UFC 104
Spoiler Domarskandal Vad tycker ni? Shogun skulle haft segern, ring controll, mer aggresiv, fler träffade slag o allt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Spoiler Håller helt med dig och tror inte det finns mer än 3 personer som säger emot (och de 3 är domarna). Blev så jävla glad över att se den Shogun jag hade hoppats och trott på. Det var fan inte många som trodde på honom men det gjorde jag. Jag kokar av ilska just nu. Att han kan klara av att vara ödmjuk i intervjun är hedersvärt även om jag hade velat se honom arg istället för besviken. Han är helt klart den moraliska mästaren i 205-divisionen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Spoiler Inte precis första gången detta händer heller.. Hoppades och trodde på Machida, men Shogun var extremt smart och fungerade nästan som en spegelbild för Machida, riktigt fint utförd match. Tycker Machida vann rond 3(tror jag det var) men resten tog Shogun, och han gjorde det rätt tydligt, skandal som sagt men jag tror Dana kommer ge han en rematch rätt snabbt.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Spoiler Kan det vara så att UFC är trötta på att bältet i LHW hela tiden bytts? Nu har dem hypat upp den "oslagbare" machida och marknadfört honom stenhårt. Kanske dem hittat stjärnan dem söker efter och vill låta han försvara bältet en 4-5 gånger. Jag vet att det låter töntigt att jag säger att det är fixat, men seriöst, har någon annan en bättre förklaring till hur fan machida kunde ta hem den här matchen? Stackars shogun, killen har aldrig haft en bälte trots att han förtjänat en, nu kommer han tillbaka efter flera operationer och man såg att han hade förberett sig jäävligt mycket. Han jobbade stenhårt på sin gameplan och behöll sin fokus i fem jävla ronder vilket jag aldrig trodde. Det gjorde verkligen ont i hjärtat när han sa "Jag har tränat stenhårt i fyra månader för detta och efter varje rond sa mina tränare att jag vann den ronden". :/
Spoiler Största skrällen domarmässigt någonsin... Shogun vann den där fighten och han gjorde det tämligen dominant. Riktigt stort skämt. Cecil Peoples borde avgå.
Look with your own eyes - See with your own mind
Spoiler Skam! E lite inne på de topdogz nämner .
http://soundcloud.com/rod_g
Spoiler Håller med om att Shogun var bättre men så djävla dominant som vissa vill få det till var han inte. Visst fick han in många leg-kicks men Machida kontrade oftast med raka slag i ansiktet och plockade därför många poäng man inte tänkte på. En vanlig match hade han vunnit men i en titelmatch måste man nästan knocka eller tapa ut sin motståndare för att vinna.
your heart pump project kool-aid
Fuck it, nu tänker jag inte använda spoiler-funktionen längre, har folk inte sett galan 2 dagar efter men ändå klickar på en tråd med namnet i titeln får de skylla sig själva.
Shogun blev brutalt rånad. Finns inte en chans på kartan att Machida vann 3 ronder i den fighten, 3:e ronden kunde jag möjligen ha gett honom, men även det med viss tveksamhet.
Så vitt jag bryr mig är Shogun Light Heavyweight Champion i UFC, and that's that.
Om ni inbillar er för en sekund att Machida vann fighten rekommenderar jag att ni kollar på alla exhchanges där ni tror att Machida fick in speciellt mycket. Han missade väldigt väldigt mycket, vilket inte alls framgick från vissa vinklar och i full hastighet, men när man körde sekvenserna i slow motion insåg man att Shogun lyckades undvika skada i de flesta fall.
En vanlig match hade han vunnit men i en titelmatch måste man nästan knocka eller tapa ut sin motståndare för att vinna. Det där är dock fel, bara något som folk fått för sig av någon anledning. Det ÄR (och skall givetvis vara) precis samma bedömning som vanligt som gäller även i titelmatcher. Shogun vann, Shogun blev rånad, Shogun förblir champ i mina (och i princip allas) ögon.
word, shogun vann. 1000000 människor kan inte ha fel. men alltså så dominant var det ju inte, kanske ser det blint med hejja machida ögon :) jävla tråk match iaf tycker jag. ska du ha bältet så visa iaf det och skit i en tråååkig jävla gameplan då & då. men shogun borde få bältet och machida utmana igen, skulle va roligare att se än rematch rakt av.
"life's a garden, dig it."
ja i mina ögon är shogun också mästare, det är vad jag kommer säga om folk frågar mig
Haller med om att Shogun vann, men jag haller Elem ocksa, sa javla overlagsen var han inte, sa visst ar det latt det blir ett oenigt beslut. TopDogz har en poang, men saken ar den att Dana White var ocksa sur over beslutet, sa jag tror inte det ar fallet for den har handelsen. Sa vad tror ni om Velasquez? Tror ni han kan ta Brock? Jag vill nog inget annat an att Brock ska aka pa fede kuk av egentligen vem som helst, men jag ar anda lite osaker om Velasquez kan ta han.
At the gates of Eternity...
Velasquez är ett monster.. känns extreeemt farlig för vem som han än möter nu.
CAMPIONI!
PenDragon & elem Självfallet är det inte olika regler och samma bedömning bör gälla. Men när man talar om det här, talar man inte om att domarna ser matchen med färgade ögon? På samma sätt som att en hometown-fighter har lättare att få beslut med sig, som asiatiska organisationer har fått kritik för stundtals genom åren. Samma sak med en regerande mästare. Borde ju inte vara så, men vi såg i lördags att det fungerar så praktiken. Självfallet kritiserar jag inte Shogun (tom ett spädbarn hade sett att han vann matchen) utan problemet ligger i mina ögon i 10-point must-systemet. Tittar man till matchens helhet (som gamla goda Pride) vann Shogun utan problem och det tror jag domarna och Machida förstår egentligen. Man borde få utrymme att använda sunt förnuft som domare också ;). Förstår din frustration över att människor använder det argumentet som en kritik mot Shogun (vilket visar att de inte förstår det). Om elem menade det som kritik mot Shogun, snarare än bedömningssystemet, är det under all kritik.
Jag kritiserar absolut inte Shogun men jag tycker heller inte det var så konstigt att Machida fick beslutet med tanke på att han var champion. Tror ni Ali hade vunnit mot Foreman om han inte knockat honom? Dåligt exempel kanske men ni förstår vad jag menar.
your heart pump project kool-aid
BC99 Hur mycket väger brock? Känns inte som att Cain kan ta ner han lika enkelt som han tog ner rothwell. Men han är en grym fighter, denna cain. Hoppas han krossar brock
En av poängdomarna som dömde matchen har berättat vad han tyckte...
Där vi (domare) sitter skymtar vi saker som fansen hemma kan missa. Jag medger att Mauricio Rua var aggressiv, men det var inte den effektiva aggressivitet som vi domare efterfrågar. Enligt mig lyckades Lyoto landa fler slag som orsakade skada under matchen. Och det är just det som är en av bedömningskriterierna. Rena slag värderas mer, inte bara antalet. Även om Rua använde sig av en arsenal av låga sparkar var det inte lika skadligt som Lyotos olika kombinationer och kontringar. Av den anledningen gav jag de tre första ronderna till Machida. Steve Cofield som har pratat med Cecil Peoples säger sig förstå den förklaringen. Dock håller han inte med om att Machida fick in fler kvalitativa slag i de tre första ronderna.
Cecil Peoples fortsätter:
Man måste komma ihåg att vi favoriserar en fighter som försöker avsluta en fight. Och bensparkar är inte försökt till att avsluta en fight om du frågar mig. Se nu det kan vara ett problem med det uttalandet. Är slag mot huvudet enda sättet att avsluta en fight?
Cecil Peoples förklarar:
"När båda fighters väljer att göra matchen stående kommer jag alltid titta efter är den fighter som är omdömesgill, den som har bäst precision. Allt som allt gjorde Lyoto detta mer effektivt än Rua. Lyoto fick Shogun att jaga honom och verkade ta beslut om var matchen ägde rum (stående, mark, clinch et cetera). Det ser vi som effektiv ”octagon control”."
