I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Chelsea får inte värva spelare på 12 månader

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-09-03 15:21
Admin

2009-09-03 15:40
Länk till http://www.fifa.com/aboutfifa/federation/administration/news/newsid=1097777.html#kakuta+drc+decision+reached

Kan inte säga att det inte är lite småkul. På ett mer seriöst plan är det nog bara bra. Det är ganska äckligt att storklubbar kan roffa åt sig spelare och få dem att bete sig hur som helst.

Har Chelsea rätt att sälja spelare under tiden?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-09-03 16:28
Bra nu kan dom använda det som ursäkt till fansen som undrar varför de aldrig lyckas köpa några stora spelare:)

2009-09-03 17:34
Bra att dom döms, hoppas nu bara att fler får samma typ av straff, tänker främst på United nu då som på sistone inte gör några som helst fel i att te.x, erbjuda en spelares päron flera miljoner och hus etc , om dom flyttar till Manchester... och så kan ju deras son spela lite boll där också, i deras akademi...

Om Chelsea blir ensamma i detta, då är det bull, om fler döms så är det jätte bra för hela fotbollen.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-09-03 18:02
precis som i fallet med eduardo så känns det här bara underligt och helt omöjligt att hålla efter. hade det gått att konsekvent stänga av spelare från matcher och lag från transfer så visst, då hade det kanske funkat. jag är mer eller mindre övertygad om att det kommer stanna vid eduardo och chelsea eftersom det inte finns resurser till att driva igenom varje anklagande av otillåten transfer eller filmning.

visst gör united, chelsea och några klubbar till småfula grejer när de lockar till sig unga spelare
men det värsta jag vet är fan barca och real och i vissa fall milan,inter o juve som år efter år destabiliserar spelares relationer med deras klubbar för att kunna köpa spelaren. blir vansinnig över hur de håller på med Cesc och hur de höll på med Viera och Henry. Hur de hållit på med Ronaldo och hur de går ut i tidningen och häver ur sig vilka de "i princip" redan har köpt. när ska fifa ta tag i dessa klubbar, eller andra som håller på med samma sak?

en sak är jävligt säker i varje fall, uefa och fifa försöker visa vem som bestämmer. de kanske vinner i något fall men de kommer aldrig vinna i längden.

2009-09-03 19:26
Kommer det ett lönetak och transfertak så kommer vi garanterat få ännu mera mygel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-03 20:46
chelsea har väl redan överklagat

2009-09-03 21:09
Roma fick väl något liknande straff vid köpet av Mexes?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-09-04 00:58
visst gör united, chelsea och några klubbar till småfula grejer när de lockar till sig unga spelare
men det värsta jag vet är fan barca och real och i vissa fall milan,inter o juve som år efter år destabiliserar spelares relationer med deras klubbar för att kunna köpa spelaren.

Skillnaden är att klubbarna där dom här talangerna spelar inte har någonting att säga emot när en jätte som United eller Chelsea kommer och roffar åt sig i princip vem dom vill. Barca kan väl snacka hur mycket dom vill om Fabregas men i slutändan är det ändå Arsena som måste godkänna en transfer.

Om dom däremot kontaktar spelare så begår dom ett brott som är straffbart. Milan anmälde Real Madrid när dom tog kontakt med Kaká för några säsonger sedan.
your heart pump project kool-aid
Admin

2009-09-04 09:05
Chelsea är inte först att råka ut för det här, så tror inte att en överklagan kommer ändra något.

Problemet är bara inkonsekvensen, som börjar bli större än SvFF utdelanden av straff. Barca, Real, Juventus... etc. Håller med alla som tycker att även de borde stängas av eftersom de agerar i stort likadant.

Zlatan är ju ett ganska bra exempel i det här ämnet. Han fick order om att göra sig svår i Ajax för att underlätta en flytt till Juventus. Det verkar inte heller ha gått friktionsfritt i flytten till Inter, och inte heller till Barca.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-09-04 09:25
elem
du har rätt i det du skriver. poängen med mitt argument var att alla klubbar beter sig mer eller mindre vidrigt åt och straffar man en så bör man straffa alla. visst är det upp till arsenal i cescs fall. det är även upp till cesc såklart. ser på exemplet adebayor inför förra säsongen så blev ahn "lovad" kontrakt med både barca och milan och det ledde till att han fick alla fans emot sig och klubben kände sig tvugna att betala honom fantasisummor i lön i det nya kontraktet. alla förlorade helt enkelt på dealen och detta för att andra klubbar+tidningar fuckade hans ego åt helvete. visst är det hans eget fel i slutändan och det vet jag. men ändå.

2009-09-04 09:40
Problemet är ju att det är så dyrt att köpa en spelare nu att det bedrivs en jävla jakt på alla som springer och kan flytta en fotboll framåt ner i åldrarna runt 12 ungefär, scouttruppen är ju större än själva spelartruppen för vissa klubbar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2009-09-04 10:30
Det är ganska bisarrt, minst sagt, när klubbar scoutar pojkar i 10-årsåldern eller mindre. Snacka om att förstöra barndomen för folk. Visst kan det vara en 8-årings dröm att bli den nye Ronaldo, men det är när han är 8. Vad vill han när han är 18? Eller 10? Kommer en klubb och rycker i ett barn har inte den ungen särskilt mycket val i resten av sitt liv. Dels sätts en press på honom i form av att familjen förmodligen fått en del pengar som måste betalas tillbaka på planen, dels lär föräldrar och klubb pressa ungen så hårt att han inte ens vågar tänka på något annat. Att tröttna på idrotten är inte tal om, att göra bra ifrån sig i skolan är inte heller att tänka på. Barnet ska ju bli miljonär och fotbollsstjärna.

2009-09-04 12:52

2009-09-04 12:58
mike_

Självklart. Lönetak ftw!
Moderator

2009-09-04 16:18
Helt sjukt vad som händer denna säsongen, United är ju också hotade med detta nu. Men som sagt, åker Chelsea dit på detta nu hoppas jag verkligen inte att det är enda klubben. Kommer bli en katastrofsäsong att se tillbaks på känns det.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-09-04 20:32
Hur är det med lån av spelare då? Tänkte på att de ryktas om ett lån Ljungberg
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2009-09-04 21:02
lån av ljungberg till arsenal ryktas det om.. haha.. ja vi får se
be the change
Moderator

2009-09-04 22:19
Vafan, jag såg rubriken och trodde dom ville värva en spelare 12 månader gammal. Det värsta är att jag egentligen inte blev förvånad.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-09-04 23:53
JackVegas-

Stog även chelsea på aftonbladets sida, dvs båda lagen ska vara intresserade.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2009-09-05 00:18
Chelsea får inte värva :)
be the change

2009-09-05 12:29
john terry är dumihuvet, när vi ändå pratar om chelsea.

JT on diving:

“It’s something the England lads don’t do. Sometimes we’re too honest. Even in the Premier League, we see the English lads get a bit of contact and try to stay on their feet and score from the chance.

“The foreign mentality coming in is any little clip you can go tumbling over, because the speed of the game nowadays.”

han är inte på riktigt.
Admin

2009-09-06 18:42
Naivt.

Angående Ljungberg har jag för mig att ett eventuellt lån blir aktuellt först i januari.

2009-09-06 22:46
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2009-09-06 22:52
HAHAHAHAHAHAHAHAAH klockren bild :D
be the change
Moderator

2009-09-06 23:02
HAHAHAHAHAHAHAHHA,

Det släppas snart förresten va?
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-09-06 23:50
30 Oktober.

2009-09-08 10:12
mike_

Knappast Terrys fel att Rooney ligger i sann Ronaldo anda eller hur? Knappast så att Terry själv, filmar? Det finns nötter i alla lag, och jag håller med Terry om att Englands landslag är ett av de minst filmande lagen på den nivån, går man tillbaka lite i tiden också så stämmer det ännu mer, sen då att spelare som te.x Rooney (nu senast) och Gerrard (i ligan mest förvisso) väljer att smutsa sig till fördelar... det är för jävligt. Och ja, jag VET att herr Drogba i Chelsea är en jävla filmare han också, men nu pratar vi om brittiska spelare. Något som te.x Arsenal inte har, eller? Därav ditt hackade på Terry?

Mesta "dum-i-huvudet" kommentaren jag sett från dig, hade väntat mig den från dvs andra nötter i det här forumet men...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-09-08 15:07
psycho
tja.. det är trots allt terry som säger att engelsmän inte filmar och blir motbevisad direkt av rooney och som du säger gerrard. terry filmar inte själv men när han säger att engelsmän inte gör det så får han stå för det också därav "dumihuvet". jag håller med om att det filmas mindre av engelsmän men att göra det uttalandet nu är inte det smartaste. jag har inte gått på drogba alls nånstans (även om andra gör det). och ja, jag blir provocerad när en engelsk spelare avskriver sig själv och sina landsmän från misstankar när det absolut inte stämmer. och ja, eftersom arsenal knappt har engelsmän blir alla i laget utpekade som potentiella filmare så varför inte kalla honom dumihuvet då? den härligaste är gerrard som går ut och hatar filmare när han är en själv.. terry filmar inte, terry får psykbryt och försöker stampa motståndare sönder och samman, ärlig engelsman som han är.

sen är slaven bilic dum i huvet också som säger att eduardo inte filmar. snart säger väl toure att eboue och drogba inte filmar heller.

sen har vi engelsmän på gång...

THEEEEEEOOOO, THEEOOO WAAAALCOTT
THEO, THEEEEOO WAAALCOTT
He's an englishman at Arsenal

2009-09-08 15:23
inte tolv månader. utan två st fönster. dvs januari 2011 förens dom får handla.
((MAAD))