I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svennis sparkad! Vilket lag tar han över?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-04-02 23:53

Svennis sparkad! Vilket lag tar han över?

EXTRA: Svennis sparkad
VM-kvalförlusten mot Honduras blev en för mycket. Sven-Göran Eriksson har fått sparken som förbundskapten för Mexico.

Sven-Göran Erikssons Mexico förlorade natten till torsdag en viktig VM-kvalmatch mot Honduras med 3-1 och ramlade ner till fjärde plats i tabellen. Efter matchen hölls ett extrainsatt möte där det meddelades att "Svennis" sparkas, uppger Reuters.

Mer att läsa på länken nedan:
Länk till http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=289396

Vilket lag tar han nu över tror ni? Om det blir ett landslag finns väl alltid Portugal? Där tränaren blivit väldigt kritiserad.. Dock hoppas jag att Svennis tar ett klubblag. Kanske Lazio, där han även var för längesedan och vann ett ligaguld med dem.

Vad säger ni

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-02 23:56
svennis är överskattad
och vem fan är du?

2009-04-02 23:58
Sven är underskattad-.-
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-03 01:47
Det blir nog inga fler topplag för svennis nu. Det var ju ett tag sen han lyckades med något.

Bari kanske. När dom tagit sig tillbaka till Serie A nästa år. Kom ihåg vart ni hörde det först ;)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-04-03 12:21
Tror det finns många City fans som hellre vill se honom istället för Hughes, om man tänker vad Svennis gjorde med "små" förutsättningar och vad Hughes inte gör med stora förutsättningar.

Kan bara ledningen där svälja stoltheten och fjäska tillbaka honom så... tror jag mycket väl att han kan landa där, igen. Premier League hur som...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-04-03 12:28
en del tror Djurgården ?
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-04-03 12:57
Djurgården kan nog aldrig matcha Svennis lönekrav... Läste på text-tv att han vill ha ett topplag i England.
Moderator

2009-04-03 13:31
Och med redan nya tränare så lär det ju inte bli Djurgården heller.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-04-03 14:03
Haha, ta över ett nytt lag? Gubben kan sitt och räkna pengar istället.

2009-04-03 14:13
insane M P24

Om Svennis drar till Bari, var tar Conte vägen i så fall? :-)

Personligen blir jag j-vligt glad om Conte får ta över Juve (vilket han själv vill), men sen kan det också förstöra den långsiktiga planen som satts upp av vår ledning.

2009-04-03 15:11
Han kommer till Lazio i sommar och plockar hem Veron!
CAMPIONI!

2009-04-03 23:19
fcz med Tore Kullgren som lagkapten
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-04-04 00:51
när fan hade svennis hand om ett topplag? ifk på 80talet eller?

2009-04-04 12:14
svennis är så otroligt överskattad.

2009-04-04 12:38
Mike....
1982–1984 Benfica
1984–1987 Roma
1987–1989 Fiorentina
1989–1992 Benfica
1992–1997 Sampdoria
1997–2001 Lazio
2001–2006 England
2007–2008 Manchester City

Jag tror bestämt att om han hade fått ha City nu med alla cashen Sheiken pumpar in så hade han lyckats bättre än Hughes ... Vad jag vet var han iaf bra i City o vann ju båda derbyna mot United.. Bara det är väl en lyckad säsong för fansen iaf.

Admin

2009-04-07 10:36
I City hade de som målsättning att komma topp 10 med Svennis, vilket de lyckades med. Men det var inte bra nog för Thaksin. Kanske lite otur för Svennis, han verkade omtyckt bland fansen (inte konstigt om man piskar ManU dubbelt upp samma säsong) och det var Citys bästa säsong på länge. Hade shejken kommit tidigare hade han kanske fått stanna kvar, även om shejken och Thaksin båda verkar ha orimliga krav och egentligen borde skaffa sig FM istället för ett riktigt lag där de kan vinna ligan redan första säsongen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-04-07 13:22
extremesia
och han har vunnit 5 internationellatitlar på 30 år. för att vara svensk så är det skitbra men det var längesen han tränade ett topplag, om man då inte tycker att 9 år är lång tid

2009-04-07 14:07
Men se till de lag han har tränat och vilka mål de har så är det inte många av dem som har haft vinst i t.ex. CL som mål. Det är bara ett lag varje år som vinner CL o ett lag varje år som vinner Uefacupen och lägg där till utslagningssystemet som pågår från gruppspelet så förstår du hur svårt det är..

2009-04-09 17:20
jag skulle vilja se vad han skulle göra med Sverige. fast jag har för mig att han sagt att han inte e så sugen på å ta över Sverige, eller har jag drömt?
Face it motherfucka, I can pay to get rid of you
I got more heads in the hood than pagan rituals
Sångare

2009-04-09 20:07
Djurgården, ahahahahahahaha. Det var nog fan det roligaste jag hört sen jag hånskrattade nån i ansiktet sist. Det värsta som finns är dock kappvändande offer och Aftonbladet-styrda bananer som på fullaste allvar vill slänga ut Lagerbäck NU och ersätta med Svennis. Hahahahahahahahahahahahaha. Ja herrejävlar.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2009-04-10 00:59
S-oteric, har media skrivit något negativt om dig personligen? Du verkar ha en del emot aftonbladet osv..

torka dina tårar
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Sångare

2009-04-10 01:32
AB är ett kommunisternas verktyg för att styra idioter som du själv vilka är i total avsaknad av förmågan att tänka självständigt. Detta genomsyrar främst andra delar av tidningen men även sporten är tyvärr drabbad där gråa anglofiler som Wennman oemotsagd får sprida sin okunskap och sina värdelösa "åsikter" till den sportintresserade svenska befolkningen på daglig basis. Dom väljer vad ni ska tycka och vilka lag ni ska hålla på. Så enkelt är det.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2009-04-11 01:06
Du är så sjukt pinsam, sluta, du skämmer bara ut dig själv.
bara för att man råkar tycka som aftonbladet, är man styrd då?

Hur kan du komma att kalla mig för en idiot som blir styrd av aftonbladet när jag inte ens sagt något om topicen? anledningen till att jag skrev till dig var för att jag såg dig skriva något liknande i en annan tråd..
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-04-11 21:24
det är fan en bragd att misslyckas med Mexico, med den kvalgruppen hade nog t.o.m jag med min filosofi om fotboll lyckats att ta dom till ett VM.

Han skulle nog aldrig vilja träna svenska landslaget (för lite pengar) och det tackar jag fan min lyckliga stjärna för.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2009-04-12 00:21
Hahaha shunare måste säga att jag håller med dig där, svårt att misslyckas med den gruppen de hade.
AIK
ARSENAL