I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

F1 - Säsongen 2009.

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2009-02-08 16:16

F1 - Säsongen 2009.


Det börjar dra ihop sig! 48 dagar kvar till Australiens GP.

Griden ser i stort sett likadan ut som förra året, bortsett från några små (en stor) ändring:
-Vettel gick till Red Bull,
-Sebastien Buemi tog hans plats i Toro Rosso
-Honda is no more, vilket betyder att vi inte har nån Button eller Rubens att se på.

Vad tror ni? Kommer det bli en repris på förra året?
Jag tror Ferrari kommer floppa. Massa förtjänar inte att vinna, han förtjänar inte ett plats i det röda stallet. Kimi är väl inne på sin sista (eller näst sista?) säsong, har ingen motivation vilket vi såg förra året.
Hamilton kommer väl dominera som vanligt.
Men i år hoppas jag fan på Kubica, han var så nära förra året men allt fuckades pga dåliga beslut från depån(?)

Hur kommer Vettal att lyckas? Själv tycker jag att Red Bull var ett dåligt beslut. Toro Rosso var mycket bättre än Red Bull förra året. Både Vettel och Bourdais satte stallet på kartan. Red Bull körde med en avdankad veteran och en Webber som inte alls imponerar.

Men på ett sätt kanske det var bra att han (Vettel) gick över till Bull. Det är ett större stall. Gör han bra ifrån sig i år har han definitivt en plats i nått av top-stallen nästa år. Finns många platser han kan ta:

Piquets, Massas, Kovalainens eller Heidfelds.

Jaja, nu är det nog. Blev kanske lite mycket text, men det liksom flöt på.
Eran tur!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.