F1 - Säsongen 2009.
Det börjar dra ihop sig! 48 dagar kvar till Australiens GP. Griden ser i stort sett likadan ut som förra året, bortsett från några små (en stor) ändring: -Vettel gick till Red Bull, -Sebastien Buemi tog hans plats i Toro Rosso -Honda is no more, vilket betyder att vi inte har nån Button eller Rubens att se på. Vad tror ni? Kommer det bli en repris på förra året? Jag tror Ferrari kommer floppa. Massa förtjänar inte att vinna, han förtjänar inte ett plats i det röda stallet. Kimi är väl inne på sin sista (eller näst sista?) säsong, har ingen motivation vilket vi såg förra året. Hamilton kommer väl dominera som vanligt. Men i år hoppas jag fan på Kubica, han var så nära förra året men allt fuckades pga dåliga beslut från depån(?) Hur kommer Vettal att lyckas? Själv tycker jag att Red Bull var ett dåligt beslut. Toro Rosso var mycket bättre än Red Bull förra året. Både Vettel och Bourdais satte stallet på kartan. Red Bull körde med en avdankad veteran och en Webber som inte alls imponerar. Men på ett sätt kanske det var bra att han (Vettel) gick över till Bull. Det är ett större stall. Gör han bra ifrån sig i år har han definitivt en plats i nått av top-stallen nästa år. Finns många platser han kan ta: Piquets, Massas, Kovalainens eller Heidfelds. Jaja, nu är det nog. Blev kanske lite mycket text, men det liksom flöt på. Eran tur!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hoppas på vettel. men hur som hellst det kommer bli ett roligt år. Det är det alltid när det är formula 1. själv hoppas jag på hiedfeld. men jag tror nog att hamilton plockar detta år med eller kommer alonso att hota kanske i en nya renult. bara 42 dagar kvar tills vi får veta...
Intresset verkar vara lika med noll här, men jag tänker ändå uppa tråden. På Fredag drar det igång. Helvete vad taggad jag är! Kom igen, vakna nu förfan! Australiens GP, Melbourne 27-29 marsFredag Träning 1: Kl 02:30–04:00. Träning 2: Kl 06:30–08:00Lördag Träning 3: Kl 04:00–05:00. Kval: Kl 07:00–08:00Söndag Race: Kl 08:00 Viasat Motor sänder: Fredag: Kl 02:30–04:00 och Kl 06:30–08:00. Lördag: Kl 04:00–05:00 och Kl 06:55-08:15 (TV6 Kl 06:55-08:05). Söndag: Kl 07:30-10:30. Sammandrag i TV6 Kl 17:00-18:00.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har faktiskt ett rätt stort intresse, "håller" väll inte på någon direkt men jag till skillnad från många andra gillar Hamilton, ung, kaxig. Hoppas på att han ska få vinna i år.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
tycker allmänt illa om F1 men håller på hamilton för han ser ut och är nästan lika snabb som theo walcott
Hahahahahaha
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
tycker allmänt illa om F1 men håller på hamilton för han ser ut och är nästan lika snabb som theo walcott haha..
Kimi Räikkönen FTW
http://duckdown82.tumblr.com/
Pff, Kimi. Snubben vill ju inte ens köra F1. Kubica! I år tar han det.
Fittigt att tv6 inte visar direktsändningar iår.
Nej. Fittigt är att Viasat Motor har sålt ut sig som horor till Aftonbladet. Nu kan man inte gå inte på en lugn och stillsam sida och läsa om denna underbara sport. Utan man måste gå in på aftonbladet. Ni vet vad det betyder. Mer reklam än nyheter. Få fan epilepsi av skiten. Saknar forfarande Yao i tråden.
Fyfan vad fula bilarna har blivit!
Slicksdäck är också fula. Allt är fult med bilen i år :(
Hahaha, löjligt som fan!
Haha Button, haha sinnessjuk skit. Rymdbilarna dominerar
Underbart kval! Hoppas Brawn imponerar under race också, kan bli kul att se. Längtar som fan!
MYCKET impad av Brawn, men det är klart, med den mannen. Undrar om dom kör tok-lätta eller om Brawn har ett par ess uppdragna.
Det var ju helt space allting. Här kommer en grön bil, den ser sci-fi ut, men vad fan gör den..den leker med allt.
Brawnbilarna är fan snygga alltså :) Ser så ren och fin ut, men det kommer väl ändras när massa sponsorer kommer och kladdar på skiten :(
Tycker tvärtom, att den är fulast sett till "färgen" :) Skulle gärna se lite mera "flash" på den så att säga.
Så jävla vacker :D
Ännu snyggare nu när de har gula "däcklock" på.
Haha, däcklock. Men ni vet, navkapslarna om man säger så :P
Sjukt jävla race :D Haha, Ferrari är HELT borta. Kanske för mycket nya grejer för alla gamla rävar att hålla reda på? Noll koll idag iaf. Underbart kul race iaf, om detta fortsätter så kommer denna säsong blir så jävla kul att följa. Grattis Brawn GP, fortsätt smiska Ferrari :D Toyota visar sig väldigt starka. Startar från depån och slutar 3:a och femma. Mycket bra enligt mig.
Moderator
2009-03-29 21:07
Riktigt kul att se Brawns framgångar. ska bli en riktigt intressant säsong. tyvärr får jag leva med tv6 sammanfattningar och att se F1 på krogen, men det är väl bra kan inte supa ner mig lika jälva illa på lördagarna när det är race längre.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Detta blir Kubicas år! Fast det började inte så jävla bra! Vettel är ju helt från vettet höhö.
CAMPIONI!
I Helgen är det dags igen! Tider kommer här:Fredag 3 april 04.00, Viasat Motor: Malaysias GP - Träning 1 08.00, Viasat Motor: Malaysias GP - Träning 2Lördag 4 april 08.00, Viasat Motor: Malaysias GP - Träning 3 10.55, Viasat Motor: Malaysias GP - Kval, Söndag 5 april 10.30, Viasat Motor: Malaysias GP - Race
nu missade jag racet som gick förra helgen, men hörde att de blev dubbelseger för brawns bilar, men dem måste vänta till den 14 april för att få reda på att om dom får behålla segern eller inte? wtf? varför då för? jag fattar inte, någon som kan förklara vad som hände? ska inte missa den här helgens race för allt smör i småland... go kimi, fast du kan få sparken, go.
Sju stall har (tillsammans) lämnat in en protest mot Brawn GP, Totoya och Williams då de anser att deras diffusers ej följer reglementet och ger dessa 6 bilar klar fördel ute på banan. Domarna avslog protesten, men en överklagan lämnades in. 14 April kommer slutdomen. Gnällas ska det på en bil som är 1 sekund snabbare än Ferrari :D
Hahaha, KAOS i cirkusen nu alltså. Hamilton diskad, Ferrari bygger om sin bil så den blir lika snabbs om Brawn-bilarna, Renault går till attack mot Brawn och kallar dem för banditer som ljuger och bla bla. Gotta love F1! :D
Dieallot Finns det nån bra sida med information om allt bråk? Jag såg loppet i repris nu i natt. Jääävlar vilket roligt race, så ska F1 vara. Kommer bli kul i år.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
JP:
Jag kör med
Viasatmotor.se . Mycket info där. Ibland, om jag orkar läsa engelska, kör jag med
f1.com . Det är egentligen de enda två sidorna man behöver för att hänga med, men man kan även glida in lite på
f1bloggen.se också om man vill det.
Men jag måste säga att Viasat Motor har steppat upp ordentligt i år. Först har de Frida och Lill-Lövis på plats i Pit-lane vid varje lopp där de intervjuar förare, mekaniker och allt sånt. Under lopp så får man tillochmed intervjuer med stallsnubbar om vad de tycker om loppet osv.
Hoppas att det fortsätter så, det blir så mycket av sporten då.
Bara dumt av Ferrari att sätta på regndäck i det läget.
Haha, vilket jävla race! Det är därför vi svenskar gillar att snacka om väder så mycket! =D
Hahaha ;D Men skönt att regnet kom iaf, blev nästna irriterad när vädret spelar spratt på mig. Jaha, rödflagg också. Spännande.
det bästa med F1 i år är ju ändå att det är en riktigt tv sänding runt det. sen är det ju itne helt fel att det är mer racing i år än tidigare. hoppas det håller i sig så blir det nog den bästa säsongen på många år.
Bara dumt av Ferrari att sätta på regndäck i det läget. Hade ju i och för sig varit ett genidrag om regnet hade kommit samma var som han gick ur depon.
Ja, men nu gjorde det inte det. Alltså väldigt dumt.
Dirty-k Absolut, men en sådan chansning tar man inte om man inte absolut måste och då får man också vara beredd på att oddsen för att det ska gå bra är oerhört låga. Ferrari hade ingen anledning att ta den risken i det läget, de visste att de andra var tvungna att göra extra depåstopp också och kunde ha spelat det säkert. Men visst, hade den gått in hade det varit grymt snyggt av dem =)
Det var nått litet team som gjorde nått liknande förra året kommer jag ihåg. De låg väl typ på 12-15:e plats och regnet var på väg in. Eftersom de inte hade nått att förlora drog de in och satte på full wet och poff, regnet öste ner. Helt plötsligt låg de etta med många sekunders lucka till 2:an :)
Dieallot Exakt, i det läget ska man ju ta chansen, då måste man ta den. Men Ferrari med Kimi i bilen, njae, känns inte så. Synd att det fick brytas bara, det var ett grymt roligt race fram tills att det blev jet-ski tävling av allt. Jag har aldrig sett en mer lovande säsong av F1.
JP: Absolut. Kimi är så pass erfaren att han skulle kunna kört på mjuka däck med det lilla blöta som var (precis som alla andra gjorde). Men man måste lyssna på teamcheferna även när de tar dåliga beslut. Jag gnäller inte, jag gillar att se när det går och helvete för Ferrari och Mclaren :D
Dieallot Nä, jag håller med, jättekul att se det gå så bra för Brawn och roligt att se Red Bull stallets bil också.
Jag hoppas verkligen att den 14:e april inte blir ett negativt datum för Brawn och Toyota. Om det blir så att dessa team (även Williams) måste bygga om sina bilar så kommer de att hamna långt bak i fältet. De måste bygga om sina bilar och med noll möjlighet att testa bilarna kan det ta lång tid innan de får så pass bra inställningar som de har nu. Brawn-bilen är perfekt just nu och det skulle bli ett hårt nedslag om de måste börja om från början.
JP P24 Jag håller med dig fullt ut om det ville bara förtydliga att det hade varit ett genidrag. =)Dieallot jag tror faktist inte det kommer bli negativt. men man vet aldrig ferarri har så mycket inflyttande i denna sport. så man kan aldrig vara säker och jag hoppas verkligen att det blir tilllåtet för dem att köra vidare med sina bilar de har idag. skulle vara skit kul om ferrari släppt sin nya bil med sin difusier(hur det nu stavas) och de fortfarande fick rå pisk av brown. Måpste bara lägga ett beröm till vettel också.
Word Dirty. Men tyvärr. Ny teknik backad av muskler kan bara sluta på ett sett, back to basic. Alltså om ferrarin och mc-laren bilen anammar samma diffuser så blir det slakt, givetvis fattar jag att stallen kliar sig blodiga för att åstadkomma samma teknik, trots att dom lämnat in protest. Det man gillar med F1 är allt bakom kulisserna tillsammans med starten och stallorder under loppen:)
Det man gillar med F1 är allt bakom kulisserna tillsammans med starten och stallorder under loppen:) Haha, ja för det är ju ingen bra racing alls. De ligger ju bara bakom varandra och helt plötsligt kommer det en stallorder och vips så vinner någon vm...;P
VA?! Dubbel Toyota! Jag väljer alltid att missa de sjuka kvalen. Dubbel Toyota. Hajar ni eller? Shiiiiieeee.
Alltså, följer ni snacket kring cirkusen nått eller?
Ferrari meddelade idag att OM regeln om budgettak går in så kommer de inte köra F1 nästa år. Toyota, Red Bull (båda teamen) och BMW har sagt att även de kommer lämna om regeln blir allvar. Renault och McLaren gillar inte heller idén. Så vad har vi om FIA genomför detta? 4 team på gridden. 29:e maj ska teamen som vill köra nästa år ha lämnat in sin ansökan.
Det låter mer och mer som att FIA vill ta död på sporten, och jag tycker man borde sparka hela högen och anställa nya lirare med alla bestick i lådan.
It was confirmed that from 2010, refuelling during a race will be forbidden in order to save the costs of transporting refuelling equipment and increase the incentive for engine builders to improve fuel economy (to save weight). Hur kan man inte få tanka under race? Kommer racen kortas ner eller vadå? En fulltank räcker knappast till 50-60 varv.
Fan vad arg jag blir.
Plus att Äckelstones löjliga guldmedlajsförslag kanske kommer införas nästa, vilket betyder att den som vinner mest race under en säsong vinner VM, även om han inte har mest poäng när VM är slut. Trösta mig :(
RIP. F1.
Men vafan, om alla stallen är förbannade är det väl inte så jävla svårt för FIA att ändra sig? Ska de inte ta hänsyn alls till de som faktiskt utövar sporten? Och blanda in miljö i F1? Jag är helt med på att man kan ha lite miljötänk, åk tåg mellan racen och whatthefucknot, men racen ska inte begränsas av att inte få tanka, så jävla löjligt. Hoppas att stallens egen serie blir lika rolig som F1 var i år, för de reglerna som fanns i år är jag nöjd med, det har varit några roliga och spännande race.
Jag vet, det är skitlöjligt. Om ALLA stall säger att "vi vill inte ha såhär" så tycker man fan att FIA borde säga "Okay, det var en dum idé så vi tar bort den. Men istället sitter de där på mötena och säger "såhär ska det vara, vi bestämmer". Nu har det gått i botten alltihopa. Piratserien kommer att införas och den kommer troligtvis att bli tråkigare att se på tyvärr. Om man ens får se den dvs, vem av stallen ska köpa tv-rättigheter osv? Hur ska de ha råd att "köpa" banor att köra på. Det är mycket som måste fixas. Det kommer bli tufft. Tur är iaf att alla stora stall flyttar över till den serien, endast Williams och Force India stannar kvar i F1 eftersom det gick emot vad FOTA sa. Men vi får se vad som händer under hösten och vilka som står på griden i Australien. Tråkigt är det iaf att det ska bli såhär. Det som är F1 idag kommer formas till GP2 eller liknande skit.
Moderator
2009-06-20 12:41
verkligen, där dog det. finns det någon förutom de där cheferna som vill det här? jag som publik och stallen vill inte... VEM FAN VILL?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman