I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny svensk förbundskapten i fotboll - Hamrén!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-11-04 19:30

Ny svensk förbundskapten i fotboll - Hamrén!

Efter långa förhandlingar blev Erik Hamrén på onsdagen klar som ny förbundskapten för Sveriges fotbollslandslag. Avtalet blev en kompromiss.

Hamrén tar över landslaget med omedelbar verkan. Samtidigt stannar han kvar i Rosenborg till 31 augusti 2010, meddelar Svenska fotbollförbundet.

Till dess kommer hans arbete med landslaget vara begränsat till landskamperna.

– Att vara förbundskapten för sitt land är och har varit en stor dröm för mig, och jag är mycket tacksam för att Rosenborg ger mig denna möjligheten. Samtidigt glädjer jag mig åt att få jobba med Skandinaviens bästa lag, Rosenborg, även 2010. Vi ska kriga om guldet, cupguldet och förbereda oss för spelet i Europa, säger Hamrén på Svenska Fotbollförbundets hemsida.

Erik Hamréns första uppdrag i landslagets tjänst blir bortamatchen mot världsmästarna Italien den 18 november.

Detta enligt DN. Tyvärr vill inte länkfunktionen funka för mig för stunden, men länkens url är denna:
http://www.dn.se/sport/fotboll/klart-hamren-tar-over-landslaget-1.988429

Vad tror ni? Hur blir det under Hamréns styre?
Lev väl