VIKTIGT! Relger för Sport-forumet, var med och påverka!
Som ni kanske vet har Sport-forumet inga specifika regler, men vi anser nu att det är dags att införa lite sådana. Vi har diskuterat reglerna lite i moderator-forumet, och fortsätter att göra det, men eftersom att det är ni som hänger på forumet som också ska följa reglerna vill vi väldigt gärna höra vad ni har att säga. Jag har också märkt att en del av er har åsikter om reglerna och då är det bara kul att få diskutera dem konstruktivt. Men vi vill att ni kommer ihåg en sak bara, och det här är viktigt, i slutändan är det jag och adminsen som har det sista ordet. Vi vill givetvis lyssna på era synpunkter och ta dem i beaktande, men bara så ni vet att det finns ett veto (vi kommer alltså inte att exempelvis förbjuda MFF:are på forumet eller liknande). Detta händer inte i så många forum så jag hoppas verkligen att ni tar den här chansen och hjälper oss att forma reglerna, det är ju trots allt er lekstuga som sagt. Vi har några regelförslag som vi gärna vill att ni säger er åsikt om först och främst, men ni är också mer än välkomna att komma med egna förslag på regler ni tycker ska finnas. De reglerna vi vill att ni ska ta ställning till först är följande:1. En tävling en tråd. Allsvenskan ska ha en egen tråd om folk är intresserade, NHL ska ha en, Basketligan ska ha en osv. Men inte en massa kringtrådar om tävlingarna. Skulle vi börja tillåta matchtrådar eller trådar om olika händelser tävlingen skulle forumet översvämmas av dem, och det skulle till 97% handla om fotboll. 2. Inga personangrepp. Okej, taket är högt i Sport-forumet och det är okej, men taket är bara högt när det kommer till sportrelaterade inlägg. Att skriva ”din jävla apa” för att någon är Djurgårdare eller ”kloakråtta” för att någon är AIK:are, det får man väl acceptera. Men det är inte okej att komma med rena personpåhopp, exv. ”ditt smutsiga luder” osv.3. Inga fler Stickys. Vi vill alltså ta bort alla stickys (förutom kanske en regelsticky) och låta trådar som är populära ligga högt i forumet just för att de är populära. Detta har också att göra med svårigheten att bestämma vilka trådar som ska vara sticky, ska Elitserien vara sticky istället för La Liga eftersom den har fler inlägg och hur många inlägg ska en tråd ha för att vara populär och hur många stickys ska vi ha osv? Om vi bara har vanliga trådar löser sig alla problem av sig självt.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Det absolut BÄSTA med sportforumet är att det är högt i tak. Det har fungerat bra hur länge som helst. Varför ska ni komma och förstöra nu? Regel 2 är helt oacceptabel.. AVGÅ
Så man får altså kalla Inter fans för zigenare? Låter bra..
Steve Rifkind must of been sniffing!
Vem ska komponera listan på tillåtna personangrepp? Kan inte jag få göra det?
ang. separata matchtrådar (regel 1) så finns det ju definitivt underlag för att tillåta dessa! stormatcher som tex. pool-united, arsenal-chelsea osv. är fan nödvändiga för att man ska slippa läsa alla jävla påhopp och allt skitsnack i de vanliga trådarna. tror inte jag har sett en matchtråd på ett bra tag och att då ta bort dem känns jävligt irrelevant
Ni är snabba, vad kul =)spy_vs_spy Det är faktiskt ingen ändring från hur det är nu, folk har blivit tillsagda och varnade till och med för att de har blivit för personliga och grova. Anledningen till att jag anser att det vore bra att klargöra var gränsen går är just för att det är så högt till tak och vad jag har sett kan folk bli lite carried away och drar på sig ett onödigt ont öga från adminsen. Det handlar alltså inte om att sänka taket i forumet överhuvudtaget utan bara att vi alla är på samma sida om var gränsen går, för det finns en gräns och det måste väl även du hålla med om? Sen förstår jag inte, tycker du att jag ska avgå för att jag vill diskutera reglerna med er?El_Presidente Jag förstår verkligen inte varför, jag antar att det handlar om Zlatan, men det var nog den dummaste sportförolämpningen sen Ravelli skrek typ "neger" till Henke.mike_ Det här är också en sån där regel som redan finns men som behöver klargöras så det handlar inte om att införa ett förbud nu utan att fortsätta som vi gör (också därför det inte finns några matchtrådar, de tas liksom bort). Min ståndpunkt här (men jag vill verkligen höra din och andras angående detta) är att om vi skulle tillåta matchtrådar så skulle vi få tillåta alla. För vem skulle bestämma vilka matcher som är stormatcher, skulle derbyn räknas eller ska ett lag ha en viss supporterskara? Jag tänker till exempel på NHL och Elitserien där matcher spelas i ett rasande tempo, och stora lag och rivaler möts hela tiden. Några matchtrådar är okej, men min farhåga är att forumet kommer översvämmas av dem. Det finns också en tanke att man kanske skulle kunna tillåta matchtrådar och låsa dem efter en bestämd tid efter matchen, jag personligen tror fortfarande att det skulle komma så många trådar att allmänt snack skulle försvinna. Hur ser du på det?Alla. Ta nu inte detta som att jag sätter ner foten, jag vill verkligen understryka det, just nu är jag bara en av alla som diskuterar vad jag tycker (enda skillnaden är att jag är den som ska enforca reglerna sen). Så mer kritik och regelförslag. Har ni något ni gått och önskat ska ske i forumet? Detta är en gyllene chans!
1. En tävling en tråd. Allsvenskan ska ha en egen tråd om folk är intresserade, NHL ska ha en, Basketligan ska ha en osv. Men inte en massa kringtrådar om tävlingarna. Skulle vi börja tillåta matchtrådar eller trådar om olika händelser tävlingen skulle forumet översvämmas av dem, och det skulle till 97% handla om fotboll. Det kanske skulle startas 100trådar om stormatcher i betraktarens öga men majoriteten skulle ju sållas bort på bristande intresse, precis som det är nu. En match mellan United och Chelsea skulle ligga kvar ett tag efter matchslut kan jag garantera, en stormatch mellan FC Benrakare och Fåfäng United skulle försvinna iom att det bara är Ingvar Italienare som skulle skriva där, inför istället regel om onödig uppning i så fall, om det nu ska vara något, den regeln kan du också föreslå till dina kollegor i Audio forumet... för där är det kaos.
]2. Inga personangrepp. Okej, taket är högt i Sport-forumet och det är okej, men taket är bara högt när det kommer till sportrelaterade inlägg. Att skriva ”din jävla apa” för att någon är Djurgårdare eller ”kloakråtta” för att någon är AIK:are, det får man väl acceptera. Men det är inte okej att komma med rena personpåhopp, exv. ”ditt smutsiga luder” osv. Går inte... vem ska bestämma vad som är övertramp och inte?
3. Inga fler Stickys. Vi vill alltså ta bort alla stickys (förutom kanske en regelsticky) och låta trådar som är populära ligga högt i forumet just för att de är populära. Detta har också att göra med svårigheten att bestämma vilka trådar som ska vara sticky, ska Elitserien vara sticky istället för La Liga eftersom den har fler inlägg och hur många inlägg ska en tråd ha för att vara populär och hur många stickys ska vi ha osv? Om vi bara har vanliga trådar löser sig alla problem av sig självt. Fotboll, som ÄR världens största sport, inte bara stort i Whoa.nu´s sportforum, SKA HA stickys till de 3 riktigt stora och intressanta ligorna, det är nästan lag på det. Jantelagen om att te.x Div3 bowling också ska ha en sticky "för att andra har det" får inte segra.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
La Liga kommer att dyka som en död uggla om stickyn försvinner men så fungerar ju marknaden... Ska fotbollslandslaget ha en egen tråd också? Där man petar in allt från träningsmatcher till vm-finaler...? Ett förslag är att, iaf i hockeyns fall, tillåta en tråd för elitserien och en för slutspel. Ett annat förslag vore att starta EN MMA-tråd. Vad gäller fotbollen och dess ligor tycker jag att det är bra att fortsätta med den ordning/oordning som råder. En tråd per liga eller cup. Matchtrådar är en svår nöt att knäcka, det finns stor efterfrågan på dom men det kan lätt bli överdrivet många vilket gör det rörigt i forumet. Att förbjuda är ju enklast för er (admins, mods) men kanske inte helt rätt. Ett alternativ är att låta trådarna leva från en vecka innan till 3 dagar efter. Visst det blir mer jobb åt er modmins men det kan vara värt att testa under en period då det, som phsyco säger, inte brukar förekomma vidare ofta.
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
JP 1. jag har ingen aning om hur många matchtrådar som skulle dyka upp. däremot tror jag inte intresset är så stort förutom när det verkligen dyker upp matcher som engagerar x antal personer. jag hade tex. inte startat trådar om arsenal-blackburn, däremot gärna en arsenal-united för jag vet att det finns folk som är intresserade av en sådan tråd. jag vet att whoa inte bjuder på någon större självinsikt och att det finns idioter som tar sig och sina åsikter på så stort allvar att de startar trådar om minsta match, men dessa borde som psycho säger falla bort relativt snabbt, eller eventuellt rensas bort av admin/mods. jag kan gå med på att det ska finnsas någon slags tidsgräns, är tråden tvivelaktig typ: sunderland-fulham och ingen (förutom trådskaparen) skriver där på säg 4 dagar så rensas tråden bort. uppning pallar man inte med och det finns trådar som bör låsas/rensas redan nu, ex. WHOA-hets italien vs england: en tråd som inte är relevant längre eftersom inga engelska lag kommer möta italienska denna säsongen. 2. visst kan det finnas en regel för det, frågan är mer om någon kommer bry sig och sålänge inte det spårar ur helt så tycker jag regeln är onödig. personangrepp bör fortsätta bedömmas som det gör i övrigt, med en varning om någon går över gränsen vilket för min del kan vara hur jävla subjektiv som helst. när det gäller varningar vid p-angrepp borde man kunna få förklara sig i ett pm om det missuppfattats och sen får det bedömmas igen. blir väl ett drygt jobb till slut kan jag tänka mig. 3. jag tycker stickys är bra. skönt att hitta pl högst upp och slippa scrolla rundor. sen kan jag gå med på att hockey ska få stickys också men inte mer än nhl och elitserien. sen får det vara stopp. fotboll o hockey intresserar flest supportrar och därför räcker det med dessa. så, sex st stickys: pl, serie a, la liga, allsvenskan, elitserien, nhl. PUNKT. och skulle det vara öken i någon av dessa trådar i ca 1 månad så släpp stickyn på denna!
Kanske någon form av... hmmm... kvot? "OM tråder har X antal inlägg / Dag /Vecka så får den behålla sticky? Svårt som fan men, bara en fortsatt tanke på det som mike sa
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Regel ett och två är jag emot. Regel ett är som många säger, det är viktiga matcher som intresserar många, dvs derbyn. Djurgårn - aik behöver t.ex en egen tråd, medan t.ex Djurgårn-örebro kan hållas i allsvenskan. Regel nummer två funkar ej eftersom det blir alldeles för svår gränsdragning om vad som är ok eller inte ok.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Angående "regel 2" Jag vill klargöra lite här, jag tror att det är nästintill stört omöjligt att inte förbjuda rena personangrepp, det strider för hårt mot whoa:s allmänna regler, har svårt att se något sånt gå igenom (men där har jag verkligen inte sista ordet). Det som regeln gäller är att klargöra praxis som faktiskt redan nu gäller. Det ÄR väldigt högt i tak i Sport-forumet, något jag personligen tycker det ska vara, frågan till er är nog mer av karaktären, vill ni sänka taket? Ni får tänka att om ni skriver: "Patetiska lilla Unitedslampa!" så händer inget direkt i Sport-forumet, hade ni däremot skrivit: "Patetiska lilla feministslampa!" i Politik-forumet så hade nog varningen kommit som ett brev på posten. Regeln jag föreslog är alltså INTE en ny regel på något sätt. Gränsdragningen är svår, och admins har alltid sista ordet i de här fallen, men oftast gäller sunt förnuft, går du in i den personliga sfären och inte håller dig till det sportrelaterade så är det inte okej. Så det jag vill veta av er är om ni vill sänka taket så att MINDRE påhopp blir tillåtet.Angående matchtrådar Det verkar som om många hittills är ganska positivt inställda till matchtrådar så vi kan väl gemensamt försöka utveckla den tanken lite. Jag tror att det blir svårt att säga vad som är stormatcher och inte stormatcher, så min personliga åsikt (inte i egenskap av mod) är att alla matchtrådar ska tillåtas då. De som inte får några inlägg får sjunka. Jag tycker också att ingen uppning alls ska vara tillåten! Det tar tid för en tråd att sjunka och ska den sjunka så får den sjunka då. Det kan bli svårt om någon lägger in en trolig startuppställning i en tråd han själv startat men ingen skrivit i, men om det kommer fler såna onödiga inlägg kan man kanske låsa/ta bort/rapportera användaren. Om någon skriver "upp" så bort, inget "två uppningar max per tråd" tycker jag. Vad tycker ni? Vad vill ni ha för tidsgräns också? En vecka före och 4 dagar efteråt? Var det bra eller ska man utöka eller minska den gränsen? mike_ hade ju en tanke om att om ingen skriver där så ska tråden tas bort, håller ni med eller ska tidsgränsen gälla även om ingen skriver där? Och när tidsgränsen gått ut, ska tråden låsas eller tas bort?Angående stickys Sex stycken stickys som mike_ föreslår tror jag blir för många, tänk på att antalet trådar som visas på första sidan inte blir fler bara för att man gör vissa till stickys, det tar alltså bort utrymme för andra trådar, och om vi ska tillåta matchtrådar tror jag helt enkelt att forumet blir för litet då. Det är bekvämt, ja, men frågan är om det inte är dags att låta efterfrågan styra tillgången lite och låta La Liga sjunka som en sten ändå. Intressant förslag om att släppa sticky på trådar som är döda, men då kan det inte vara senaste inlägget som gäller eftersom man då bara kan göra ett inlägg i veckan, utan se till aktiviteten som Psycholess föreslår. Ska man ha en ny sticky då menar du menar ni eller ska vi bara skippa den stickyplatsen? Jag tror personligen att stickys har spelat ut sin roll däremot. Trådar folk är intresserade av kommer ändå att ligga högt, se på Elitserie-tråden.
Shit vad trevligt! Just därför har man inget att komma med, får sova på det höhö.
Don't!
Såna som El_presidente borde bli avstängda. Sedan håller jag med Psycholess, låt de tre stora ligorna ha kvar sina stickys.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
angående personangrepp så är det helt klart låg nivå ibland och det är en stor anledning till att jag håller mig borta från sportforumet. inte för att jag inte kan ta det men det är ibland barnsligt låg nivå och det känns rätt ovärt delta i sådana diskussioner... nu går man ju in och skriver något litet inlägg ibland iaf, men jag tror definitivt sportforumet skulle vinna mycket på att rensas upp lite...
skitnack!JP Ja men det låter väl vettigt iofs. Vart går gränsen då för jag tror inte jag förstod det
spy_vs_spy P27 Som jag förstod det: Typ "ditt äckliga skadedjur med kortajeans, jag hoppas att någon jävel kommer och släpper en bomb på norra stå." Är något som är ok, men om du istället går in på det personliga planet typ: "Du, din mamma och hela din familj är äckliga små fittor" är inte ok, för det har inte något med sporten att göra. JP Rätta mig om jag har fel. Angående matchtrådar tycker jag att det blir problematiskt som du föreslog. Om någon startar en ny tråd för varje jävla fotbollsmatch aik spelar t.ex kommer jag bli ganska trött på det, särskilt eftersom de inte kommer själv dö tillräckligt snabbt från första sidan. Derbyn, cupfinaler och andra matcher väldigt speciella matcher skall få göras match trådar om. Resten kan hållas i respektive liga tråd.
Köper din tanke rkellyone men samtidigt så, Jag är ett Chelsea fan in i benet och skulle skapa trådar om Chelsea vs United/Arsenal/Pool och möjligen någon stor CL match. Jag skulle aldrig få för mig att skapa en "Inför: Chelsea - Stoke" te.x Skulle jag nu det så skulle ingen normalt begåvad person skriva där och uppa skiten. 2 saker har poppat upp sedan igår. 1. Ge JP mer "makt". Låt honom städa bort en tråd om HAN anser att den är bull. Låsa den och uppmana till diskussion i dvs g-böcker osv om ämnet är tappat så att säga. Men ska samtidigt också kunna erkänna/se att han kan ha gjort fel och hämta tillbaka den från soptunnsforumet, OM det kan påvisas givetvis. Luddigt men är ni med? 2. En mod till kanske? En mod på alla oss är rätt tunt anser jag.
Priyan Jag förstår hur du känner och jag tycker det låter jättetråkigt. Om vi skulle fortsätta som vi har det dock så skulle jag bara vilja komma med ett tips så du kanske känner dig mer hemma på forumet . Jag har märkt att när man skriver sakligt och moget får man oftast såna svar också, alltså, ge dig inte in i en barnslig diskussion utan gör om den till en vuxen. spy_vs_spy Ganska exakt som rkellyone skriver, men det gäller mest bara vad jag rensar, ni får minnas att när det gäller tillsägelser och varningar så är det adminsen som bestämmer vad som ska göras och för vilka regelbrott.rkellyone Enligt mig har du inte fel, som du kanske har förstått tycker jag inte att vi bör införa matchtrådar, men det verkar som att inställningen här på forumet är att det vore trevligt. Det är därför jag försöker komma på hur vi ska ha utformningen av den regeln om vi skulle införa den, forumet är ju för ER skull, inte min i egenskap av mod. Svårigheten med att bara tillåta vissa matchtrådar är att det du skriver som; "väldigt speciella matcher", det blir ganska godtyckligt känner jag. Är det stormatcher som gäller då, och vilken storlek snackar vi? Är det okej med HV71 - Färjestad som är två ganska stora klubbar? Eller är det okej med Arsenal - Newcastle. Eller ska man gå efter ligaplacering hellre än storlek på klubbarna och vart ska man dra den gränsen, Hull låg ju ganska bra till ett tag där i början ;). Du förstår min poäng va? Det är svårt att veta vad som är okej eller inte.Psycholess 1. Jag vill inte ha den godtyckliga makten, eller jag tycker att ingen ska ha den. Det är ju lite därför vi nu vill ha regler för forumet, det ska inte vara luddigt vad som krävs av er som användare och mig som mod, det ska vara ganska klart så att inget tjafs uppstår. Det du föreslår är lite som det är nu, jag tar bort ett inlägg, för en diskussion med användaren, ibland frågar jag i modforumet för att få lite andra åsikter och sen tar jag tillbaka den eller låter den ligga beroende på utfallet från diskussionerna. En ganska stängd och anonym process. Hade du menat att vi skulle ha en typ "ombudsmanstråd" där vi skulle klaga eller skulle vi fortsätta ha det så stängt? Jag är inte fel med att erkänna att jag har gjort fel, men det handlar lite om, från min sida, att användaren inte ska behöva förlita sig på min makt. 2. Om adminsen och våra webmastrar anser det så kommer det att ske, tro mig, de har skrämmande bra koll på vilka forum som funkar och inte funkar. Jag personligen tycker faktiskt att jag har bra koll på forumet (tro det eller ej, men jag läser alla trådar mer eller mindre intensivt, Orwell hade blivit rädd för mig). Dessutom har jag ju hjälp från admins.Efterlysning Var är hockey-, motor- och kampsportsmänniskorna? Vi vill höra ALLAS åsikt.
Moderator
2009-03-27 10:35
Ahh jag håller väl med psycho och mike rätt mycket i det dom säger. Sen om ni funderar på en mod till, så skulle det nog kännas bäst om det blir en som deltar i diskussioner till viss del. För det som är skönt med JP lite också är att han är med i trådarna och skriver.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Jag tror matchtrådar blir självsanerande. Arsenal-Bolton är kanske inte den mest intressanta matchen mitt i serielunken och gör någon den tråden får den säkert max 5 inlägg. Gäller matchen däremot något avgörande, t ex om Arsenal vinner matchen med 3 mål samtidigt som Liverpool förlorar med 1 vinner Arsenal PL, annars går titeln till Liverpool. Eller om matchen gäller Boltons överlevnad. Matcherna får en annan betydelse. Därför kan det vara svårt att begränsa till "stormatcher", ett begrepp som är ganska subjektivt trots allt. Finns säkert de som anser Gais-Häcken vara en stormatch, och det är ju faktiskt ett derby och makrillarna är fanatiker, medan resten av Sverige mest kanske gäspar. Vad gäller fler mods kanske det behövs, men å andra sidan sköter JP det bra och det är flera admins som hänger här en hel del. Vi följer utvecklingen, som det heter på byråkratiska.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Evolution P25 Visst, i liten utsträckning blir matchtrådar själv sanerade, men finns det ingenting som förbjuder att varje match skapas en tråd om så kommer även aktiva trådar tryckas ner. Detta eftersom sportforumets aktivitet håller relativt låg aktivitet. JP Vi kan ta bort kravet på speciella matcher då och enbart tillåta finaler och derbyn. Resten får hållas i respektive serietråd, med andra kvarts o semifinaler är inte ok att skapa en tråd om, däremot finalen mellan färjestad - hv som det ser ut att bli kan få diskuteras i en egen tråd om det finns intresse för det. Likaså championsleague kvartsfinaler osv hålls i championsleague tråden, med finalen kan få en egen tråd. I övrigt är jag både en hockey o fotbolls människa JP :)
Ta gærna bort stickys men personangrepp och matchtrådar skall vara kvar. Annars ær sportforumet inget att ha.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
än en gång när det kommer till matchtrådar så märks det vem som gör en seriös tråd och förväntar sig att ha en diskussion där. hade bolton-arsenal varit så intressant så att det avgör ligan, nedflyttning eller en större roll så tror jag inte att den äns då hade blivit en matchtråd eftersom det inte finns några boltonfans här inne (konstigt? -näe). hade det funnits och situationen hade varit som ovan så tycker jag en sån tråd är berättigad. i allmänhet tycker jag att det är en onödig regel. why fix something that's not broken? som det är nu ligger det ute en tråd vilken är portugal-sverige vilket är en relevant matchtråd. ska man istället ha en "vm-kval"s tråd? som, om inte stickys finns till, måste dyka upp varrannan månad eftersom man inte pallar hämta upp den ur djupet av trådar?
tycker det är synd att så många diskussioner dör ut på grund av att folk ska hålla på o smutskasta varandra. Man sitter o diskuterar nån intressant match och så kommer dräggen in o vrålar ut sin vrede med sin annonymitet o gör att tråden förlorar sin ursprungliga anledning. Viss form av pajkastning får man ju förstå, sport är ett berörande ämne, men med tanke på att de flesta är över 20 år så känns det ibland pinsamt barnsligt. Dock är det kul o läsa ibland ;)
Derbyn, som DIF - aik och liknande ska ha egna trådar men inte vanliga matcher som tidigare nämnts,
DIF!
Inga stickys överhuvudtaget. Det blir bara något man glömmer bort. Tråkigt som fan och att Elitserien har flera hundra mer inlägg än La Liga säger sitt.
DIIIF
Kolla bara på hur Allsvenskan tynar bort för att ingen lägger märke till den som sticky!
DIIIF
Alla gym/träningstrådar skall totalförbjudas. Att lyfta skrot är lika mycket sport som typ dans. Gymtrådarna borde ligga i formgivningsforumet!
CAMPIONI!
Jag tycker att stickys ska vara kvar, det blir lite mer ordning då och struktur. Sen att det inte går att diskutera med folk här inne är ju anledningen till att det är så dött, det finns ett fåtal som vill men man tröttnar rätt så snabbt. Sen angående personangrepp, är man AIK:are så får man skylla sig själv lite t.ex. Det är väl det om regler, annars finns det mkt som går att förbättra rent generellt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vi borde införa en regel att man måste ha med minst ett personangrepp i varje inlägg
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Bra! Fortsätt diskutera, för- och nackdelar. Kom gärna med fler egna förslag också.
Rizmo Kommer inte att hända, när golf-trådar börjar dyka upp så får vi diskutera det ;þ
fetlyrik annars finns det mkt som går att förbättra rent generellt. Vad? Vi är öppna för förslag, tänker du på något specifikt?
JP - Att bygga muskler har mer med formgivning att göra än vad det har att göra med sport om du frågar mig.
CAMPIONI!
Ni har inget annat ni vill införa? Detta är en gyllene chans att komma på något som ni stört er på länge.
Som du märker så vill ingen ändra nåt eftersom det funkar fint. "Don't fix what ain't broken, nigga".
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
"2. En match, en tråd. Det är nu tillåtet att skapa trådar om matcher, men kolla först igenom forumet så att det inte redan finns en tråd om matchen. Det är heller inte okej att "uppa" (att skriva inlägg enbart i syfte att få upp tråden i forumet). " Den där grejen suger ärligt talat..
be the change
JackVegas- Jag skulle inte vilja gå så långt att säga att den suger, men jag personligen hade inte utformat regeln så, som du ser i mitt ursprungliga förslag. Den är faktiskt ett resultat av att ni användare fick säga ert om reglerna, de flesta var för matchtrådar, eller de allra flesta ville ju ha bara stormatch-trådar, men det går inte att lösa ur bedömningssynpunkt. Du och jag får helt enkelt acceptera de övrigas vilja. Givetvis kan man komma att utvärdera reglerna efter ett tag och se hur de funkar i praktiken.
Lite synd att stickys försvan..Det var ju lite struktur på det och inte så rörigt då. Nu vettifan om folk inte bara skriver lite i trådar för att dem in ska försvinna. Jag har inte varit så mkt i seria a och pl trådarna men det har varit skönt att ha dem där uppe ändå ifall man skulle vilja in och kolla lite, sen vet jag inte hur dem som varit där ofta har upplevt det. Rimligtvis borde ju nivån ha varit bättre om folk har kunnat ta det lite lugnt och inte hetsskriva för att tråden ska hålla sig på första sidan.
Min fråga är, va fan gör det om det ligger 3 eller 4 stickys i toppen på detta forumet? VEM stör sig på det? Detta är bull... Varför fråga om vad vi tycker om regel utformning om ni ända ska skita i det?
Alla ville ha kvar stickys väl?
Don't!
Japp, ingen ville egentligen förändra något över huvudtaget.
Moderator
2009-04-17 12:33
Forumen ska ha stickys, iallafall någon enstaka. PL borde vara kvar, Serie A också, tycker det blir rörigt om ett forumet inte har en enda liksom. Som Utländsk Hiphop, tycker det är jättejobbigt att det inte finns någon sticky alls där. Fixa tillbaks det snälla :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Alla Som sagt, att stickys plockades bort handlade om whoa:s policy, inte om att vi på något sätt ville köra över er användare. När jag la fram förslaget om att ta bort dem så visste jag inte om det här utan det kom fram i en diskussion i efterhand.Jag hoppas att ni kan hitta de trådar ni vill skriva i ändå.Psycholess 1) Jag beklagar om du känner dig överkörd på något sätt, jag försökte vara så tydlig som möjligt i min första post om att i slutändan är det adminsen och jag som bestämmer reglerna. 2) Vi lyssnade väldigt lyhört på er, exempelvis infördes matchtrådar på er begäran och taket i forumet sänktes inte, något som hade varit mycket enklare ur en bedömningssynpunkt för oss mods och admins. Det var en enda sak som tyvärr inte kunde genomföras. 3) Jo, en förändring om matchtrådar efterfrågades (som även infördes) så visst ville folk ha en förändring. Jag beklagar som sagt om detta upprör dig så mycket. Jag tyckte att det vore en bra idé att få er input om reglerna istället för, som är kutym, sätta ihop dem själv med hjälp från admins. Jag vet inte om jag var otydlig med att jag inte hade något som helst mandat att låta er själva skriva reglerna exakt som ni ville ha dem, om det rör sig om ett missförstånd ber jag verkligen om ursäkt.
Tycker vi röstar om hur bra detta är. Det kommer ju inte att leda till något men ändå. Jag röstar att det är skit.
Jag vill veta vad ni som håller till i PL och Serie A trådarna tycker om kvaliteten som hållts där inne. Själv håller jag till i la liga och det är bara jag så den nivån är fin :)
PL tråden är det inga problem alls! Roliga diskussioner förs & det är väldigt aktivt.
Don't!
Otroligt skönt att stickys försvann!
DIIIF
Det är sjukt att matchtrådar kommit, förstår det inte.
be the change
Inte jag heller... men men. I dont run shit
Psycholess Men vänta här nu, varför argumenterade du FÖR matchtrådar om du inte förstår varför vi införde det? Den regeln kom ju för att ni användare ville det. Känns som att du gnäller för gnällandets skull nu.
Nä, jag missförstod helt och hållet med facit i hand. Om matchtrådarna var "istället för" stickys så är det skit, skit och åter skit. Men kör på ni, men lägg inte upp saken för en diskussion nästa gång så att man kan tro att man kan påverka. Då är det lika bra att ändra först, säga take it or leave it sen. Den här sortens hobby-demokratisk verksamhet ligger inte högt hos mig. "Hey, var med bestäm! Kom med förslag! We´re not change anything but hell, throw your suggestions away!" Hade lika gärna kunnat skriva från början, Stickys kommer tas bort helt och hållet för Whoa vill ha stickys till viktiga saker från admins, regler osv endast. Ingen annat. Då hade det varit cake, men nu blev det som sagt, bull.