I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ifk Göteborg - GAIS

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-08-25 22:48

Ifk Göteborg - GAIS

Nu börjar de närmar sig till sista derbyt på betongarenan, och vi möter ett svagt GAIS som förlorade mot kalmar med 1-4. Vi har även inte spelat så jävla bra på sista tiden. Jag hoppas på att vi vinner med 2-0 och sjunger ut dom på läktaren.

Stöd gais köp gaisblomman.

Gaisblomman är en insamling till förmån för GAIS ungdomsverksamhet. Bakom insamlingen står IFK Göteborg. De senaste 16 åren har inte IFK Göteborg förlorat ett enda derby mot GAIS. Med insamlingens hjälp hoppas vi kunna få lite mer motstånd och roligare derbyn i framtiden. Gaisblomman kostar 16 kr, allt överskott går oavkortat till GAIS ungdomsverksamhet. Sprid gärna budskapet till dina vänner.

Länk till http://www.gaisblomman.se/

A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE

2008-08-25 22:51
Ett svagt GAIS? Dom spöade nyss Bajen med 2 - 4. Måste ändå vara svagare att kryssa mot Norrköping än att torska mot Kalmar.
Vi är överallt!

2008-08-25 23:22
Men när man förlora med tre mål mot ett lag, så är inte dagsformen i topp.

Men ja kan hålla med dig om att vi spelade förjävligt

2008-08-25 23:22
Göteborgarna är runkbröder som vanligt och ska stötta varandras ungdomsverksamhet.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2008-08-25 23:28
Ok,men om du läser så står de varför vi stöttar deras ungdomsakademi.

2008-08-25 23:31
Som sagt, runkbröder. För min del får gärna bajen spela i korpen och aik ramla ur allsvenskan.

2008-08-26 03:29
rkellyone,
det är ingen ide att jag börjar förklara för dig vad humor är..

Förhoppningsvis så blir det planerade tifot lyckat för vår del, sista derbyt på betongklumpen skall man minnas även fast man aldrig vill dit igen.

Förhoppningsvis runt 30.000 pers och vinst för IFK med 2-0, ingen raket eller bengal lär stoppa detta göteborgs derbyt då vi inte har idioter på läktarn eller nån chans o nå plan då de är en fet jävla löparbana runt arenan =).
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-08-26 20:23
GAIS har precis passerat IFK när det gäller insläppta mål men innan nyligen så har vi legat ganska bra till där. Vi har dock inte producerat lika mycket mål, men ändå hållt oss på en helt okej nivå. Flera gånger har man varit besviken, men det är sånt man får tåla.

Att GAIS inte vunnit på 16 år mot IFK är verkligen helt otroligt, det är som att en förbannelse vilar över oss, men varje derby känner man sig lika taggad. Det beror på att det är så jävla festligt och spännande. Jag skulle bli innerligt ledsen om GAIS förlorade, det blev jag förra derbyt då vi spelade ut IFK ganska rejält.

Ska även bli kul att se hur ni presterar tifo-mässigt! Förra derbyt tycker jag vi vann helt och hållet i tifoväg, och vi förtjänade helt klart en vinst på planen också. Ses där!

2008-08-26 21:18
Men det lite tråkiga på dom senare derbyna är att det inte har varit så hög klass på tifon tex ni har haft samma tifo några gånger, vi har bara haft tråkiga tifon som har förstörts av idioter.

2008-08-26 22:41
Misstänker att derbyn på nya arenan kommer bli riktigt grymma.
soundcloud.com/iloice

2008-08-27 12:19
Jag tror att blåvtt kommer lungt vinna med 2-0 och äger sönder dom på läktaren och på planen. FORZA BLÅVITT

2008-08-28 22:21
Verkar som det kommer komma rätt så mycket folk hoppas det är en bra stämning aara

2008-08-30 20:23
Hoppet försvann lite efter senaste matchen mot Kalmar, men Kalmar är trots allt allsvenskans bästa lag just nu. Ifall vi spelar som vi gjorde förra derbyt så tror jag definitivt på vinst eftersom att Impotensen framför mål verkar ha försvunnit.

FRAMÅT GRÖNA SVARTA GÄNG!
413

2008-09-01 12:15
25000 tusen sålda hittils:)ser bra ut förhoppningsvis kommer vi över 30 tusen.
sen kommer blåvitt köra över lille lille lille bror med en sisådär 3-4 mål gissar jag.
läktarkampen är inte ens nån ide o ta upp för dom stackars 2-3 tusen gaisare som kommer dit kan bara bröla. tifokampen likaså, finns ingen klubb i götet som har någon klack o prata om förutom blåvitt såklart.Sen ryktas det om attt gm inte kommer våga sig ut idag igen,dvs som vanligt under matchdagar.LOL!!!!!!
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla!

2008-09-01 21:57
Antar att 16 åren av väntan är över för gas.

2008-09-01 22:08
Was blei det?
be the change

2008-09-01 22:28
haha så jävla bra! go gais :P
be the change

2008-09-01 23:33
grattis gais punkt.
soundcloud.com/iloice

2008-09-02 11:49
Haha! med tanke på gais-blomman så är det värt ännu ett haha!
 DIF!

2008-09-02 14:34
Svider det? Svider det? Svider det? Svider det? Nu är en punkt avklarad på min lista över saker som måste göras/ses innan jag dör!
413

2008-09-02 16:26
Jaha va ska man säga?!?

2008-09-02 18:56
Cera, ja det svider och irriterar rejält att se våra spelare gå in med total piss-inställning 3 matcher på raken, och visst svider det att förlora ett derby eftersom man får stå ut med en hel del människor i sin närhet som helt plötsligt fått luft i lungorna och börjat inbilla sig saker och ting.

i övrigt är det inte många som tar er på så stort allvar som ni verkar tro ibland haha, men grattis!

2008-09-03 02:16
soundcloud.com/iloice

2008-09-07 15:15
äktarkampen är inte ens nån ide o ta upp för dom stackars 2-3 tusen gaisare som kommer dit kan bara bröla. tifokampen likaså, finns ingen klubb i götet som har någon klack o prata om förutom blåvitt

IFK Tifot var det sorligaste jag sett, har ni ingen stolthet i era läktargrupper? Konfettikanoner från göteborgskalaset, herreminjesus.

måste kännts sisådär att se det här på andra sidan medan era 60.000kronors-pappersbitar falnade ner över ullevi

2008-09-07 16:08
Gästkrönika: Storebror trots allt

GÄSTKRÖNIKA I Metro läste jag igår, innan derbyt att Gajs målsättning inför säsongen var att placera sig på den övre halvan och slå Blåvitt minst en gång. Med andra ord, deras mål är att komma bättre än åtta och slå oss en gång på två möten. Detta säger ju en del om deras lillebrorskomplex. För oss är det snarare motsatsen för känns det som. I alla fall när man tittar på spelarna på planen. Förlusten har egentligen legat i luften rätt länge. Från att ha varit det bättre laget i derbyna det första året när Gajs gick upp i allsvenskan har man successivt spelat sämre och sämre mot detta mediokra motstånd. Igår satt man och undrade om de blåvita spelarna brydde sig alls.

Men det är inte det det ska handla om.

Det handlar om våran position som storebror. Egentligen blev jag inte så ledsen över förlusten. Säsongen har vart kör en längre tid, även om jag försökt hålla hoppet uppe hela sommaren. Det jag blir ledsen över är att se hur glada Gajsarna blev. De hade gjort det omöjliga liksom, de hade slagit stora stygga Blåvitt. Och helt ärligt tror jag att det har varit betydligt hårdare för alla gajsare där ute att år efter år behövt gå hem från Ullevi som förlorare. Att vara tvåa, eller trea hela tiden. Det måste vara surt.

Samma tankar kan föras till Elfsborg. Som ser matcherna mot Blåvitt som Derbyn. Är matcherna mot Gajs också derbyn då eller? Är ju en spontan fråga. Men hur som helst. Matcherna mot Blåvitt är årets matcher för dem. Deras lag är tyvärr rätt bra just nu. Med betoning på just nu. För även om Blåvitt gjort en fiaskosäsong i mitt tycke, så vet jag att vi kommer tillbaka. Vi är Blåvitt. Men Elfsborg däremot. Boråsarna lever med den ständiga vetskapen om att deras lag kanske aldrig blir lika bra igen som det är nu. Även om de flesta inte vill erkänna det, så är det så. Samma gäller väl framför allt Kalmar FF, som är en fluga om något.

Jag säger inte att dessa lagen kommer bli värdelösa lag om några år som aldrig vinner igen. Men risken finns.

Hur som helst. Gajsarna ser derbyt som mot Blåvitt som årets största match. Boråsarna ser ”derbyt” mot Blåvitt som årets största match. Ljungskile ser matchen mot Blåvitt som årets största match också för den delen. Nu är det ju så ironiskt att vi förlorat alla dessa matcher i år. Men vad säger det om dem? De andra lagen. De kan gnälla hur mycket de vill om att de är störst, för innerst inne vet de, lika väl som vi, att det inte är sant.

Jag har aldrig skickat några SMS till kompisar som håller på motståndarlaget efter attvi vunnit. Igår fick jag elva SMS på tio minuter. Det säger egentligen allt.

För Gajs är det större att vinna mot oss än vad det är för oss att vinna mot Gajs. Samma gäller Elfsborg. Visst, man vill ju alltid att folk och framför allt lillebröder ska veta sin plats, men att det betyder så mycket för dem att vinna mot oss visar bara hur underlägsna de känner sig mot oss. Förlusten mot Gajs var bara ytterligare en förlust mot en mindre och obetydlig klubb.

Det är en Elfsborgare som börjat skicka en massa konstiga mail och skit till mig och en annan som sitter och kommenterar min blogg hela tiden, som påstår att han tjänar nästan en miljon om året på att inreda båtar ”av modell större” runt om i världen. Inte nog med att killen antagligen inte ens är byxmyndig, men han visar ju på ett ypperligt sätt hur han inte känner sig tillräcklig i jämförelse med oss blåvita.

Så kära blåvita bröder och systrar. Gräm er inte över att Gajsare försöker få deras ”1-0 och slå bort bollen i 85 minuter”-seger att verka som ett VM guld. Vi vet vilka det är som är storebror och vilka som alltid kommer ligga i skuggan.

// Pihlbaoge

Baraben.com

Infuse, vad fan hade du väntat dig efter 16 års väntan? Fattar du inte hur jävla bra det känns? Det roliga är att väntan inte ens skulle varit så lång, vi har haft så jävla otur ibland.

Skönt att plocka ner massa jävla hybris-skadade muppar på jorden igen. Ni är trots allt inga jävla änglar, det är bara vad ni tror.

Ates talar dessutom stor sanning.

2008-09-07 16:36
tiamat, klart jag fattar att det känns underbart, har jag sagt något annat?

håller verkligen med om tifot, patetiskt och sorgligt av officiella ryggdunkarklubben Änglarna. Synd att Ultras fick ställa in sitt arrangemang, och att man fick stå ut med ett jävla eurovision-konfetti regn istället.

2008-09-08 11:24
Inte direkt, tänkte mest att många omkring dig antagligen pratar mycket om vinsten. Fel av mig att uttala mig om det dock, då jag inte vet vad fan dem har sagt. Men själva grejen att dem faktiskt pratar om det är i grund och botten baserad mycket på den extremt stora längtan många haft.