Zlatan har nätat!
Hur många blir det i år totalt? Jag ser en viss oro över att hans så kallade lagkamrater tänker för mkt på sig själva och därför snålar med passningarna till Zlatan. Iaf vad den första matchen visade tendenser till.
Det går fort på internet numera.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Javisst, hade redan sett exakt den länken innan du postade den, hehe.. Jag tror Zlatan hamnar över 15 mål i år men mindre än 20 säger vi diplomatiskt.
Zlatan gör ju ingen stormatch direkt, han har ännu inte hittat formen riktig o blir lite tveksam när de anfaller, men det kommer han komma in i, det märktes rätt tydligt på Zlatan vd mkt som släppte då han fick näta! en ok match, känns ändå som Zlatan kommer växa i sin roll o jag e övertygad om att han åtminstone får näta minst 14 ggr till denna la liga säsong.
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Underpresterar men ursäktas p.g.a dagsformen och dessutom tar det ett tag innan han på fullt allvar acklimatiserat sig. Värt att notera: Barca gör tre nickmål, varav två på hörna.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
sen blev de lite för mkt barcelona på slutet. xavi friställde zlatan totalt som bara kunde skjuta den förbvi målvakten enkelt. Så försöker han passa sidledes, någon som såg den situationen? tror det var keita han skulle passa, riktigt onödigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja. Första gången han fick löpa i djup oattackerad också.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Mou gjorde han till en killer och inte bara den som gjorde snygga mål, det verkar han ha glömt bort nu och försöker väl vinna publikens hjärta genom att spela snyggt och försöka tvätta bort sin divastämpel.
ja han fick göra ett offside mål, men till och med bojan överglänser zlatan och det är kul att han säger att han inte är i form hela tiden, sen har jag extremt svårt att se varför aftonblaskan skriver 5-6sidor om honom varje dag, det var inte riktigt samma drag när henke spelade i kungliga barca. barca gör vad dom ska mot sporting, utan messi och henry och ini så saknas extremt mycket i spelet, man kan undra varför man köpte maxwell också, okej att abidal är sjukt dålig men det måste ha funnits bättre alternativ, tom silvinho är en bättre spelare
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
andone: han är sveriges genom tidernas dyraste spelare, att då inte skriva om honom vore tjänstefel. sen tycker jag du överdriver, alla tidningar skriver väldigt mkt om zlatan, men när aftonbladet skriver minsta lilla mer så är det genast för mkt. men samtidigt speglar ju överbevakning av zlatan vilken jävla torka som råder inom just fotbollen när det kommer till svenska spelare och hur de lyckas utomlands.
Mediora Jag kan absolut inte komma ihåg att man skrev lika mycket om honom under sin bästa tid i Inter.. Bara för att han går till Barca har det blivit någon sorts mani även fast han inte urättat något än :)
xtremesia: ja, jag håller med, men jag tror att förklaringen ligger i att han gick för så sjukt mkt. Då inbillar man sig direkt att allt som har med honom att göra har nyhetsvärde, man vill inte riskera missa tåget. vilket leder till att det blir lätt overkill.
den största skillnaden från andra matcher man har sett med Zlatan så var det den att i barcelona så är han ödmjuk, han är inte nummer 1 hela tiden, som tex den där passningen i slutet där han i Inter skulle ha avslutat direkt. Han vill ställa in sig i barcelona, det gillar jag :) Kommer gå bra för'n.
nja asså aftonbladet skriver när han bajsar, när han spelar playstation med jorquera liksom va fan
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
den största skillnaden från andra matcher man har sett med Zlatan så var det den att i barcelona så är han ödmjuk, han är inte nummer 1 hela tiden, som tex den där passningen i slutet där han i Inter skulle ha avslutat direkt. Han vill ställa in sig i barcelona, det gillar jag :) Kommer gå bra för'n. exakt. det är precis det här som kan få honom att mogna och utvecklas som spelare, hur han hanterar ändrade förutsättningar och liknande.
Ja men en fotbollspelare ska vara lite självisk speciellt när man får sånna lägen som han fick så borde han inte passat uten dratt till o han hade vatt 2målskytt :)
Tror det har med att göra att Zlatan spelar i det lag som vann trippeln förra året och som 90% av medgångsfans runtom i världen håller på(inklusive sverige). Sen så tror jag att Zlatan är en sådan spelare som ska ta avslut själv och vara en killer, passar inte han att vara en"gentleman" på plan. I det läget han försökte passa Keita hade han absolut inte vart självisk om han gjorde mål, snarare smart.
Ni säger att han vill ställa in sig laget osv men varför kämpar han inte mer då? hur mycket sprang (joggade) han sammanlagt under matchen? 3-4km? kolla bojan när barca tappar en boll, han springer i full fart och försöker ta tillbaka bollen från sportings backar medan zlatan står kvar och promenerar
Jadu
För min egen del känns det som att folk på läktarna osv verkligen gillar Zlatan och VILL att han ska lyckas och lider mer än honom när han har missat sina lägen som han fått. Det känns lite konstigt faktiskt hur STOR Zlatan är för de unga fansen som går på matcherna. Att världens bästa lag får en massa nya fans är väl ingen nyhet eller? Medgångsfans och medgångsfans, jag tror personligen att folk över 25 har väl redan fallit för en klubb och sen får det vara så liksom. Är väl mest tonåringarna som följer klubbarna dit deras favoritspelare går, ofta så det börjar ju, inte mycket att snacka om egentligen, förstår inte varför det skulle svida i andras ögon, vill ni ha medgångsfansen i era klubbar eller? Det finns ju en anledning att folk överallt följer klubbar som Barca, Real, Inter, Milan, Chelsea, ManU, Arsenal, ni håller inte på era lag utan att de haft framgång. så är det, Juve var starka på nittiotalet och då fick dem en massa nya fans osv. Sitter ju ingen här inne och följer Cremoneses med hela hjärtat och ställer klockan till deras livestreamade träningar eller? Varför inte egentligen?
men till och med bojan överglänser zlatan Bojan e en framtidsspelare i Barca, Bojan e en ung och hungrig spelare som har en lysande karriär fram för sig, Bojan e en spelare som vet hur Barca spelar från topp till tå. E själv absolut ingen Zlatananhängare, men det e inte så mkt att snacka om, snubben e Sveriges genom tiderna största spelare o att så många kan klanka ner på honom konstant e helflippat. Var glada för att lilla hålan Sverige lyckats få fram en storspelare som vi säkert inte kommer få se på ett bra tag framöver.
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fetlyrik Det var inte så jag menade när jag skrev om medgångsfansen, utan när Ibra spelade i Inter så vann dem Serie A fyra år i rad, Barca vann förra året trippeln och nu spelar Ibra där. Detta har gjort mediahypen otroligt stor runt Ibra, men den här hypen skulle varit mer välförtjänt i Inter(slutet av förra säsongen) då han var helt otrolig. Jag säger det igen och jag har sagt det förr, Ibra kommer aldrig bli lika bra i Barca som han va i Inter..
Jag hävdar och har gjort att Zlatan blev ju en perfekt anfallare i serie A för att han spenderade så mycket tid i Italien, ett långsammare spel där hans fysik var perfekt för att kunna trycka sig fram blev en perfect match, han fick helt enkelt anpassa sig. Spanien är mer rörelse, och speciellt Barca som mer än något annat lag är baserat på riktlinjer och kombinationer kommer göra det svårt för honom att bli lika framstående, vi är alla produkter av vår miljö. Just nu har han spelat väldigt mycket med ryggen mot mål, han har visat klass när han haft näsan mot mål dock så jag vet inte. Sen är Zlatan mycket mycket större utanför Sverige också runt fans osv, större än vi tror om man följer lite forum, läser kommentarer under artiklar på de största nyhetssidorna för sport, anledningen att vi i Sverige tycker det blir för mycket är ju för att det finns ju inget annat att rapportera om, han kan ju ha en egen sektion i Zportbladet. Men jag gissar att det skrivs en hel del om Messi i Argentina och Ronaldo i Portugal också. Just nu går ju nyheten varm runt om i världen att Messis livvakt som han har nu innan mötet med Brasilien är en mordmisstänkt fotbollshuligan, så det är på den nivån ligger just nu med sportrapporteringen.
Jag säger det igen och jag har sagt det förr, Ibra kommer aldrig bli lika bra i Barca som han va i Inter.. Han kommer för det första inte ha samma roll som han hade i Inter så det är svårt att jämföra.
Sen så har han betydligt bättre spelare bakom sig nu i Barca så vem vet, han kanske blommar ut där med och hamnar i La ligas topp?
men han kommer aldrig bli störst i barca sålänge bla Messi är där!
vi är överallt!
men går det verkligen att med rättvisa jämföra honom med bojan? de befinner sig enligt mig på helt olika ställen i sina karriärer, då är det mer givet att jämföra zlatans utveckling i barca med hur messi kom in i laget, eller hur det går för ronaldo i real.
Knappast rättvist att jämföra Zlatan med någon från ungdomsleden eftersom dessa boys spelat i princip hela sitt liv (i Barca) med samma spelsätt och formation. Dessa kan liksom principerna innan och ut. Ska man jämföra honom med någon så är det väl Henry, och det tog.... ett år. Tror dock det går snabbare för Zlatan eftersom Henry flyttades ut på kanten medans Zlatan fortfarande har en center-roll. Han ska bara bli lite rörligare och börja söka sig till ytor som egentligen är omöjliga att få boll i, om han inte varit uppbackad av Messi, Xavi och Iniesta.
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Zlatan har nätat igen! Han gör mål i varje tävlingsmatch för Barcelona!
MÅLCHOCK ! DRÖMMÅL!
/ Runkalong med Ron Jeremy
feett, dock är Messi så jävla kung
Stand By Me och Titanic är världens bästa filmer :D världens bästa musikintro är http://www.youtube.com/watch?v=Z7O0-fWQEas&feature=channel_page (verserna är också skitbra)
Zuperduon i Zlatans Barzelona: Zlatan och Mezzi! Nej men riktigt grymt, 2 mål på 2 matcher, börjar bli dags för försvarande lag att sätta 4 pers på han som i Serie A.. vilket gör att messi o co kommer bli oslagbara ;)
3 mål på 3 matcher! Undrar hur länge det kommer att hålla i sig, han och Messi leder väl skytteligan så länge va?
Soldado körde hattrick i första matchen, och petar in två ikväll. Men Messi kommer ju vinna skytteligan om han får lira 30 matcher eller så.
Hade vart kul om han satte den som gick i stolpen direkt efter, två mål på 30 - 40sec
Vi är överallt!
Nu till kritiken, atmosfären kring laget och många andra i den skitligan är totalt själslöst. Varje match man slår sig ner för att se på Camp Nou somnar man in till ljudpipor. "Underhållning"... jo man tackar... det ska vara krigande lag - vem fan vill se skönlir?
DIIIF
Hangaround
2009-09-23 00:31
Vart är kritiken? Det där lät ju mest som "smaken är som baken"...^^
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Woohoo! Han är officiellt THE man, ska han näta i varje match eller? Vore insane isf. Låt denna tråden förbli Zlatan-nätar tråden helt enkelt, :)
alltså... domaren var en pussy! hoppas inte andra smålag kör med den här fula stilen när dom möter barca. hade domaren gett ut kort den första halvtimman hade detta säkert också slutat i storseger
Stand By Me och Titanic är världens bästa filmer :D världens bästa musikintro är http://www.youtube.com/watch?v=Z7O0-fWQEas&feature=channel_page (verserna är också skitbra)
True. Matchen mellan spurs och chelscum var också stenhård där domaren släppte en hel del, men då var det derby och England. Det är inte vackert när taktiken är att spela fult för att skaka storheterna. Inte ofta man ser Messi så jävla sur.
9-1
haha de va nån som sade här att "vem fan vill se skönlir?" haha äre dum lr, det är ju det man vill se. Inte nån skitig lerpöl i tex norra britanien där två lag köttar igenom en match på ett otroligt trist sätt. nae ska man se på fotboll så bör det vara underhållande, annars väljer man att glo på hockey ist
Det finns något att gilla hos alla ligorna, alla serier t.om, har sin egna indentitet. Gillar du inte ligan hittar du någon du gillar. Now stfu. Har själv försökt intressera mig för t.ex PL men fann den så tråkig, läste alla nyheter och följde med, men den var så totalt intetsägande. Däremot är Championship jävligt soft, där är den riktiga engelska fotbollen och de riktiga fansen. Italien är urskön, Bundesliga fantastisk, Frankrike näe, Spanien är bara grym. Och just ja, Zlatan nätade igen.
om någon missat det: zlatan nätade igen."Woohoo! Han är officiellt THE man, ska han näta i varje match eller? Vore insane isf. Låt denna tråden förbli Zlatan-nätar tråden helt enkelt, :)" -> det positiva med zlatan är att han är hyfsat kontinuerlig. det kan man ju inte alltid säga om andra målskyttar som kan gå lottlösa ett par matcher och sen göra ett hattrick och få bra målsnitt pga det. ofta är dessutom hattricken mot skitlag. undantaget är zlatan i landslaget. ingen kontinuitet där direkt. men det beror snarare på andra faktorer än just zlatan, för den delen. :/ ska bli intressant se vem som tar skytteligan i år. det känns som det står mellan messi, zlatan, ronaldo och forlan. aguero, fabiano, kanouté med flera kommer förmodligen dunka in runt 18 baljor per man, men det lär inte räcka direkt.
Vad blir det? 7 på 7 i ligan?
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Ja 7 mål på de 7 matcher han har spelat. Värt att notera att Etoo hade 9 mål på de 7 första ligamatcherna förra säsongen.