Danmark - Sverige @ Parken, Lördag 10 Oktober (VM-Kval)
Vad sägs gott folk? Hur kommer de att gå?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om vi ska vinna, då måste vi anfalla och aldrig låta dem ta sig ur pressen.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
tror inte att sverige förlorar, 0-0.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tycker lagerbäck borde dumpa holmen från startelvan också.
Jag är rädd för att Bendtner kan göra 1-2 mål utan problem mot Sverige, även fast han inte är den vassaste kniven i lådan så är han lång, stark och gör mål 1/5 chanser.. Så det kanske kommer nu.. Men jag hoppas innerligt på en sverigevinst 0-3
be the change
s.larsson - kim - taco - bajrami SÅ borde vårat mittfält se ut. det hade blivit grymt
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Moderator
2009-10-07 22:46
Haha känns ju inte bra någonstans inför detta
time isn't wasted when you're getting wasted .
Nä det här känns inte alls bra faktiskt. Visst att vi inte egentligen kan förvänta oss att vara ett av europas bästa lag men på sistone har vi fan verkligen underpresterat. Kan inte bestämma mig för om det är en bra grej eller inte att vi måste anfalla och gå för vinst. Bra om Lagerbäck inser det och lägger upp planen därefter men jag törs egentligen inte lita på den mannens instinkt riktigt så tror tyvärr vi kommer ha samma "varken eller"-taktik som vanligt, och då är det definitivt en dålig grej! Nej starta med ett kreativt mittfält och så inga långbollar tack, speciellt inte från vårt stelbenta mittlås! Men hoppet är det sista som lämnar svensken, vårt lag är egentligen lite bättre än det danska, vi var spelmässigt mycket bättre än dom sist vi möttes och vi har dessutom en okej trend (poängmässigt) på gång så why not? Vi borde kunna vinna. Annars får vi väl bara hoppas att nån gröthals stormar plan. 0-2! Kung Zlatan med sina nya skalper färskt i sitt minne visar vart skåpet ska stå
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
ångrar att jag inte åker dit, de va fantastiskt förra gången, fast då va de en varm sommarlördag, nu är det en svinkall oktoberkväll istället. hur som helst så vore det fantastiskt att sitta på kanal café med några smörrebröd, grön tuborg och en flaska akvavit för att sedan gå på fotboll och sedan höra flickorna från vesterbron ropa på dig i natten
Nej detta känns verkligen inte bra här heller. Det är så mycket som är fel i landslaget just nu och dem har dessutom en förmåga att inte överaska mig längre. Förrut kunde jue landslaget överaska en med att göra en stormatch från ingenstans och överprestera! Känns som att det inte händer längre, man vet exakt vart man har det svenska landslaget. Och inte fan har man dem högt uppe
det som kan göra det till en underhållande match är att det är en match båda lagen vill vinna. tidigare har vi ofta varit i ett mentalt stadium där vi känt att "det är bättre med ett oavgjort än att förlora". nu är det lite så att sverige måste ta poäng och mot danmark har vi chansen. samtidigt som danskarna vill ta gruppsegern och gärna slår sverige. det i sig öppnar ju för ett öppet spel, och frågan är då vilka som har mest nytta av det? jag tror definitivt det blir mål. men frågan är åt vilket håll bollen rullar.
blir en hård match! skönt att elmander är med igen! inte för att jag förväntar mig att han ska göra mål men han får gärna löpa sönder danmarks backlinje i 60 min, sen kastar vi in henke lr berg! agger är ju inte direkt i matchform + att danskarna har en jävla respekt för elmander.. tror vi tar de med 1-2! många speare som är i form typ zlatan, källström, isaksson, majstorovic.. mellberg såg bra ut mot oss (arsenal) I CL också..