Så innebär detta att man automatiskt favoriserar den stående fightern som bygger sitt ”game” kring kontringar?
"Jag är väl medveten om att Rua hade några nedtagningsförsök under fighten men Lyoto försvarade dem på ett effektivt sätt. Alla dessa faktorer ledde fram till mitt beslut. Bra kontroll inne i buren, kontringar och effektivt försvar. Jag är bara glad de andra domarna såg det på samma sätt och jag är säker på att fans som förstår sig på de tekniska aspekterna av idrotten håller med mig (oss)."
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Lyoto fick Shogun att jaga honom Det här stör jag mig så innerligt på. Det var inte Lyoto som fick Shogun att jaga. Det var Shogun som fick Lyoto att springa. Vilket jävla skämt han är.
Fan vad jag tycker synd om Shogun. Han kommer in med en galet smart gameplan, neutraliserar Machidas ben och straffar honom i princip varje gång han försöker kontra/attackera. Gjorde verkligen Machida mer skada än Shogun den fighten som Cecil Peoples säger? Jag må ha varit redigt salongsberusad klockan 05:00-06:00 eller när nu fighten gick, men jag vill minnas att machidas ben såg ut att ha rätt fina inre blödningar + den spruckna överläppen på slutet och det röda märket över magen. Shogun hade väl ett eller annat blåmärke med men han såg ju mycket fräshare ut hela tiden under fighten och även efteråt. Det såg ut som att Machida tappade studset och rörde sig platt på fötterna dessutom, nåt dussin bensparkar kan väl göra så. Hade dock önskat att se mer aggressivitet från de båda men det är väl lätt att säga när man inte själv är inne i den där buren och så mycket står på spel. Jag gillar verkligen Machida men Shogun vann den fighten.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Vadå lyoto landa fler slag med skada? Det är bara att titta på hur lyoto resp. rua såg ut efter matchen, vem som hade gjort mest skada! Och som en kille skrev på en annan hemsida, enligt cecil peoples så kan jag få en en riktigt bra huvudträff på en kille som tar skada, för att sedan springa runt ringen resten av matchen. Om killen sedan hinner upp emd lite sparkar och så gör inget, jag har fått in det mest effektiva slaget och nu jagar min motståndare mig vilket betyder att jag har oktagon kontroll.
Ice-L Håller med till fullo om att 10 point must system är helt efterblivet. Helheten är alltid vad som ska räknas. För övrigt måste folk inse att Machida träffade väldigt lite de gånger han faktiskt exploderade, som sagt, se på utbytena i slow motion så inser ni rätt snabbt att Machidas flurrys såg mer ut när man såg det från vissa specifika vinklar och inte i slow motion. Sjukt BRA match för övrigt, ingen aning vad du yrar om Balhoo att den skulle vara tråkig. Shogun stängde effektivt ner Machidas offensiva sida med brutala leg kicks. Givetvis gjorde inte Machida dåligt ifrån sig heller, men ja, som sagt tidigare i tråden, ett blint spädbarn vet att Shogun är Light Heavyweight Champion, and that's that. Cecil Peoples är, har alltid varit och förblir ett stort jävla skämt. Han har INGET i MMA-världen att göra, det har han bevisat allt för många gånger. Jag upprepar, inbillar ni er att Machida gjorde mer skada kollar ni helt enkelt om matchen och kör slowmotion de gånger ni tror att Machida får in några slag. Shogun var otroligt duktig på att undvika skada, vilket syntes såväl i fighten som efteråt. Och nej, man behöver som sagt verkligen inte KO:a eller submitta championen för att bli en själv, förlorar den nuvarande mästaren på poäng FÖRLORAR HAN PÅ POÄNG. Detta var ett sådant fall, det finns bara inte på kartan att Shogun förlorade 3 ronder. Värt att tillägga är att det inte finns en enda stor MMA-relaterad nyhetssida som gav Machida vinsten.
Värsta rånet jag sett på enormt länge (vet inte ens om jag någonsin sett värre). Shogun var aggressiv, landade fler sparkar och slag, bestämde matchtempo och var i mina ögon helt dominant. Jag kan sträcka mig till att Lyoto tog tredje ronden men som jag ser det vann Rua den matchen med 4-1 i ronder. Tycker fruktansvärt synd om honom men jävligt classy av Dana att annonsera en omedelbar rematch.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
TopDogz : Tror Cain vager 240 Lbs. Och Brock vager val 265 Lbs om jag kommer ihag ratt? Ca 7 kilos skillnad, it can break it or make it. Men Lesnar ska mota Carwin forst. Och Carwin med sina 260 Lbs har 11 vinster och inga forluster, ska bli javligt intressant!
BC99 Trodde fan det var större skillnad än så. Det var inte värst farligt, Cain ser riktigt vass ut! Nu kommer lesnar mot carwin skjutas upp två månader dock :/
Herregud vilket card det blir på UFC 108 nu! Brock Lesnar vs Shane Carwin Anderson Silva vs Vitor Belfort Rashad Evans vs Thiago Silva Gabriel Gonzaga vs Junior Dos Santos
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Hahaha åhh herrejävlar.. de där är minst sagt en saftig gala!! släng in Lyoto vs Shogun 2 där också tack!!
Ja ufc 108 kommer bli riktigt nice, jag skulle hellre se Machida - Shogun på 110 dock, Wanderlei och Shogun på samma gala skulle inte vara fel.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Ny co-mainevent på UFC 106 blir: Josh Koscheck vs Anthony Johnson - Fett!!
Machida vs Shogun 2 är inte helt omöjligt att det blir på UFC 110, har svårt att tänka mig att Vanderleimatchen är tänkt som main event där.
What? Vad var anledningen till att det skots upp?
BearC Sant, men co main kan den nog bli.BC99 Brock är/har varit sjuk!
Nu ar jag lite efter men hann dacka innan fyratiden i lordags. Iaf. Det ar poangsystemet som bor ifragasattas och tar man hansyn till detta keffa system sa tycker jag inte att Machidas vinst var rena ranet; han var iaf inte sa overlagsen som somliga vill fa det till. Ser daremot fram emot rematch och forhoppningsvis vinst for Rua..
Hur överlägsen Shogun var kvittar egentligen, han vann matchen.
Shogun var överlägsen i det avseendet att han tveklöst dominerade den största delen av matchen, vilket t.o.m. med det värdelösa 10 point must-systemet borde resulterat i att han fick vinsten. Som sagt tidigare i tråden, enda ronden jag kunde gå med på att Machida vann var 3:e, och även där var det otroligt tight. Shogun var dominant, levererade mest skada och kontrollerade tempot, vafan ska man behöva göra mer för att vinna fighten? Det går liksom inte att kräva en KO/Submission när det rör sig om två så bra och jämna fighters, så att påstå det tyder bara på okunskap i MMA. Det enda jag anser att man egentlgien behöver veta är att INGEN MMA-relaterad nyhetssida ansåg att Machida vann. Rådande konsensus bland expertis överlag är att Shogun vann den fighten.
Tyckte Machida vann de tre första ronderna och Rua de två sista. Hjälpte att kolla på den igen för att förstå hur domarna scored it.
Jag har inte kollat nån repris på matchen, men som jag såg det så var första ronden riktigt jämn, andra ronden tog Shogun, 3dje ronden tog Machida, 4de och 5te Shogun. Får kolla igenom matchen en gång till, men jag tror att jag kommer tycka likadant då också.
Jag har kollat på fighten 3 ggr, varav två av dessa med tämligen mycket slow motion. Det finns inte på kartan att Shogun förlorade 3 ronder, and that's that. Shogun var otroligt duktig på att undvika slag än man vid första anblick (i annat än slow motion) kan tro. Han levererade mest skada, han undvek skada mycket bättre överlag, hans gameplan var perfekt, hans förmåga att hålla sig till den var lika perfekt. Ett rån har begåtts.