan eller Mutumba rosat marknaden i år(vem har det i AIK) så verkar det direkt korkat. Man kan ju inte resonera så att de tagit för stor plats i media heller, vad är det för resonemang när det borde handla om det sportsliga. Nix jag köper det inte, och jag ser superettan närma sig med stormsteg för gnaget. Tyvärr.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2010-06-30 00:19
Och Dulle har fightats på bussen, bra lagmoral gnaget!
 DIF!

2010-06-30 18:24
Jag tror inte Bojan är så mycket gnaget som han säger.

Känns som att han gått självmant men för att hålla hedern uppe bland fansen säger han att han är utsparkad och inte lämnade det sjunkande skeppet.

Men vi får väl se om Miller går ut med sanningen :)

Härliga gnaget!
DIIIF

2010-06-30 21:11
Bojan är en riktig jävla pajas. Han snackar enbart för att få medhåll från fansen för att i hans lilla värld så är Bojan > resten av världen, vilket han gör allt för att upperätthålla.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2010-07-04 01:34
Bojan höll ju iofs på DIF när han var ung.

Synd att han och M9 sticker, dom hade kunnat skapa riktigt jävla mycket oro i gnaget om dom var kvar.

2TORSK10

2010-07-04 03:43
Är det ingen här som har lite perspektiv? Bojan spelade väl bra i fjor och Mutumba var ju riktigt vass på slutet, det lilla jag såg. Nu gör klubben en kass seriestart som resultat av att man sålt halva stommen i laget och väljer att göra sig av med två lirare som både lockar folk och syns i media (publicitet är alltså inte en dålig grej, sett ur marknadsföringsperspektiv). Jag säger inte att de var superspelare på något vis men jag tycker ändå klubben gör sig av med dem på ett ganska trist sätt, det är trots allt halva serien kvar och mycket att spela för. Vad har man nu kvar av laget som faktiskt tog en dubbel för ett år sedan? Tjerna? Hade något liknande hänt i Malmö FF hade jag nog tappat intresset för klubben, emblemet är ingenting utan spelare med hjärtat på rätt ställe.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2010-07-17 16:33
AIK mot SM-GULD!!!
Bitches Ain't Shit

2010-07-17 19:02
haha, SM-guld var väl att ta i? Men fin seger mot Malmö, som spelade ruskigt uselt.. vad fan höll de på med?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2010-07-17 20:02
Man kan stirra sig blind på målvaktens agerande vid Flavios mål.. Men jag undrar varför de fyra malmöspelarna stor o glor på Flavio när han får bollen? En normal reaktion hade väl vart att så snabbt som möjligt försöka backa in i målet.. Riktigt jävla kasst. Men vad jag förstod på radion så lirade Aik bra. Skotten verkar ha sitt taktiska på det torra..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-17 20:15
Allsvenskan alltså... vad kan man jämföra det spelmässigt med? Engelska div.3?
Bitches Ain't Shit
Rappare

2010-07-18 13:48
Damien
Kvalitén på Allsvenskan gör inte så mycket när man älskar ett lag.

Fan vad skönt att vi tog vinsten mot Malmö och det var en jävligt härlig stämning på Norra. Admir var riktigt jävla bra på högerkanten och Engblom kanske är den hungrigaste unga spelaren i allsvenskan? Hahaha, satan vad han springer.

Förresten, THERE IS ONLY ONE KENNY PAVEY!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-07-18 14:28
Jo, fast känns som att i slutet av 90-talet och början av 2000 så höll allsvenskan mycket högre klass. Svensk fotboll går bakåt och alla jävla "proffs" går till Holland nuförtiden.

Har inte sagt nåt om kärleken till ens klubb, klart man älskar sitt lag oavsett kvalitén.
Bitches Ain't Shit

2010-07-18 14:44
sincedayone
Vad jag kunde höra fanns det väl ingen trumma på norra..? Vilket lär ha fuckat upp rätt mycket.

Damien
Word.

2010-07-18 18:04
fan va skönt med malmö torsk, tack aik

2010-07-18 18:06
skönt att inte bojan är med heller, aldrig gillat honom. förhoppninsvis försvinner han ur media föralltid
Rappare

2010-07-18 22:55
Xtremesia P18
Jag stod vid trumman så den fanns allt :)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-07-24 19:08
våldsamt dålig insats av AIK idag.. då har vi kvitterat med Malmö när det gäller dåliga matcher lagen emellan.

