I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förklara charmen med MMA?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2009-02-20 14:39

Förklara charmen med MMA?

Inatt kollade jag lite på "IFL" och visst.. jag har avskytt det innan men det var lite småkul ibland. Men mest för att man störde sig på vissa och hoppades att de skulle få stryk.

Annars så undrar jag lite vad ni tycker är så kul med att titta på / utföra MMA?

Framför allt syftar jag på brottningen... Konstant dessa fällningar och sen ligger man bara och vrider i lite kroppsdelar ett tag, sen är det slut.

När man var liten själv och skojbråkade med kompisarna så var det ju alltid så jävla tråkigt när nån helt plötsligt skulle göra ett "grepp" när man brottades. Vred om nåt så att man var tvungen att "tap out", heh.. Hatade alltid dom killarna iaf, de förstörde alltid det roliga.

Sen är det ju inte helt ovanligt att en match tar slut efter 20 sekunder typ.. hur kul är det?
Visst det är "explosivt" osv... Men man vill ju se en MATCH!

Personligen ser jag hellre thaiboxare och liknande i K1. Blomkålsöron jämfört med en välriktad spark mot huvudet, hur kan ni ens jämföra? :)

Vet inte ens om det är "MMA" ni vill kalla det men.. Det är ju innegrejen nummer ett nu inom kampsport verkar det som. Det går på TV ständigt och man ser såna gym överallt i sthlm tycker jag.

"Stå upp som en man" - eller? :)

"Den tjocka killen i Trippel Ett"