Barcelona - Real Madrid !!! el Clásico. IKVÄLL
Nu smäller det, matchernas match! Vem tror ni vinner, jag är för mkt partisk här och säger 3-1 till barca!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Real vinner 2-1. Ronaldo och Higuain gör målen.
3-1 barca. Zlatan Iniesta Puyol. Higuain tröstmålar i 88. Xavi och Iniesta dominerar hela reals mittfält och Peréz köper Gerrard, Lampard, Fabregas och Essien i januarifönstret.
Rädda en ko, ät en vegetarian!
real kommer inte ha en suck! 3-0 till barca :)
Higuain är äckligt bra nu, 2-2!
9-1
5 - 2 Barcelona, Pique blir tvåmålskytt
Vi är överallt!
Den här hetsen på TV4sport gör fan inte nervositeten mindre..jävla as.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ganska dålig halvlek av oss.. (BARCA) men vi vinner nog med 6-0 tillslut, Real Madrid är helt enkelt för kassa.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Är det nån mer än jag som payar på Justin.tv för att streama sport över nätet? Funkar svinbra och är billigt, runt 25$ för 3 månader, brukar köra via PS3'an till TV'n. Ett stort plus är att det är sändningar från spanska kanaler med spanska kommentatorer och spanska i chatten bl.a.
Stå stolt över real prestation. Efter all smutskastning kommer vi till nou camp stänger ner deras mittfält helt och har flera lägen för att ledning. Ronaldo hur kan du missa?!? Plus till Zlatan för målet!
Hur kunde Messi missa i slutet där undrar jag, :)
Hade Messi vart i toppform hade han ju aldrig missat där.. Synd.. Men ÄGDA REAL MASKIT, HAHA! Bra vecka för oss :) Inter & Bögarna ägda, underbart.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Fyfan vilket antiklimax, här har man laddat för den här matchen hela satans sommaren och hösten och så är det en tillknäppt tråkig 1-0 tillställning med bara några finter och två-tre fina anfall. Vi får hoppas att det blir roligare i Madrid, ska man spendera såna perversa summor på spelare som Barca och Real gör får man väl leverera lite också =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Helt underbart! fan va skönt att slå dom! visca el barca! Undrar vad som hände henry, vart fräsh men byttes ut ändå i andra, Zlatan vilket jävla inhopp! Vad händer Messi bli glad igen!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Äh, det var bra spelat av Real Madrid. Överlag så var det en bra match, trots att Barca filmade lite för mycket.
Man fattar ju nivåskillnaden när Madridfans är nöjda efter 0-1 och att dem "lyckades stänga mittfältet". Är ni inte större än Racing Santander eller Sporting Gijon ? Zlatan var stor när han kom in, jag höll på att stänga av i första halvlek bara av ren nervositet och fyrans program gjorde allting bara värre och nu har jag fan tvingats vila en timme efter matchen, ärligt jag har varit helt slut, ni som såg Genoa-derbyt igår fattar känslorna. Och matchen blev lite väntad, att RM inte skulle våga anfalla som man gjort de senaste åren då Barca vunnit stort, Pelligrini försökte stänga och kontra och man gjorde det hyffsat bra. Men hur jävla bra har Barca nu blivit när lag som RM nu åker till Camp Nou för att försvara 0-0 och stänga matchen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Angående TV4 Sports överanalyserande:
Angående "
Efter all smutskastning kommer vi till nou camp stänger ner deras mittfält helt och har flera lägen för att ledning. :
Helt okej match i övrigt. Puyol och Piqué imponerade på mig med stabilt spel matchen igenom. C. Ronaldo var väl knappast i högform men jag anser att bytet var rätt obefogat. Higuain skapade inte mycket utanför straffområdet så den fartfyllda kombinationen C. Ronaldo/Kaka hade nog varit att föredra.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jag är en sådan som gillar studio, en skön build-up, gamla matcher, all jävla info som man kan få, behind the scenes, allt du kan tänka dig och jag tyckte dem gjorde ett skönt jobb, de två timmarna flög förbi, får avsluta dagen med FK Europa nu.
jag förstår mig inte på alla zlatanhatare :| "Han kommer aldrig att lyckas i barcelona" han svarar med att ösa in mål"det är enkelt att göra mål när man är anfallare i ett lag som barcelona. man får allt serverat" han svarar med en frispark av världsklass"Han är inte bra i dom stora matcherna" Han avgör el clasico. då gick jag till aftonbladet och expressen för att kolla ifall dom äntligen hade hållt käft."turmål" "offside" "man är fan dålig ifall man missar ett sånt läge" VAD fan vill ni att Zlatan ska göra????
Stand By Me och Titanic är världens bästa filmer :D världens bästa musikintro är http://www.youtube.com/watch?v=Z7O0-fWQEas&feature=channel_page (verserna är också skitbra)
Typ.. Folk nöjer sig inte med att han är en av världens bästa spelare, om inte världens bästa anfallare. Han ska liksom prestera som en gud 24/7, shit vilka krav liksom.
Tycker det är skoj att folk får se vilket bra försvar vi har egentligen också, Puyol var ju lätt MOM för övrigt.
inte så oväntat att vi vann... men att det inte blev mer mål var lite trist. dokk skönt att det blev vinst hur som haver! världens bästa lag ska ej förlora mot ett top3 lag ^^ (då chels kommer vinna mot real åxå....)
((MAAD))
Lite kul också nu att de sista veckorna har Hussfelt bestämt sig för att kritisera allt som har med FCB att göra. Jag gillar Hussfelt som fan , och jag kan se varför han gör det, ibland så är media helt fel ute med allt gulligull runt FCB och bilden blir fel, han vill balansera det lite. Att Zlatan och Messi inte pratar med varandra har jag också haft en liten känsla av, det har funnits lite gryende om man säger. Zlatan blir ju bara större och större och Messi måste ju snart överprestera för att överglänsa Rosengårdaren, han får nog släppa lite på stjärnglansen för att det ska funka helt och hållet och helt enkelt använda Zlatan för att bli ännu bättre själv, finns ingen anledning att dem ska slåss om stjärnglansen. Tycker också att Z visar upp ett skönt register nu, ett uppdrag, en prestation som möter kraven, no funny business, in och vinn skiten bara, allt han vill är att vinna och inget annat. Det var stort ikväll, in och avgör el clasicot bara sen hem och softa i soffan med frugan och barnen och ett glas rött, inga konstigheter. Och känslan är också att Henry nu liksom får passa facklan vidare till Z och börja ta med en sittdyna till alla bänkarna han kommer sitta på nu, för Keita har en plats på mitten med Xavi och Yaya / Busquets, och Iniesta måste spela och kommer ta platsen som vänsteranfallare, Pedro måste få fortsätta lira också (han är som en Guily som faktiskt gör lite baljor), Bojan har kommit tillbaka och kommer få inhopp.
Zlatan är en Svensk hjälte, vi ska alla vara stolta över honom. Han är ju fan den största fotbollsspelaren vi någonsin haft och kommer ha på länge framöver.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Att säga att Real gick dit för ett 0-0 resultat är en lögn. Vi anfall mer än vad barcelona gjorde i första halvlek som hade inte ett enda skott på mål. Andra halvleken var jämn o skulle vi varit mer effektiva skulle vi vunnit.
tycker det är ganska kul. nu citerar jag inte ordagrant här, men det här är lite känslan man får över det hela: ronaldo får ett läge han ska sätta. ursäkten från diverse "experter": hade han varit i form hade han satt den. messi får ett läge han ska sätta. ursäkten från diverse "experter": hade han varit i form hade han satt den. benzema får ett läge han ska sätta. ursäkten från diverse "experter": hade han varit i lite bättre inspelad i matchen hade han satt den. zlatan får ett läge han ska sätta, och sätter den. kommentarer från diverse "experter": inget speciellt. han gjorde sitt jobb. sen att man tog ut ronaldo var nog mer en försiktighetsåtgärd med tanke på hans skada och inte pga hans spel, nej. raul visade återigen med sitt inhopp varför han ska spela. han sliter, vinner boll, spelar lysande. han behövs där bakom som en form av släpande striker/forward. sen bojan kommer aldrig bli ordinarie i barca som striker under peps ledning. om han kan börja spela på en annan position kommer han kanske ha en chans. känns dock som han är en spelare barca kommer sälja förr eller senare. "Tycker det är skoj att folk får se vilket bra försvar vi har egentligen också, Puyol var ju lätt MOM för övrigt." -> mom = man of the match? i så fall tycker jag nog ändå piqué ska ha den bemärkelsen. han stod för flera kvalificerade brytningar och var on point rakt igenom, förutom den bollen han tog som han borde släppt vidare till zlatan efter 1-0. men det kan man knappast klandra honom för.
Tror att FCB knappt släppt in mål när Puyol-Pique lirat ihop i mittförsvaret, det har inte hänt ofta detta året dock när man försökt spela in Chrygrynsky och Marquez efter sin skada.
Priyan MJan of the match, ja.. Piqué var väldigt bra han med men tycker Puyol blev MOM.
Sen kan Zlatan aldrig ersätta Messi, inte för en Barcelona supporter, Messi är klubbens största spelare och gullegris..
Konstigt att resultattavlan talar sitt tydliga språk, jag är övertygad om att Zlatan kommer göra fler mål än Messi i år och avgöra fler viktiga matcher än honom. Zlatan är en person som många gillar att hata på eller kritisera helt enkelt, varför är ett mysterium även om jag kan tippa ett par anledningar.
psyko_slusk: En svensk hjälte som inte vill spela i vårt landslag... Blir inte lika roligt att följa då. Vad är det med spansk fotboll alltså, varför närvarar inga bortasupportrar? Allt känns så falskt och uppmålat. Det faller mig inte i smaken någonstans. Tacka vet jag Juve-Inter eller Roma-Lazio till helgen.
DIIIF
Inte falskt eller uppmålat, bara att förstå att supporterkulturen inte ser likadan ut överallt, inte många spanjorer som följer med sitt lag på bortamatcherna utan man fyller arenorna på sina hemmamatcher istället.
Ett land som har skyhög arbetslöshet kanske inte har så många som har råd att köra runt och se på fotbollsmatcher?
KB-Raggs P20 Hade du velat spela i ett landslag som är så kasst som Sverige då? Jag hoppas att han inte kommer spela i landslaget mer, det är bara bra, då har han 100% fokus på Barca. :)
Messi vann Ballon d´or och P3 nyheter presenterade det som : Lionel Messi vann utmärkelsen världens bästa spelare, Messi spelar i Barcelona alltså i samma lag som Zlatan Ibrahimovic. Nääääää ?
För att ödelägga denna liga ännu mer - de två största möts och var är passionen på läktaren hos hemmafansen? Har förstått att förr om åren när det handlade om saker såsom politik var det annorlunda. Men ändå, herregud, ibland är det så tyst på TV:n att man undrar om publiken har gått hem. gzarza - Nä, såklart man bara spelar för de bra landslagen såsom Italien, Spanien och Frankrike. Känns ju onödigt att spela för lag som Bosnien, Sverige eller Irland. Varför inte utesluta alla "kassa" landslag och bara spela med de 8 ledande? Även om jag förstår att han antagligen tycker att landslaget "tar upp för mycket tid" från familjen tillsammans med Barcelona så blir det ju självklart att han inte känner för Sverige som andra svenska fotbollsspelare. Och för mig blir det inte lika stort att följa honom som "svensk" när han väljer att bojkotta landslaget.
DIIIF
KB-Raggs P20 Okej, men för mig som Barca supporter ser jag bara fördelar med att han bojkottar.
KB Jag säger inte emot dig men jag satt och såg på Ars-Che och tänkte exakt samma sak... Kanske ingen nyhet dock.
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
Bag Hehe, ja stämningen på matcherna i England är väl inte den bästa. Arsenal är väl extremt exempel där aktiviteten verkar försvunnit sen de flyttade från Highbury (lägg därtill ALL reglering som skett i engelsk fotboll). Men trots att engelsk läktarkultur stannat i utvecklingen så finns de goda klassiska sångerna kvar och det är inte helt dött där, om man jämför med hur det var på Nou Camp här om dagen (i en sån dödande match). Jag ställer mig frågande till hur alla dessa fotbollsarrangörsbolag kan sälja ut sina biljetter till dessa evenemang. Det är väl minst 50 % stämningen man åker för att se och i Spanien, med vissa undantag, känns den som bortblåst.
DIIIF
Zlatan har aldrig bojkottat landslaget för att han tkr dem e keffa, han har bojkottat en gång och då va de p.g.a tjafs helt enkelt.. Och han har fortfarande inte bojkottat landslaget, de är som sagt 1 år kvar tills nästa viktiga match, vf tror alla helt plötsligt, shit sån fitta som bojkottar.. löjligt! Han måste fokusera på Barcelona, han vill vinna champions league och då måste han va 100%. Tänk om han hade varit me i nån keff pissmatch och dragit på sig en skada, allt hade gått till spillo, sen har han familj och måste tänka på dem och sig själv! Ha lite förståelse. Viva Catalunia!
HALA MADRID! Nästa gång är segern i våra händer. Real bankar ner spikar i era kister