2010-07-24 23:55
jo om det är någon tröst, jävla malmö f.ö

2010-07-26 09:58
haha, fint med alla gnagare som var så jävla stora i käften. när det sen gällde så sket det sig. tråkigt för er.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2010-07-26 13:11
fram med saxen nu

2010-07-26 17:49
Engblom kanske är den hungrigaste unga spelaren i allsvenskan?

HAHAHA, snacka om att du gör skäl för myten om att alla gnagare ha hybris. Skev verklighetsuppfattning är precis vad du har. Kan nämna 10 mer hungriga och framför allt bättre spelare i allsvenskan utan att ens anstränga mig.

Rappare

2010-07-28 19:06
PrinsMio P24
Grabben är född 92 och är mer eller mindre given i Gnagets startelva. Kan du ge exempel på nån annan i hans ålder i allsvenskan? Pajas

2010-07-28 23:31
Philip Hellqvist.

Hur svårt är det att vara given i gnaget liksom? Snälla, kom ut ur skuggan.

2010-07-29 09:29
"snacka om att du gör skäl för myten om att alla gnagare ha hybris"

jag vet inte.. jag tycker det där kan sägas om det flesta lags supportrar. personligen tycker jag att man som aikare är skeptisk i grunden.

2010-07-30 21:08
haha alltid lika kul att läsa sporttrådar när alla ska stå upp för sina lag :D

själv håller man på aik men har en gamal klasskamrat/lagkamrat som lirar med djurgården nu, inga problem med det ;)

/D

2010-07-31 13:32
En DIF-vinst samt en aik-vinst skulle sitta fint i plånboken idag...

2010-07-31 15:07
prinsmio, helt klart! frågan är bara om man vågar lägga pengar på två så ojämna lag :D

2010-08-01 11:17
Durre. Det var ju en ren chansning, som verkligen inte gick in :P

Fy fan vad aik är pinsamma, så jävla kul att se alltså :)

Engblom, var grym eller?

Miller, tung eller?

Bojan och Mutumba, lojala eller?

Kom någon och tog er under pridefestivalen förresten?

2010-08-01 14:01
"Kom någon och tog er under pridefestivalen förresten?" - höhö, fyndigt.. var det inte Djurgården som blev våldtagna i häcken? förlåt jag menar AV häcken, my bad..

2010-08-01 20:08
Haha, passande att säga att vi är pinsamma eftter ni precis torskat med 3 - 0 på hemmaplan mot Häcken :)
Vi är överallt!

2010-08-06 16:35
http://dfgsthlm.com/blog/

Kan bli en trevlig söndag den 22a på mordor :) Schysst av svff :)
DIIIF

2010-08-07 01:25
haha jävla töntar.. alla firmor kan fan gå och hänga sig.

2010-08-07 01:35
oj oj oj ett gäng förbannade apor i solna centrum, LIVSFARLIGT!!

eller inte...
Bitches Ain't Shit

2010-08-07 10:48
Att man som aikare ens uttalar sig är pinsamt i sig. Ni har inte haft ett skott på mål sen innan uppehållet typ.

Varför har inte alla aikmärken som facebook-bilder längre? Aaaaah just det, ni vann inte allsvenskan just nu.

Ni är skit och det vet ni om.

2010-08-07 12:41
PrinsMio: Ja, AIK är inte bra nu, men det är fan inte djurgården heller.. what's your point?

2010-08-08 00:23
Damien: "ok"
 DIF!

2010-08-09 20:00
Min poäng är att ni suger.

2010-08-09 22:20
dagisnivå på snacket i tråden.

2010-08-09 22:27
Kan ju bero på att folk är efterblivna och inte fattar att DFG's utspel är för att sätta press på förbundet då de vek ner sig för bajen och skapade en situation som kommer bli långt värre.
 DIF!

