I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-06 12:40

NHL premiären

NHL startade i år sina premiär matcher i STHLM och Prag. Frågan är om de någonsin kommer spela i Sverige igen. Globen var ju ett skämt. Helt dött på läktarna. Jag måste bara fråga, vad e det för fel på er?

Redaktionschef

2008-10-06 12:52
Såg inte matchen, men det låter lite skumt. Att det är avslaget på Allstar-matcher och Foppas dreamteam (vad dom nu kallar sig) som spelar i Sverige ibland kan man väl köpa, men sånna här gånger borde ju alla fans i Sverige vara dom sitter på läktarna.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-10-06 13:53
I bästa fall fanns där något jubel när det blev mål.. överlag kändes det (publikmässigt) som om man kollade på golf.

2008-10-06 17:38
Tycker också det var jävligt dåligt..va inte på plats, men kollade på tv.. Biljetterna va ju hyfsat dyra + att de tog slut väldigt snabbt så jag antar att det var väldigt många företagsbiljetter. Sen var det nog en hel del familjer som va där också. Jag tror nog att många gick bara för att det var nhl, folk hade nog inte så stor koll på de olika lagen.. Det hade nog vart bättre drag om detroit, med en del svenskar, hade vart här för då känner ju publiken igen spelarna bättre.

Jag försvarar inte publiken på plats eller säger att dom hade bra anledningar, försöker bara hitta orsaken till att det var dåligt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-06 17:47
tycker att de borde typ annordna ett test av hockeykunskaper, och framförallt nhl-kunskaper om man ska få kirra en biljett till en sånan händelse, ;) såg massa rikemansbarn o pensionerär o barn o ja..inte för att de inte har rätt till att få gå på hockey, men nog hade de vart bättre stämmning om de va intresserade människor i hallen...tyvärr e väl inte nhl-följandet i sverige lika utbredd som de borde..tex på tvmatchen.se så va typ 60% av alla mest inne på premier league...typ 6 % nhl (!!!)

2008-10-06 20:22
ja av nån anledning så diggar svenskarna en massa tråk matcher som slutar 0-0, 1-0, 1-1. NHL kommer väl aldrig hit igen.. BTW det var utsålt men inte fullsatt vilket jag tyckte var svinigast eftersom jag inte fick tag på biljetter och så dyker en del dårskap inte ens upp.

2008-10-20 12:09
- Biljetterna sålde slut på släppdagen = massa pengar = NHL kommer definitivt hit igen.
- Sverige har ingen aktiv supporterkultur om faktiskt mår bra i någon sport alls. Hockeyn är medelmåttig i Sverige, liksom dess publik som är definitivt mycket mer intresserad av att se och njuta av spelet, oavsett vilken sport det handlar om, än att gapa och skrika och slåss på läktarna.

Stämningen var kass, för att matcherna var riktigt tråkiga. Done and done.
•pave paradise•

2008-10-20 12:48
lhabia

Ja så tråkiga matcherna var. De var fortfarande 10X roligare än vilken elitseriematch. Det var dålig stämning för att matchen gick i sthlm.

2008-10-20 13:10
Korosu:

Vem sa att det inte var roligare än Elitserien? Inte jag iaf.
Att den var tråkig betyder inte per automatik att den inte var roligare än Elitserien. För den var det, men ändå väldigt tråkig.

Jadu, vi borde hålla NHL-matcher i Luleå eller Jönköping eller Linköping. Eller varför inte Södertälje eller Ängelholm eller Timrå? Det var knappast bättre stämning under försäsongsmatchen mellan Ottawa och Frölunda liksom, så varför inte?

Du ser nog vart argumentet "Stockholms fel" inte håller.
•pave paradise•

2008-10-20 14:11
lhabia

Min poäng var då att i en tråkig elitseriematch så är det betydligt bättre stämning på läktarna än det var nu.

Det var betydligt bättre stämning i Frölunda än vad det var i sthlm. Tror faktiskt att draget hade varit betydligt bättre i t ex malmö eller göteborg men det är ju inget jag kan bevisa utan bara ren spekulation.

2008-10-20 14:19
Korosu:

Du spekulerar vilt, med andra ord....hm...låter bekant.
Hursomhaver, min förklaring till den dåliga stämningen finns kvar i tråden. Elitserien är tråkig och dålig, bägge NHL-matcherna var tråkiga och dåliga men ljusår bättre än Elitserien.
•pave paradise•