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
källström har varit grym det senaste faktiskt, så hoppas han fortsätter så.
be the change
VI!!! vinner, finns inget hemmåt bara framåt, så har sverige aldrig spelet förut, sen kan det ju alltid komma nåt baklänges mål men så länge vi gör mål framåt, så vinner vi! blir vi fega så är det hejdå! 1-3
Hästen_Hugo
spelar micke nilsson så vinner danmark. Vilket han iof kommer göra eftersom han är lagges favorit...man kan bara hoppas att han skadar sig lr nåt, maken till stolpskott.. men annat än det är jag faktiskt relativt optimistisk, tror på 2-1 till sverige
känns som om sverige är i rätt bra form med hyffsade insatser senaste landskamperna plus att nyckelspelarna i laget e i bra form. tror de kommer vara grymt taggade, avgörande match på en fullsatt arena mot ärkerivalerna danmark. hoppas de inleder aggresivt så att danskarna blir tagna på sängkanten. Källström avgör 1-2
hyfsad insats det senaste.. aj aj aj maltamatchen var inte ens nära hyfsad
be the change
^^har förträngt den matchen =)
Det här är nästan pinsamt. Aldrig sett Lagerbäck så här pressad. Han beter sig verkligen som en skrämd hund som börjar skälla i ett försök att skrämma motståndarna. Danmark måste sitta och garva självsäkert just nu. Timide Lagerbäck som bara sitter och tuggar tuggummi i sin träningsoverall ska helt plötsligt, sisådär 10 år in i jobbet, börja försöka agera förbundskapten på riktigt? Med kostym och allt. Börja slussa in nya spelare nu (och säkert ta åt sig äran när de blommar igenom om några år)? Det går inte. Två landskamper till, sen slipper vi förhoppningsvis denna hemska epok och med sig tar han förmodligen spelare Anders Svensson, Daniel Andersson och Henke (no offense, Henke är en av de grymmaste i Sverige nånsin men han är inte bra nog att starta och har inte varit det på 2 år). Kanske kan de ta med sig Mikael Nilsson också. Hoppas Sverige tar det, men jag kommer nog inte gråta om Lagerbäck får stå där och skämmas.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Fattar inte Glenns uttalande att Henke är given startman och att Elmander är givet inhoppare. Varför i helvete då?
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Evolution P25/ jag försvarar inte lagerbäck så men kom igen? att börja gnälla på att han psykar dom lite är ju bara larvigt! klart att de ska pyskas lite hit och dit de är bara kul, de är en viktig match och skandinaviskt derby och de hör till! tror de hade psykats lika mycket vare sig de va en viktig match eller ej, de är sverige-danmark! börjar bli nervös nu....
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
Fan har mått så dåligt när jag när jag tänker på denna match, men har en så djävulskt bra känsla nu, finns inget annat än vinst! 1 - 3 till blågult, Zlatan gör två, och Mellis nickar in en på hörna.
Vi är överallt!
kan aldrig klockan bli 8 :P riktigt taggad nu, iskalla öl, chips och hopp om seger
går matchen på tv? isf vilken kanal?
vafan.. skit i de du!
tror Sverige tar ledningen, och man kommer tro att Sverige vinner lätt. men sen vänder Danmark och det blir 2-1, kanske 3-1 till danskarna t.o.m men fint att det blir lite pizza med öl framför TVn sen :)
tror Sverige tar ledningen, och man kommer tro att Sverige vinner lätt. men sen vänder Danmark och det blir 2-1, kanske 3-1 till danskarna t.o.m Vad är du för en supporter egentligen! Det är sverige som lirar du kan inte tänka så där!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
NU JÄVLAR!!!!!!
be the change
Producent
2009-10-10 20:01
Go Denmark 10 - 0 !
Since 1984 @realgizlee // twitter
jävligt tight..
be the change
trevligt... får hoppas att portugal gör en pissinsats mot ungern
jävla fitta... jag tror inte zlatans inspel var över linjen..... och domarn borde lagt till 1 minut till pga dansk maskande.. jävla fan
be the change
vi er røde, vi er hvide
http://www.aktivdemokrati.se/
Kan nån hjälpa att hitta bild om zlatans var över linjen eller inte?
be the change
ja han var långt över
Hela bollen var väl ändå inte över linjen?
be the change
Alltså det där är ju bara petitesser, det var danskarnas kväll helt enkelt
sverige var ju det bättre laget.
be the change
vilka jävla pissmatcher det blev mot danmark, ett i princip självmål och nu ett jävla skitmål efter 2 bortdömda.
Sverige hade ju kontroll över matchen helt klart, sen att de inte får in bollen e helvetes jäkla irriterande. offsiden e inget att klaga på. däremot Zlatans inspel e mer tveksamt, de vinklar man sett e det ytterst tveksamt om hela bollen e över eller ej, men vafan spelar det för roll nu när matchen e över? det som stör mig mest e när danskarna gjort mål o Sverige e ska sätta press på dom så står minst tre gubbar kvar på egen plan halva o håller koll på vem? jo en jäkla dansk spelare. det e skamligt o ingenting annat. skiter fullständigt i om danmark gjort 2-0, då hade vi åtminstone gjort ett ärligt försök att sätta all press som går för ett kvitteringsmål. nu blev det bara fiasko o danskarna kunde tryggt rulla boll på offensiv planhalva. Hej då Lars!
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kan någon svara på varför vi fortfarande har A. Svensson kvar i landslaget? inte sätt han göra något bra på ett bra jävla tag nu.
Moderator
2009-10-10 23:23
Vem kunde inte förutspå detta liksom, dock kändes det som att vi var pågång där efter offsidemålet. Efter andra avvinkade målet så var det ju så förutsägbart att vi inte skulle få in ett tredje, värsta är ju att tänka sig nästa VM utan i Sverige med, känns redan tomt.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Störde mig som fan på just försvarets agerande innan målet. De var för avvaktande. Klart att det springer en dansk i läge om ingen pressar... Nu är det definitivt kört. 3-0 till Portugal. Jag som tyckte Ungern verkade pigga i 1:a (en ribba och ett ett skott stax utanför stolpen). Fan, men tiden är inne... Nu är det dags för ny tränare, innan årsskiftet är Lagerbäck väck! EM nästa!!!
Producent
2009-10-11 00:05
Äntligen fick ni stryk !
Since 1984 @realgizlee // twitter
åhh för helvete. så jävla trist.. svenskarna gjorde för en gångs skull en bra insats i detta kval, men överlag så har vi varit pissiga detta kval.. mest missnöjd med domaren är jag för att alla 50/50 situationer tycktes gå till danskarna.. vu blev avblåsta hur jävla ofta som helst.. dem bortdömda målen är nog korrekt bortdömda, inte helt säker på den andra dock.. Jaja, måste säga att det var en bra insats och jag tycker faktiskt lagerbäck visade lite känslor för en gångs skull, han vart jue förbannad och såg sen ganska ledsen ut där på slutet, första gången jag såg att han var mänsklig.. det berörde lite.. nu har jag hatat så mkt på lagerbäck, att jag stannar upp och tackar han för hans insats i Svenska landslaget. Han har gjort en del bra grejjer, mest dåliga saker, men några bra grejjer också. Tackar han och ser verkligen framemot en ny era av svensk fotboll.. Dock inget VM, känns skittrist.. för väl hålla på England då antar jag :/ ...
Malta kan faktiskt vinna elelr spela oavgjort mot skämtportugal, så det finns en liten chans! annars blir det att hejja på fabregas!!
be the change
jackvegas du måste skoja med mig? Är det inte f.ö portugal som dessutom har hemmaplan? Ofta..
nu har jag inte läst hela tråden men Jackvegas: vad fan spelar de för roll om du får en bild på att zlatans boll inte var över linjen? vi har torskat och vi är ute ur VM, vad fan spelar de för roll om bollen var över linjen eller inte? faktum är att vi förlorade och vi är knullade i rumpan för andra gången i år, bara acceptera och gå vidare, sluta gnäll om domarbeslut coh olika kamera vinklar.. Acceptera att danskarna knullade oss och nu missar vi VM.. de svider som fan men fine. Vi har inte tillräckligt stark trupp..
Vi är överallt!
Everlast Det hade kännts jävligt drygt eftersom att dom fick mååånga löjliga avblåsningar emot sig, därför hade det varit skoj o veta om den var över linjen eller inte. Nothing else, nothing mroe..
be the change