Lagerbäcks efterträdare?
Kändes lika bra att starta en tråd om detta då det spekuleras en hel del nu.
Lagerbäck har som bekant försvunnit nu efter många års lidande. Att han har gjort mycket för Svensk landslagsfotboll och tagit oss till fem raka slutspel är bara skitsnack, Tommy Söderberg tog oss till fyra raka slutspel och det sista som Lagerbäck tog oss till var av bara farten från tidigare framgångar. Jag menar, se hur det gick när karln skulle tänka själv!
Men nu är han som sagt borta, och då är frågan: Vem/vilka tar över?
Det har spekulerats i helt sjuka namn som Guus Hiddink med flera, dessa kan man nog glömma. Lars-Åke Lagrell gick idag mer eller mindre ut med att även Svennis var utesluten, jag tycker dock att man åtminståne borde fråga Sven om det finns nåt intresse. Om den karln tackar ja finns det inte något annat alternativ än att signa upp honom. Annars så finns namn som Erik Hamrén, Hasse Backe, Henke Larsson, Jörgen Lennartsson och Stuart Baxter tillgängliga.
Henke har jag en massiv respekt för och jag hoppas innerligt att han en dag står som Svensk förbundskapten i fotboll, men inte nu. Mitt drömscenario är att Svennis tar över och har Henke med sig som assistent/praoelev. Det mest realistiska tror jag dock blir att Lennartsson tar över tillsammans med Backe eller Hamrén. I sådana fall ser jag helst att Henke tar Lennartssons plats i U21 bredvid sin gamla coach Tommy Söderberg samtidigt som han tar sin tränarutbildning i Skottland.
Konstillationen Backe/Hamrén och Lennartsson ser för mig väldigt intressant ut. Lennartsson är visserligen lite lik Lagerbäck men med den skillnaden att han är mottaglig för nya spelidéer. Backe skulle för mig vara det bästa alternativet då han kan vara ett klockrent ansikte utåt och dessutom kunna bidra med en bra analytikerförmåga och så är nog gubben rätt taktiskt slipad. Hamrén skulle kunna funka, men efter att ha sett Rosenborg ett par gånger sedan han tog över så tycker jag nog att Backe är strået vassare.
King vore det iofs om Stuart Baxter kom in, och hade med sig Rikard Norling! This is the fucking world championsship!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
|