La Liga 09/10
Ja nu drar vi snart igång igen, Barcelona har värvat tungt i Ibrahimovic och smart i Maxwell, Real har varit desto flitigare och dragit in Benzema, X.Alonso, C.Ronaldo och Kaka plus en ny tränare förstås. Tranfers så här långt Säsongen följer vi här : Tabell och Spelschema Länkar till alla målen utlovas under säsongen om inget oförutsett händer. Nya klubbar för i år är ju Xerez, Tenerife och Zaragoza som gjorde en snabb comeback, starkt! Så här är årets lag utplacerade runt om i Spanien : Karta Tv4-gruppen har sändningsrättigheterna i några år till så där sitter vi säkert för fin helgunderhållning. Oddsen för ligavinst sitter just nu så här enligt Expekt Barcelona 1.80 Real Madrid 2.10 Atletico Madrid 25.00 Sevilla 30.00 Villarreal 40.00 Valencia 50.00 Dep La Coruña 100.00 Espanyol 200.00 Málaga 500.00 Osasuna 500.00 Getafe 500.00 Zaragoza 500.00 Mallorca 500.00 Athletic Bilbao 500.00 Racing Santander 500.00 Real Valladolid 1000.00 Tenerife 1000.00 Almeria 1000.00 Sporting Gijón 1000.00 Xerez 1000.00 Något annat ni vill ha så säg till. Vilka har värvat bäst / sämst? Vilka vinner , vilka åker ur? Vem vinner skytteligan nu när Eto´o är borta, blir det Forlan igen ? Kommer Malaga kunna upprepa förra säsongen? Hur kommer den nya japanen att gilla läget i Espanyol? Kommer Bilbao med bara Basker i laget, som om Malmö FF bara skulle ha skåningar i laget, klara sig ännu en säsong? Ja jag hoppas det. Väl mött mina spanska vänner.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Real madrid vinner ligan , Cristiano Ronaldo tar hem skytteligan :).
Ännu ett tragiskt bortfall i La Liga, när får det ett slut?
Dani Jarque, 26-årig lagkapten i Espanyol i spanska högstaligan, hittades under lördagen död på sitt hotell under lagets försäsongsläger i italienska Coviciana, uppger spanska medier. Han ska ha drabbats av en hjärtattack. Dani Jarque, 26-årig lagkapten i Espanyol i spanska högstaligan, hittades under lördagen död på sitt hotell under lagets försäsongsläger i italienska Coviciana, uppger spanska medier. Jarque ska ha drabbats av en hjärtattack och lagkamraterna hittade honom sedan han inte dykt upp för en gemensam måltid. Jarques tragiska död kommer två år efter dödsfallet på Sevillas 22-årige försvarare Antonio Puerta, som drabbades av hjärtstillestånd under en ligamatch. Under lördagskvällen, i en träningsmatch mellan Valencia och engelska Arsenal, hyllades också Jarque med en tyst minut inför den andra halvleken. Länk till http://www.eurosport.se/fotboll/la-liga/2009-2010/espanyols-lagkapten-dod_sto2026191/story.shtml
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tragiskt och bullt det måste vara för hans nära och kära. but thats life.
Jävligaste är att han satt i telefon med sin flickvän och sen bara tynade bort under tiden och hon fick lyssna på allt.
Den första matchen i Super Cupen har precis spelats färdigt, FCB fick med sig en 2-1 seger från Bilbao. Kändes inte som om man gick för fullt faktiskt, lite slarvigt ibland men men, SJUKT kul att spanska fotbollen börjar dra igång nu, det kröp fram ett fint lugn över mig ungefär en kvart in i första halvlek som en junkie som får sin fix. Jag antar att vi alla har våra ligor vi gillar bättre än de andra, svårt att komma ifrån tror jag. Har haft svårt att få något genuint intresse för de andra ligorna även om jag försökt sätta mig in i dem och följa mer noggrant. Lite lustigt att när Barca spelar står världen stilla runt om mig, hoppas ni andra känner så också vilka klubbar ni nu följer. Äntligen är det igång, snart kommer Man City på besök, kommer bli en trevlig match men först ska andra matchen av Super Copan spelas av på Camp Nou i veckan som kommer.
Aguero vinner skytteligan och atleti tar en stabil andraplats :)
Jadu
Svårt att säga vem som vinner skytteligan dock, men expekt släpper oddsen :) Personligen tror jag att Messi kommer vila mycket mer detta året än innan, både Pedro och Jeffren och också Bojan verkar ha höjt sig lite och det kommer inte märkas så mycket om dem lirar mot Gijon istället för Messi. David Villa 5.50 Cristiano Ronaldo 6.50 Karim Benzema 7.50 L Messi 8.00 Zlatan Ibrahimovic 9.00 D Forlan 10.00 Sergio Agüero 12.00 T Henry 15.00 Frederic Kanoute 15.00 Luis Fabiano 15.00 Kaka 20.00 Giuseppe Rossi 25.00 Ruud Van Nistelrooy 25.00 Gonzalo Higuain 35.00 Raúl 35.00 Fernando Llorente 50.00 Joseba Llorente 50.00 Juan Mata 50.00 Henrique Ewerthon 50.00 Álvaro Negredo 50.00 Raul Tamudo 75.00 David Silva 100.00 Fabiano, D.Villa, D.Forlan kommer säkert finnas med där uppe igen, Llorente kommer hamna på 15 kassar tror jag samma som Kanoute. Rossi kanske når 20 om han har lite flyt och passar bra ihop med Nilmar. Nej det blir Forlan igen tror jag, killen kommer lira alla matcher för ATM utan konkurrens och alla bollar går till honom eller Aguero.
Hoppas få se mer av Jeffren och Pedro under året självklart. Skulle vara kul om Muniesa fick lite speltid även han! Muniesa, Pique, Messi, Bojan, Pedro, Jeffren, Busquets, J Dos Santos, Asulin, Thiago... Framtiden är ljus om man gillar produkter ur ungdomsleden :)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Måste fan bara visa skiten, när jag såg barcas öppningselva just nu mot Man Shitty kunde jag inte låta bli. Barcelona - Manchester City 1st Half Football Club Friendlies Halvtidsspel 2 Odds: 6,03 Belopp: 230,00 SEK Möjlig vinst: 1 386,90 SEK Dryga 1100:- i nettovinst tackar vi Martin Petrov för :)
tror på barca i år igen även om real har stått för de mest spektakulära värvningarna, ronaldo, zlatan, kaka i all ära, men den viktigaste värvningen blir nog alonso. forlan lär nog göra mkt mål i år också och aguero kan bli livsfarlig han med. om valencia går bra håller jag villa högt också. zlatan lär väl hamna runt 15 baljor säkert, sen rossi ska bli intressant att följa också.
Idag börjar det, är ni laddade? Först måste jag bara få zpy lite galla över Zlatan, kan vi få tillbaka Eto´o? ? Vill Inter Milano eller vad de heter ta tillbaka Zlatan? Jag är villig att byta Zlatan + 500mille + Marquez mot Eto´o. Killen passar bäst i en långsam liga där det med fysik går ut på att pressa och trycka sig igenom ett försvar, inte i en snabb flyfotad liga som i Spanien, dessutom är han totalt oförmögen att spela i ett Lag. I Inter Milano eller vad de heter, var Zlatan stjärnan och han fick komma och gå som han ville, i landslaget ska han kuva sig till gruppen och det fallerar totalt då han inte kan spela ihop med andra, det där milano laget måste ju sitta och skratta åt Barcelona just nu inte minst Real Madrid som kommer skratta ihop La Liga detta året om inte Villarreal vinner dvs. Bara hoppas världens bästa spelare Iniesta kommer tillbaka snart för annars går det åt helvete.
Hangaround
2009-08-31 23:59
Var det bara jag...eller såg inte Dani Alves lite pårökt ut ikväll?
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Bara ikväll?
jag tycker det ser ut som Pedro färgar både håret och ögonbrynen, ngn som noterade det?
