I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Boxning] Evander Holyfield vs Nikolaj Valujev 22.30 20/12 LIVE

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2008-12-20 12:22

[Boxning] Evander Holyfield vs Nikolaj Valujev 22.30 20/12 LIVE

Många tror att Evander Holyfield kommer vara chanslös mot Nikolaj Valujev. Men inte om man får tro Holyfield själv.
- Jag tror på allvar att mina chanser är goda. Storleken har ingen betydelse, säger legendaren inför lördagens stormatch.
Det klassiska ordkriget är i full gång inför lördagens tungviktsmöte om WBA-titeln. Evander Holyfield har haft titeln fyra gånger tidigare men väntas nu bli krossad av ryssen Nikolaj Valujev som är elva år yngre, 55 kilo tyngre och 27 centimeter längre.

Holyfield, 46, är dock inte orolig.
- Jag tror på allvar att mina chanser är goda. Storleken har ingen betydelse. Det handlar i stället om man hur man boxar, säger han till Sky Sports och fortsätter.

- Jag är inte nervös, utan bara förväntansfull. Jag ska visa folk att ålder inte är annat än en siffra.

Segraren i lördagens match kommer få försvara titeln mot Ruslan Tsjagajev som blivit lovad en chans att vinna tillbaka titeln då han tappade den på grund av skada.

Tungviktsmatchen i Zürich direktsänds på Viasat Sport med start lördag klockan 22.30.


Från ViasatSport.se



TUNG match, kommer blir riktigt spännande att se den.. Det jag undrar är om någon vet någon sportsbar i göteborg som sänder matchen på storbilds TV och där man dessutom kan äta gott och dricka gott??

peace

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.