I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Boxningssäck hemma?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2009-07-21 21:34

Boxningssäck hemma?

Funderar på att skaffa en boxningssäck. Någon som har/haft en hemma? Tröttnar man på den? Skulle aldrig skaffa mig ett "hemma-gym", för det är inget jag skulle använda. Antingen så går jag till gymmet och tränar eller så tränar jag inte alls. Känner att det finns en risk att det kan bli likadant med en säck. Den bara hänger där och man får aldrig ork att köra ordentliga slag/spark-serier. Problemet är att jag inte har ork/tid/lust att börja träna på ett boxningsgym, men jag är sugen att slå på säck.

Ett annat "problem" är att jag isånafall tänkte hänga säcken i sovrummet. Jag är mån om att kunna sova bra och har läst att man inte ska ha eller göra saker som förknippas med annat än att sova i sovrummet. Tv, dator och sånt är därför inget jag vill ha i sovrummet. Så en boxningssäck kanske fuckar upp min hjärna om jag öppnar dörren och ser den varje gång jag ska softa ner och sova.

Några erfarenheter av säck hemma? Spit it out!