I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför blir fotbollsspelare inte röda i ansiktet?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-11-16 17:18

Varför blir fotbollsspelare inte röda i ansiktet?

Jag kan inte erinra mig någon fotbollsspelare som blir röd i ansiktet under en fotbollsmatch. Hur kommer detta sig? Dödliga människors ansikten brukar ju färgas röda när de svettas.

???

(Inlägget ändrat av Midas 2008-11-16 18:42:01)

Opus är tvivelsutan sjukast på whoa och dessutom stolt över det. I verkliga livet är han nästan som alla andra, bortsett från att han är smart som fan. På internet gömmer han sig bakom hemliga identiteter för att ostraffat kunna göra det som han gillar allra mest: att driva folk till vansinne.

2008-11-16 17:24
De är vana vid högre press på kroppen och därför kan deras kroppar hantera temperatursökningen som leder till perspiration på ett bättre sätt, därför förhindras ofta rodnaden.
•pave paradise•

2008-11-16 17:48
varför gäller inte det hockeyspelare? ta t.ex. Kenny

2008-11-16 17:55
För att hockeyspelare i större utsträckning har gingervitus samt tjocka vadderade skydd på sig!
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-11-16 17:56
Jag skulle gissa på att det har med temperaturskillnaderna att göra på spelplanerna. Kenny Jönsson skulle dock med all säkerhet även bli tokröd om han lirade fotboll...
Men personligen har jag alltid varit rödare i ansiktet under/efter hockey än vad jag har varit när jag spelat fotboll.
•pave paradise•

2008-11-16 18:19
värmen i kroppen tar sig alltid ut på nått sätt, har du hela kroppen skyddad av kläder som vid hockey så är det klart ansiktet visar mer.
sen spelar man inte fotboll på is i en ishall heller... så huden blir inte konstant nedkyld av miljön man är i som vid en fotbolls match.

vafan, du blir ju inte röd i ansiktet så fort du svettas lite, men svettas lite mitt i vintern utomhus å kolla dig i en spegel sen... ganska logiskt svar på frågan bara man tänker efter lite

värdelös tråd... värt å göra en tråd på whoa av alla ställen över en fråga man kan hitta svar på direkt i en jävla sökmotor
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "