I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med träning & kost.

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2009-01-04 20:52

Hjälp med träning & kost.

Jag har varit en slacker hela livet och vet absolut ingenting om träning. Har alltid varit smal ändå. Men nu har jag fått en minimal "öl-mage" som jag vill bli av med och istället skaffa tvättbräda.
Men jag behöver hjälp med att lägga upp kost och träning.

Det jag främst tänkt fokusera på till att börja med är vikten (eller ja bli smalare). Men vill samtidigt bygga muskler, så jag måste hitta en bra balansgång.

Just nu käkar jag GI. Bara fullkorn och långsamma kolhydrater, struntar i om jag får i mig fett bara det är rätt sorts fett. Det gör att jag får en stabilare blodsockernivå och äter mer sällan. Har hört så mycket om GI, men är det verkligen rätt väg till att gå ner i vikt? Fettet är ju ändå massa energi jag måste göra av med.

Hur är det med kost tillskott? Hört att proteindrycker ska vara bra för att bygga muskler men det lär väll inte vara så lyckat om man vill gå ner i vikt?

Är det en riktigt dålig ide att använda effedrin eller bzp? Det skulle göra att jag orkade träna mycket mer och åt mycket mindre. Men kan väll vara muskelnedbrytande?

Hur bär jag mig åt på rätt sätt?

How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?