I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-02-10 21:36

Plattare mage?

Märke idag när jag tog på mig en ganska tajt tröja att min mage har börjat puta ut och det är jävligt allvarligt för mig, hehe. Så har börjat vara ute och springa lite några gånger i veckan och jag undrar hur lång tid det tar ungefär innan man ser resultat. Beror ju på hur mycket man springer men 2-3 gånger i veckan. Kan inte säga hur långt ungefär för det har jag inte en aning om men några km skulle jag tippa på.

Så någon som vet ungefär hur lång tid det tar innan man märker minsta resultat?

Tacksam som fasiken för svar

(Inlägget ändrat av Rachel 2010-02-10 23:41:53)

2010-02-10 21:37
Beror ju på hur mkt du äter också. Energi in minus energi ut, svårare än så är det inte.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-02-10 21:41
På helgerna brukar jag festa till det med något gått (och onyttigt) men det gör väl alla. Men jag hade tänkt skära ner som fan på allt onyttigt så ligger väl på normalnivån nu

2010-02-10 21:44
Gör lite situps + jogga.

2010-02-10 21:44
Gå ca 1 timme innan frukost och drick 1 glas vatten ca 10 min innan du går ut så sätter du igång det bättre. Gå snabbt och gärna med musik som håller takten.

2010-02-10 21:46
Gör lite situps + jogga

Gör redan det :)

Men vill veta hur lång tid det tar att se resultat. Vill gärna ha fixat till den lite tills sommaren. Men kan jag ge upp hoppet om det eller finns det en möjlighet? Jag är ju inte tjock, men den putar mer utåt än inåt. och så vill jag inte ha det.

2010-02-10 21:50
okej, vete fan asså har typ samma "problem". Men tror ärligt att om du fortsätter som du gör samt drar ner lite på onyttig mat + öl :P så borde det funka.

2010-02-10 22:13
Finns ingen här som kan säga när resultat kommer att synas.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2010-02-10 22:14
Inget som går bort efter en vecka vid träning/diet. Snabbaste sättet är genom fettsugning.

2010-02-10 22:15
Tänkte inte direkt på en vecka heller, men några månader? Något borde det ju hjälpa att springa regelbundet och träna magen

Producent

2010-02-10 22:16
svårt avgöra med tanke på ala personer e olika när det kommer till förbränning. Men ligger man i hårt ( skippar allt onyttigt ) o tränar 5-6 dagar i veckan så har du nog resultat efter 8veckor
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-02-10 22:19
Det går inte punktförbränna fett via träning eller kost. Är det lätt putande mage kan endast du avgöra om det är fett eller slappa muskler. Snackar nog om 1 månad minst om inte längre tid innan du ser minskningen. Du kan ju hjälpa dig själv "visuellt" på traven med en måttband.
Producent

2010-02-10 22:21
Sen beror det på vad man äter...kan ju få en mage som sväller av en viss typ av mat,
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-02-10 22:43
dra ner på öl, fet mat och läsk och fortsätt jogga.
om du äter fastfood så kan du sluta göra det.

försökte skriva så okomplicerat som möjligt :)
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2010-02-10 22:49
Tack för svaren!

Ja, jag ska dra ner på allt onyttigt. Kanske något litet en helg eller så sen fortsätta jogga :) Så får jag se vad som händer, bättre än att inte göra något alls i alla fall.

2010-02-10 23:00
Rör du dig på vardagarna (träning och sköter maten) så dör du inte av att festa och käka kungligt på helgerna (dvs blir ingen Fat Albert). Magen kommer försvinna så småningom. Tar tid, måttband och bilder på dig vecka för vecka hjälper få en visuell bekräftelse. Eller bara testa med tröjorna :)

2010-02-11 19:34
okej jag orkade inte läsa de andra inläggen så om jag upprepar mig ber jag om ursäkt.

hur mkt vill du gå ner och hur snabbt? Drar du ner ditt intag med 1000 kcal om dagen går du ner ett kilo i veckan. Hur snabbt du kommer se resultat är omöjligt att svara på utan att ha någon större inblick i hur du äter, tränar och hur snabbt du vill gå ner.

2010-02-12 21:39
medoria F28

hur mkt vill du gå ner och hur snabbt? Drar du ner ditt intag med 1000 kcal om dagen går du ner ett kilo i veckan. Hur snabbt du kommer se resultat är omöjligt att svara på utan att ha någon större inblick i hur du äter, tränar och hur snabbt du vill gå ner.

Ursäkta jag bara kommer in så här, men har en fråga:
Hur kommer man ner till 1000 kcal om dagen? Hur många och hur ser måltiderna ut? Tacksam för svar :)
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2010-02-12 22:18
hoffa: nu blandar du ihop det. jag skrev dra ner intaget med 1000 kcal om dagen, inte dra ner TILL 1000 kcal om dagen.

En kvinna som har ett behov på 2200, vilket inte är ovanligt om hon tränar ofta och väger någonstans mellan 55 till 75 kilo, kan enligt mig dra ner till 1200.

En dag skulle då kunna se ut så här.

Frukost: gröt m 2 dl lättmjölk.
Mellanmål: en frukt.
Lunch: en laxfilé, 200 gram kokt potatis.
Mellanmål: en frukt.
Middag: en omelett på två ägg
Kvällsfika: 250 minikeso.

Säger inte att hon blir mätt på det, men hon kommer gå ner ett kilo i veckan.

2010-02-13 03:02
men...

hur mkt vill du gå ner och hur snabbt? Drar du ner ditt intag med 1000 kcal om dagen går du ner ett kilo i veckan.

...stämmer ju bara in på ditt exempel. Han kan dra ner på 1000kcal och fortfarande gå upp i vikt....han kanske trycker i sig 5000kcal om dagen...

2010-02-13 10:55
medoria F28

Ok, tack ändån för svaret!
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2010-02-13 15:43
the real apa:

har han ett behov på 5000 kcal om dagen, kommer han gå ner ett kilo i veckan om han drar ner till 4000 kcal.

2010-02-13 15:57
Nu skulle ju ThaPimpius lika gärna kunna käka över hans behov, alltså går det inte att säga att han kommer gå ner 1 kg i veckan om han minskar sitt dagliga intag med 1000kcal.
Han kommer att gå ner om han käkar 1000kcal under sitt dagliga behov.

2010-02-13 16:39
the real apa: det är det jag försökt förklara hela tiden.

2010-02-13 16:42
Jag förstod det. :P

2010-02-13 16:57
the real apa: men skulle han äta över sitt behov skulle han gå upp i vikt, och det är fullkomligt ovidkommande. oavsett vad, ett underskott på 7000 kcal i veckan bör resultera i en viktminskning på ett kilo i veckan.

2010-02-14 10:25
Nu orkar jag inte läsa igenom alla inlägg men jag ger dig samma råd som jag ger till
alla som ställer denna frågan.

- 1.5g med protein per kroppskilo per dag: ägg, kyckling, fisk, nötfärs, kalkon osv
Väger du 100kg ska du få i dig runt 150g protein per dag.
- Grönsaker med fibrer: vitkål, broccoli, spenat, sparris, blomkål, gröna bönor
- Grönsaker, naturella nötter eller frukt till varje måltid
- Vatten
- Grönt te
- 10gram fiskolja/omega 3
- Sprid ut på 6 måltider

Gör det i 8v och folk kommer börja anklaga dig för att gå på grejer.
Det finns inga magiska hemligheter eller genvägar.
Fettförbränning är en strid och ju snabbare det är avklarat desto bättre
för dig och din kropp. Första 4 veckorna räcker det att strama till kosten,
promenader och cardio lägger du till dom 4 sista veckorna.

Resultat är alltid i relation till insatsen.

I övrigt gav Medoria dig en utmärkt grund till matsedel.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2010-02-15 00:19
Asså du ska lägga ner all socker.. Ingen läsk inga kakor.
Om du äter på donken lr trycker i dig en pizza, försök skippa
colan, även om det är svårt..

Sen så måste du köra situps.. Du kanske inte alls är fet men du har dåliga
magmuskler som inte orkar hålla magen platt..

Borde gå o fixa på 1 månad om du kör håårt:)
Highfive anyone, anyone?

2010-02-18 17:33
shit ja skulle aldrig palla o äta efter en diet:S

äter dock nästan aldrig onyttigt så har aldrig behövt bry mig. men börja träna mer än du gjort innan, börja gymma också, så omvandlar du fett till muskler:O
 Haters gon' hate...
Admin

2010-02-19 15:20
Dieter är skit ändå om du vill ha bestående resultat. Finns inte en enda diet i hela världen som fungerar långsiktligt om du inte ändrar din livsstil.

Alla råd och kurer om att gå ner si och så många kilon på x antal veckor gör ju bara mer skada än nytta (ner, upp, ner, upp och en massa ångest). Börja ät nyttigare, mer varierat och rör lite på dig så kommer det av sig självt och stannar där.

Till exempel: dricker du mycket läsk (klassisk bov)? Sluta helt eller dra ner till någon enstaka burk i månaden. Du kommer glömma läsken ganska snart och de gånger du väl dricker smakar det godare, du kommer behöva mindre och det slinker inte ner som vatten.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-03-11 11:21
jag har ett tips som kan hjälpa dig.

skit i alla dieter osv.

ut o jogga gärnet. Försök att jogga mer och oftare för varige vecka bara.
Det spelar ingen roll vad du äter för vad du vill bygga upp är och en phsykisk styrka (vilket monga saknar = köper special dieter för o torska vikt) vilket inte funkar.
Sänk inte häller på kolhydrater NEJ. Även om du torskar ditt magfett så kommer det komma tillbax så fort du burjar äta kolhydrater igen. ( Och du vill ju inte utesluta kolhydrater i resten av ditt liv o dö en plågsam död Right?!)

Ps Håller självklart inte med om att du ska skita i dieten, det jag ville få dig att fatta är att hur du arbetar fysiskt med viktminskning kanske inte alltid är "nycklen". ;)
Självklart ska man bara äta råkost i alla dess former. Ds

Bey ~
I´m the one and only !