Bra att ligan äntgligen har startat!! Nöjd med Reals vinst mot Depor även om försvarsspelet är under all kritik.
ROBBAN SOLDADO LEDER SKYTTELIGAN, undra vad patetiska real tycker om det :)
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
FC.BARCELONA 3 - 0 SPORTING GIJÓN
R.Madrid 3 -2 Deportivo
Malaga 3-0 Atletico Madrid
Mallorca 2-0 Xerez
Osasuna 1-1 Villarreal
Racing Santander 1-4 Getafe
Athletic Bilbao 1-0 Espanyol
Valencia 2-0 Sevilla
Almeria måste ju vara mest besvikna efter första rundan, spelade med en man mer i 75minuter, hade 30000 avslut och uche missade öppet mål ett par gånger
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Uche känns alltid farlig men är totalt ofarlig, landar runt 8 mål per säsong med runt hundra chanser, när kommer Henok tillbaka från skada? Almeria verkar behöva en striker efter man sålde Negredo. Sen satt jag och såg Zaragoza - Tenerife 1-0, Tenerife kommer inte ta många poäng detta året, ett lag av ganska så mediokra fotbollsspelare, ingen som riktigt stack ut, ingen dribbler, ingen jättesnabb som kan hota, utan mer maskinlikt lag som inte var speciellt bra faktiskt. Tenerife har Nino som gjorde 29mål i Segundan förra året på 40matcher men han håller knappast La Liga klass, hade han gjort det hade han inte lirat kvar i Tenerife efter 29 baljor liksom.
Tenerife lär få det svårt, men tanken är väl att dom ska plocka poäng hemma, kan nog bli en del lag som får svårt på ön tror nog att henok är tillbaka redan till nästa match, skulle förvåna mig annars
Läser idag på Bilbaos hemsida:José Antonio Zamacona Urrutia, Athletic Club member number 3, with the same seniority as member number 1, passed away in Bilbao on 23 August 2009. Athletic Club would like to express their most sincere condolences to family, friends and relatives in these trying times. Fan va stort att ha varit medlem nummer tre i en klubb! Hoppas han hade VIP-loge de sista säsongerna. Dessutom stort av en klubb att lägga upp infon på deras hemsida. Bilbao blir bara vackrare faktiskt.
Online gambling company Bwin has secured the internet broadcasting rights for the top two divisions of Spanish soccer. The company will screen the Primera and Segunda Divisións of La Liga for the next three years. Bwin has a similar partnership in place with Germany's Bundesliga. "Bwin has become one of the leading live sports broadcasters," said the company's co-chief executive Manfred Bodner. "Like no other web platform, bwin.com offers an unprecedented choice of different sports, ranging from football to roller hockey. We are at the leading edge of the market and continue to expand our line-up, as we've done now with the Primera División games." Bwin will show La Liga games in more than 30 European countries including Germany and Austria, and for 50 other countries worldwide. The deal is thought to be worth in the region of US$4 million per year, though that is almost certain to include significant revenue-sharing factors. Frågan är då om bet365, unibet som just nu sänder varje ligamatch på deras stream nu måste ge upp dem eller vad händer?
Robben pratar ut lite efter han lämnat Real Madrid, han säger det alla har tänkt med som inte kommit fram i ljuset förrän nu.The Dutch international was glad to leave Real after two years: -`At Madrid, everything is politics. Every coach has to do what the president tells him to do and I couldn`t stand it any longer.` -`I don`t want to say too much about it but on the outside Real looks great and magical but on the inside it`s a lot less exciting,` the 26-year old concluded.
Riktigt sjukt att real sålde Robben, han var ju i princip enda spelare som var godkänd förra året, han & Higuain, robben säljs och hugain hamnar på bänken, så behandlar man sina spelare
Haha, och så dundrar Soldado in mål också, men istället lägger man massvis med miljarder på en massa fotbollsprostituerade som gör exakt samma jobb och ibland sämre, men det är ju lite roligt iaf.
Zportbladet
be the change
Barca-A.Madrid 4-1 efter första halvlek en riktigt underhållande match än så länge.
be the change
Haha aa, hoppas Atletico får in några mål nu så det blir match igen
Vi är överallt!