2010-08-09 22:36
Ja, vi får väl se.
I vilket fall som helst kommer jag inte direkt vara rädd när jag åker upp dit, tråkigt som fan att spela på pissarenan råsunda faktiskt, stadion är charmigare och jag persnoligen skulle aldrig acceptera att blåvitt lirade på rambergsvallen typ (haha föga troligt)

2010-08-10 00:25
Japp, det är tråkigt som fan och kommer nog märkas på publiksiffran. Hoppas dock folk tar sig i kragen och kommer dit och visar sitt missnöje och sin avsky mot svff på annat sätt istället.

Vet du hur många Glenn som tar sig till Stockholm den 22a?
DIIIF
Admin

2010-08-10 14:10
Ett problem med svenska fans över lag är att de är väldigt kraftlösa när det kommer till att manifestera en åsikt. Det gäller alla lag, inkl mitt kära AIK. Jag tycker det är fel när folk hellre stannar hemma från matcherna än är där och stöder sitt lag med förklaringen att det är en protest. Det känns som en enkel och feg utväg. Och det fungerar inte eftersom det inte genomförs på bred front.

För att en sådan aktion ska ge effekt krävs det exempelvis att alla arenor i hela Sverige står tomma i någon/några omgångar. Men den organisationen finns inte i Sverige.

Jag har ingen lösning på problemet, men det är åtminstone bättre att manifestera på läktarna, skriva till förbundet, anordna demonstrationer, stärka supporterorganisationerna (göra genemsan sak mellan klubbarna i större utsträckning) etc. Men styrkan och drivkraften finns inte riktigt även om det finns de som gör en del. Kanske saknas kunskap om hur man sätter press, men framför allt har man ingen uppslutning i leden. Att tvinga folk att stanna ute går inte, men vissa supportrar har en tendens att sakna retorik och tålamod. Det saknas en smart plan.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-08-12 15:52

2010-08-12 16:12
KB-Raggs P21

inte en aning, är nog inget organiserat än vad jag vet.
blir väl cirka 2-3000 som vanligt skulle jag tippa på
Admin

2010-08-12 18:41
KB-Raggs

Jag försvarar inte Lagrell nu, men tycker att argumentationen i artikeln är ganska dålig.

...anar vi att matchflytten enbart är ett sätt att knäppa DIF på näsan och få DIF att spela på deras egen arena och därigenom få in saftiga hyresintäkter till den egna kassakistan.

- Nja, så mycket pengar får inte förbundet in på en match och vad jag vet så verkar de redan ha en hyffsat god ekonomi (en av frågorna bevisar ju att ni inte vet hur mycket förbundet tjänar på en match). Huruvida SvFF vill knäppa er på näsan eller ej är en annan fråga. Men det känns lite foliehatt över det.

Och då har vi inte ens tagit upp det faktum att Stadion, vår hemmaarena, är den allsvenska stockholmsarena som haft absolut minst antal incidenter genom åren.

- Det beror ju på att inga s k högriskmatcher spelas på Stadion, vilket inte per automatik innebär att Stadion är säkrare. Faktum är att senast en högriskmatch spelades där (jag tror det var den senaste, jag kan ha fel) var det mot AIK och smällde nån hemmagjord smällare/bomb av på läktaren och skadade en funktionär. Och sen har ni Assyriskagrejen emot er. Även om den kanske inte är relevant i sammanhanget så minns säkert SvFF det.

Att Råsunda är säkrare än Stadion är väl inga konstigheter. Uppdelningen mellan sektionerna är tydligare liksom alla grindar etc.

Däremot förstår jag inte varför ni inte får spela på Söderstadion. Bajens skandaler i fjol ägde ju för det mesta rum på läktarna och sånt kan ske vart som helst. SvFF kanske bara vill propsa sin egen arena. Kanske har de något att vinna på att kunna visa statistik över matcher på nationalarenan. Jag har ingen aning.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Admin

2010-08-21 00:08
Alltså, den här artikeln är guld, strunt i vilket lag det handlar om och så, det viktigaste att det finns ingen ironi här! http://www.realtid.se/ArticlePages/201008/13/20100813151250_Realtid649/20100813151250_Realtid649.dbp.asp?sAction=lk
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2010-08-21 04:33
Haha är det en riktig artikel eller? Kan vara för att jag är riktigt trött och inte läst igenom noga men den kändes sjukt flummig..
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "