I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Boxning, fortsätta?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2008-09-07 03:40

Boxning, fortsätta?

Hej, jag höll på med boxning i 3 månader. Har alltid varit min stora dröm att hålla på med det o satsa rätt hårt osv. Men jag pallade inte dra ner mer tillslut. De använde inga sparringhjälmar eller något så för en nybörjare som mig resulterade varenda träningspass med en jävla massa näsblod och blod över hela tröjan. Detta hände väldigt ofta men jag tvingade mig själv att fortsätta gå ner och försökte inbilla mig själv att jag nog skulle bli bättre. Men jag sattes mot en av de bästa i klubben då också, så fortsatte det hela tiden. Var nu rädd för att sparras, fick skäll hemma efter varje pass när jag kom hem med hela tröjan full med blod osvosv. Anyways.. jag älskar det, kollar på youtubevideos och så varenda dag, boxning på Tv och allt som har med sporten att göra. Det finns en till klubb 4 mil därifrån jag bor men farsan vägrar, svårt att hinna efter plugget. Tränarna här var grymt tjuriga och jag kände mig aldrig välkommen när jag kom ner, de satsade mest på de som hållt på längre. Så dem skrattade mest eller blängde på mig när jag kom dit. Var ingen direkt stor klubb heller. Anyways, im done crying.. borde jag fortsätta och fortsätta att tro att jag kommer bli bättre även om jag inte hinner tränas upp nånting innan jag hunnit bli sönderslagen?

Ge tips är ni snälla.

Det är ju inte så att jag är mesig på något sätt, bara det att komma dit och sättas mot en "veteran" och bli sönderslagen varje träning blir tjatigt i längden. Jag kan ta smällar, inte så jag menar.

Tack! :)