Var Zlatans mål snyggt?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Ja. Checka in den touchen alltså....smeeeeeeekt!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/3452351/ Där har du den! Lyssna på "experten" också, haha han får nästan orgasm när han upptäcker Zlatans touch.
alltså det är ett grymt fint mål. zlatans start i barca har ju helt klart blitt riktigt bra.
Ja, det där var riktigt slickt. Elegant faktiskt.
Tv4 har iaf sina prioriteringar rätt ikväll då man sänder trav istället för Real borta mot Villareal.
En sak som slog mig igår i och med Messis andra mål, det såg hur snyggt ut som helst, men om man tittade närmre på det så vågade ingen försvarare utmana, den enda som försökte kastade sig långt efter att Messi bara hade gått förbi honom utan att ens utmana. Sen var det tre-fyra som backade undan och lät honom skjuta. Ett rykte är värt oerhört mycket alltså, det målet hade inte vilken random snubbe som helst kunnat göra, då hade någon försökt utmana, men hade han fått så mycket tid och gå så oattackerad så hade vår random snubbe lugnt kunnat göra samma sak. Förstår ni hur jag menar? Det finns helt enkelt fördelar med att vara världens bästa (som Ronaldo när han hoppar över bollen 15 ggr och ingen vågar sticka fram foten).
Förstår inte heller grejjen med att visa damhandboll istället för en stormatch i La Liga.
Vi är överallt!
Vem är denna kommentator? Han är ju helt borta, avslutningen är spektakulär?
*Den stora horan Pepe kan göra säsongsdebut i helgen mot Tenerife efter sin tio matcher långa avstängning, hoppas någon bryter benet på honom. *Barca sägs vara intresserade av Luiz Suarez till Januarifönstret, vad tror ni om det? *Sen vill Real (såklart) ha en annan kick-off tid nu för att komma in bättre på den kinesiska marknaden, just nu ser dem mest PL - fotboll och det vill dem ändra på. Kommer vi få se 14 och 15:00 avsparkar denna säsongen då på lördag och söndag? Kina ligger 6 timmar före, 22:00 matchen på lördagen går alltså igång 04:00 i Kina. *Villa är galen i Valencia just nu efter ha tappat 2-1 mot Gijon med tio man i helgen till 2-2 och sen förlusten igår mot Getafe med 3-1. Han är nog inte så glad att hans kontrakt med Barca aldrig blev av.
Otroligt mål från världens bästa. 7 mål på dom senaste fem tävlingsmatcherna. Imponerande start från Cristiano och hoppas att han forsätter på samma vis!
Snart Gijon - Zaragoza, någon som tänker kolla? Zaragoza saknar tio startspelare ikväll.
Är förövrigt en helt fantastisk karaktär, ingen ser mer ledsen, besviken och orättvist behandlad ut när hans lag ligger under, och ingen ser mer pojkaktigt glad ut när hans lag leder eller gör mål. Han är en enkel man som är van vid det lilla, han jobbar med Gijon och gör väldigt mycket med väldigt lite. Fullständigt lysande Manolo. DEN mustachen gör ju inte det sämre heller.
Hangaround
2009-09-26 21:00
fii fan, femte baljan för Zlatan, helt sjukt.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Snacka om utdelning. Xavi har varit ovanligt slarvig måste jag säga.
Skitdålig plan, skitdålig domare, skitdåligt Malaga. Kul att Zlatan fick näta iaf.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Hangaround
2009-09-26 22:05
Sjukt dålig domare fy fan. Ibland spelar dom lite väl svårt Barca måste man ju säga, ibland kan Messi faktiskt lägga en enkel bredsida och friställa många av sina medspelare...men what the heck, dom vinner ju ändå.
den gigantiska bruna fläcken på ena planhalvan retade fan galla på mig hela matchen. domaren var lika dålig som fläcken var brun.
Hangaround
2009-09-26 22:44
haha indeed, och varför fick Zlatan kort? Han måste ju ha sagt något för jag uppfattade inget annat.