I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Portugal-Sverige Lördag 28/3

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-03-25 06:09

Portugal-Sverige Lördag 28/3

En oundviklig tråd inför en ödesmatch för Portugal. Tråkiga Sverige fixar inte till sig en gnetpoäng som dom brukar, eller? Jag är mest lack för att det inte är spel i PL denna vecka.

2009-03-25 09:52
Jag har en känsla om, att det inte kommer sluta bra för Sveriges del.

Tyvär.
Don't!

2009-03-25 11:22
Blir nog tufft för sverige
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-03-25 11:22
Tacka vet jag Wales-Finland på lördag, skit bara att Canal+ Sport Extra visar den

2009-03-25 11:44
Hoppas verkligen att dom inte klarar VM så att deras äckliga idiot till tränarjävel får gå för en gångs skull...
..

2009-03-25 14:47
han får nog gå i vilket fall som helst efter VM.

tror att matchen slutar lika
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-25 22:03
Har ju inte gått så bra för Portugal heller, kan Danmark vinna mot dom så kan vi med.

2 - 1 till Schweden
Vi är överallt!

2009-03-26 14:40
0-1 sverige eller 0-0.. tror verkligen inte att vi torskar iaf..
de enda jobbiga är att vi bara har en fit ytter i nilsson.. de är ett problem ändå..
ARSENAL!
DJURGÅRDEN!

2009-03-27 09:59
Är på plats på lördag. Hoppas på ett turligt oavgjort resultat.
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse

2009-03-27 18:29
Hur tror ni lagerbäck ställer upp laget?

Hoppades på att få se Safari, Rosenberg, D. Andersson imorgon, men aja

2009-03-27 18:34
Andersson?

Vem ska flytta på sig för Andersson ska få "spela"?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-03-27 18:41
Andersson.. Visst han är ok.. Men nytt kött snälla... :)
be the change

2009-03-27 19:00
Asså, jag kan inte ha sett samma matcher som ni, Andersson är ok? Vill se han spela? När ville man se Daniel Andersson spela senast?

Mera Elm åt folket säger jag bara.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-03-27 19:27
D. Andersson är inte särskilt omtyckt och det e jag medveten om

Men som malmöit vill man givetvis se honom dels för att det är grymt med fler mff-profiler i landslaget och dels för att det känns tufft att få inleda mffs säsong utan danne på mitten nu när han dras med skador.

Mycket mff men nåja, hoppas ni förstod varför jag ville ha med daniel nu

(och sen var han faktiskt väldigt nyttig för laget i just portugal-matchen för inte så längesen)

2009-03-28 09:22
Det kan bli jäkligt mycket slakt om Portugal spikar in formen, spelar dom som dom gjort på sistone så bör vi knipa minst 1 poäng. Fan kör Elm i startelvan uppe i anfallet med Larsson och släng in Elmander i ett förmodat ganska slutkört Portugal efter deras tokoffensiv, Elmander kan då springa sönder genom hela deras försvar.

2009-03-28 09:30
Jag har bara en fråga är Zlatan med och spelar :)
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-03-28 11:21
Japp. UEFA hade ett möte igår där alla var av samma övertygelse att det Carew gör med en fotboll gör Zlatan med en apelsin. Dom strök hans avstängning och han startar bredvid Marcus Berg idag.

2009-03-28 13:06
vill se den här uppställningen!

isak
mellberg majstorovic hansson nilsson
svensson
r.elm chippen
källström
elmander larsson
ARSENAL!
DJURGÅRDEN!

2009-03-28 13:12
Denna Larsson... Har velat byta ut honom ett bra tag nu, Berg/Rosenberg och Goitom, är inte dom mera lämpliga att satsa på numera än en gammal, innebandy spelande Larsson?

Jag dissar inte, det han har gjort är grymt, men det är dags för ett byte... and its long over due.

2009-03-28 13:28
Svensson för övrigt....

Jag tycker verkligen han är värdelös spelare.
Don't!

2009-03-28 15:17
jo men hellre svensson på de defensiva mittfältet än daniel andersson!
ARSENAL!
DJURGÅRDEN!

2009-03-28 15:49
Nej. Orka se Anders överskattad i startelvan. Dessutom är hans primetime det som kännetecknar honom som person. Ni vet när han snubblade till och fick in en frispark mot Argentina, ingen trodde på det, han själv var den största tvivlaren; därav det äckliga utspelet där han vill knulla allt i världen. Efter det blev han sveriges "frisparksexpert" fattar fortfarande ingenting.

Anders Svensson ska äta pizza i Borås och vara lokalhakets självklara höjdpunkt tills någon sne lokalalkis drar en flaska i skallen på honom.

2009-03-28 16:06
Såg för övrigt Daniel Andersson utanför stadion idag :-)

2009-03-28 16:55
Startelvan: Andreas Isaksson -
Mikael Nilsson, Olof Mellberg, Daniel Majstorovic, Adam Johansson
Rasmus Elm, Anders Svensson, Kim Källström, Samuel Holmén
Henrik Larsson, Johan Elmander.

Startelvan enligt FK.

Hade helst sett Seb spela menmen, kul med lite unga grabbar.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2009-03-28 17:35
Elm hänger dit en på frispark om Kongo släpper någon av dom.

2009-03-28 17:45
För min del är det ett extra speciellt mittbackslås med MFF-Maestro och Juve-Olof, hehe. H Hursomhelst hoppas jag på en bra match ikväll, kanske kniper vi en turlig poäng

2009-03-28 22:23
-"Vilken underbar tackling"
-"Ah, verkligen"
-"Du tyckte om den va?"
-"Ah, får änna ståfräs"

hahahaha
Don't!

2009-03-28 22:26
Maestro och Olof!!!! Kungar!! Äter ju upp portugiserna fullständigt.

Förresten, Taco-Anders är usel - tvivlar på att Danne skulle vara sämre.

2009-03-28 22:35
Mitchy P10 det fick mig att skratta oxå ;d fast var en riktigt fin tackling ju =D
fbg

2009-03-28 22:38
Källström är ju fan också sämst..

Sedan behöver man ju inte heta Zlatan ibrahimovic för att ta emot en boll på bröstet innan den har studsat tre gånger och låta portugiserna få ta den..

Elmander-Henke måste hitta varandra mycket bättre, förstår inte varför Henke envisas med att gå ut på kanterna istället för att sticka djupt när Elmander skarvar vidare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-28 23:36
Vi var för sega vid målchanserna & stod mest och tittade på. Så en poäng är jag nöjd med.
Don't!

2009-03-28 23:36
Grym defensiv. Majstorovic var suverän, Mellberg var jättebra han med, Isaksson också.

En poäng i Portugal är aldrig fel.

Uddlös offensiv men sånt får man leva med när Zlatan är frånvarande.

2009-03-28 23:37
elmander, elmander, elmander..... borde kräva skadestånd av honom snart.

fyfan vad anders svensson sög

2009-03-28 23:53
Chippen måste också vara den enda levande människa(förutom Rasmus Elm) som kan vara i Saudiarabien i 6 månader men ändå vara helt kritvit..

2009-03-29 00:29
alltså defensiven finns ju absolut inget att klaga på i den här matchen, kanske bortsett från att man släppte två lite onödiga frisparkar i slutet till portugal i bra lägen. annars gör vi ju en bra insats och inte ett enda kort delades ut (däremot borde kanske både danny och pepe fått gula för filmningar i offensiv zon). majstorovic helt felfri... och fan mellberg också?

sedan tycker jag helt klart vi kunde satt dit någon boll men som sagt, elmander är inte zlatan direkt alltså. tycker han skulle passat eller försökt nicka direkt på det lysande läge han får i straffområdet helt fritt där. då hade vi kanske haft ett mål. men å andra sidan missade ju deco ett par fina skott och ronaldo öppet mål på sin nick i slutskedet så vad fan vi ska inte klaga... :D

sen, är det bara jag eller drar inte simao den bollen som går i stolpen med flit mot mål? var det verkligen ett inlägg?

jag är fett nöjd. en bra kväll. ett poäng, vi är med i leken och så glädjs vi åt att pazzini dunkade in sitt första mål i sin första a-landslagsmatch för italien ikväll också. appropå ingenting. :)

föresten, var det bara jag eller spelade nannskog... inte!

2009-03-29 12:53
Tacka vet jag Finland som krossade Wales borta med 2-0, det är starkt
Admin

2009-03-29 13:04
Tyckte det inledningsvis såg ganska bra ut. Både Elm och Holmen försökte spela lite fotboll. Sedan föll Holmen bort totalt. Tyvärr var Chippen som kom in minst lika blek. Det är också en irriterande grej med Lagerbäck. Han byter alltid extremt sent i matcherna, så pass att bytena knappt får effekt. Förutom när det gäller gullegrisarna med rutin. Men men, onödigt att lägga energi på det.

Majostorovic och Mellberg var riktigt grymma igår.

Vart var offensiven? Sverige går till anfall med 2 spelare, flera gånger. Sen ligger kanske två i bakhasorna men resten är parkerade på egen planhalva. Man kan inte gå in för 0-0 bara för att det är ett bra lag (Portugal är f ö inte bra lag, de är ett lag med några bra spelare). Vad ska Sverige i VM och göra då? Våga anfalla, våga vinna!

Överlägset sämst idag var innermittfältet med Anders Svensson och Kim Källström. Hur i h-e kunde de få spela ihop så länge? Enda gången jag såg Anders Svensson var när han orsakade en farlig straff utanför eget straffområde (och drar han inte upp shortsen en liten aning extra för varje match? De sitter nog uppe vid naveln nu). Källström var seg, långsam och vågade inte skjuta. Totalt ur slag verkar det som. Det har alltid snackats om att han aldrig får chansen i landslaget utom möjligen kvart här och där. Han har tjurat om det i pressen också. Nu har han fått chansen flera gånger i kvalet och varit lika fullständigt usel varje gång.

Och Elmander... vad ska han spela anfallare för? "Han springer bra i djupled". Ja, men är inte hans primära uppgift att göra mål?

Larssons skarvningar gillade jag. Han i en Bergkamproll kan vara precis vad laget behöver. Lite tillbakadragen (för han börjar förlora farten en aning) och så håller han i taktpinnen med geniala framspelningar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-03-29 13:15
alltså vi ställde upp med ett lag som knappt lirat match innan, henke har lirat innebandy och långt från matchform, elmander från skada och ur form, r.elm har ju inte ens börjat säsongen ännu, taco har ju precis kommit från skada och har väl på sin höjd lirat lite i nån träningsmatch, a.johansson från allsvenskan till att möta c-ro , att man ens kan klaga lite på att få 0-0 borta i portugal med dessa omständigheterna är för mig fullkomligt omöjligt.

2009-03-29 15:30
Svensson var katastrofal.. Chippen gjorde ingen nytta alls när han kom in..
och Elmander? Känns som han aktivt försöker att INTE göra mål..

bra försvarsspel dock!

sen stör jag mig lite på dom här senare bytena Lagerbäck gör.. vad tänkte han att Marcus Berg skulle hinna göra med 5 minuter kvar? Eller var det bara ett sympatibyte?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Lyricist

2009-03-29 16:53
tycker det va en sjukt tråkig match från sveriges sida, och portugal kom aldrig upp i sin standard.

Svesnka Backlinjen var stabil genom hela matchen, men mittfältet slog bara passningar i sidled och bakåt, anfgallet gjorde inte mycket alls, och elmander ville man bara se kliva av.

Isaksson gjorde inte heller så mycket bra (visst en nolla).
Isaksson gör tv-räddningar på bollar som går utanför och killen verkar sakna målvakts-öga helt.

jag tror inte portugals målvakt behövde göra en enda räddning under matchen, och farligaste va ju majsto's nick över.

och vi spelade ju verkligen i slow-motion, oj oj oj vad långsamt det gick när vi ställde om... sen kanske det va Lagerbäcks order, vad vet jag, men sjukt tråkigt, och hade det varit en annan match så hade jag nog inte ens kollat klart, men man kollar ju alltid 90 min när landslaget spelar för att se hur det går.

Och bytena, hur kan man sitta o trycka på bytena så länge som han gör?
När dom fräscha spelarna kliver in e det ju alldeles för sent för att kunna göra någon förändring
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-03-29 19:32
HAHA
Det hade fan inte spelat någon roll ifall vi vunnit matchen med 5-0, ni hade klagat på Lagerbäck ändå.

Lagerbäck är kung, han kommer ta oss till ett nytt mästerskap!

Håller däremot med om att Larsson borde kunnas byta ut!
DIIIF

2009-03-29 20:37
Men Larsson spelade rätt bra.
http://www.aktivdemokrati.se/
Lyricist

2009-03-30 09:29
KB-Raggs P19

jag erkänner, jag verkligen HATAR lagerbäck, men det hör inte till saken, och eftersom att jag vet hur mycket jag ogillar hans sätt att coacha landslaget, så ser jag förbi det och lägger kritiken på saker som jag tycker e obious.

*Sverige spelade Tråkig fotboll, men vems fel det e vet ja inte
*han ställer upp med konstig startelva och tar ut spelare som man undrar vad dom gör där
*Han väntar så länge med bytena att dom inte längre gör ngn nytta

är lördagens punkter som jag tycker e såpass uppenbara att tillochmed Lagerbäcks överbeskyddande mamma skulle gå ut i omklädningrummet och ta en ipren :)
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...