I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Boxningsklubbar Stockholm (vilken e bäst?)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-08-24 15:25

Boxningsklubbar Stockholm (vilken e bäst?)

Hej!

Jag är inte ett dugg vältränad, snarare tvärtom. fast jag inte ser så ut så har jag skitkass kondis och kunde för någon månad sedan bara göra 5 armhävningar på raken (knappt). Har hursomhelst bestämt mig för att börja boxas (kan göra 11 armhävningar nu ;) ) och försökt komma i form till det en aning. Kan inte påstå att jag lyckats någe vidare men det är verkligen något jag vill göra så jag kommer komma i form...tids nog.

Kan dock inte bestämma mig för vilken klubb jag vill gå på. De jag tittat på hittills (på deras respektive snygga och inte fullt så snygga hemsidor) är

Linnea
Djurgårdens IF
Narva

Först var jag helt inne på linnea och hade inte ens sett de andra men nu vet jag inte. Så, vad föreslår ni? Jag vill inte bara motionsboxas. Planen är att om jag verkligen satsar hårt som fan så kommer jag vara mindre värdelös om nåt år. Just nu suger jag antagligen ashårt och kommer bli utskrattad men whatever.

Vilken är bäst helt enkelt? Många tjejer är INTE en fördel, ju mindre desto bättre. Och ju mindre grupper desto bättre såklart.

Science Genius Girl

2008-09-15 10:31
DIF's klubb ser verkar ju schysst, har själv tänkt att testa där, men aldrig fått arslet ur soffan så att säga!
men tagga ner till dom olika klubbarna prata med tränarna, så kommer du nog få en känsla av vart du skulle trivas bäst :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-15 15:36
Hört att Linnea ska vara en rätt dålig klubb.
En kompis som gick där sa att lokalen var väldigt liten och att de som tränat under 2 år gick i samma grupp.
Alltså det fanns en tävlingsgrupp (måste ha tränat minst 2år) sen fanns det en blandad grupp..

Kan ha fel om det sista, men lokalen var som sagt väldigt liten och min kompis trivdes EJ.

Dif har jag dock bara hört bra saker om, de har jävligt många duktiga boxare och ska tydligen vara en av de bättre klubbarna i Sverige. Men sen har jag hört att de koncentrerar sig lite extra på sina "talang"-boxare..

Narva vet jag inte så mycket, har tränat med en kille som körde där förut och han var rätt duktig.. mer vet jag itne : )

Men jag rekommenderar DIF
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-09-15 15:38
Dif hade en kille i OS också, säger ju en del.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-09-15 17:59
förlåt för trippel posten men det visar sig att jag hade fel om Linnea angående hur grupperna såg ut.
AIK
ARSENAL

2008-09-16 13:10
Yeah, jag har varit på linnea nu och den lokalen var jäkligt liten. hade tänkt kika in på narva också nån dag och sedan kanske kolla DIF isf. Främst för att DIF är den dyraste klubben, mer än dubbla kostnaden jämfört med linnea (1300) och Narva (studenter betalar: 1200) .

När man väl lyckats dechiffrera hemside-layouten kan man faktiskt hitta ett träningsschema på narvas hemsida med numrerade pass, vilket kan passa fint när man är nybörjare och inte börjat samtidigt som de andra.
Science Genius Girl

2008-09-16 13:20
ähr, nä, så dyrt var det visst bara i min fantasi.
Science Genius Girl

2008-09-16 20:43
Jag tänkte börja köra inne i stan. Narva kändes mest lockande men fy fan vad dyrt det var och man måste köra massa nybörjar grejer och lektioner och sånt. Lät fett nördigt. Jag vill bara boxas och sparras mycket, så jag la ner det och köpte gymkort istället...

2008-09-16 22:49
Haha jobbigt med priset, är man under 18 betalar man dock 800 för ett helt år, det är RIKTIGT NICE. Ska ner till DIF nu i veckan eller nästa vecka, kan komma med en "recension" då om du inte själv har hunnit gå ner dit.
AIK
ARSENAL

2008-09-17 15:57
PrinsMio
Narva har ju studentrabatten iaf, en hel hundring tjänar man på den jämfört med Linnea ;)

Lollarn
Det hade varit skitfett, så posta gärna när du varit där! :)
Science Genius Girl

2008-09-17 19:47
Janeway: Ja, det kanske funkar för studenter, men jag är inte studerande :p Dessutom var det väl kö för att få träna där och nåt slags konstigt inslussning system som verkade onödigt komplicerat...

2008-09-18 17:54
Hrm? Kö? det visste jag inte. och vad för inslussningssystem?
Science Genius Girl

2008-09-19 01:44
Kö läste jag nog på deras hemsida har jag för mig...

Inslussningsystem har väl med kön att göra.

"Alla kan vara medlemmar i Narva BK (200:-/2008). Antalet samtidigt tränande är begränsat. Fungerande bokningssystem för medlemmar. Ingen gratis provapåträning för "vuxna". All träning sker på egen risk.
Ny medlem? Anmäl dig via Internet. Inbetalning via bg 5590-0153 eller pg 558143-4 eller kontant på klubben. Kvitto? Klicka här."

Man måste anmäla sig på internet osv.

2008-09-19 11:49
Ah, I see. lite segt. läste lite mer där och såg att deras inslussningssystem är något de programmerat själva. Vill inte vara en hater men frågan är om det är samma person som programmerat hemsidan? ;)
Science Genius Girl

2008-09-19 14:32
Haha, faktiskt... Riktigt b båda grejerna. Annars verkar det vara en soft klubb faktiskt. Hade gärna tränat där om det inte var så konstiga omständigheter..

2008-09-23 20:53
Jag åkte och tränade på dif idag med en kompis, vi kom till fel grupp och fick träna med flera sm medaljörer osv enligt tränaren och eftersom min kompis aldrig tränat nån boxning tidigare så tränade jag med honom hela träningen och satsade mer på att lära honom grunderna, så jag kan inte riktigt ge nån bra utvärdering av DIF, men skön källar lokal haha kändes old school och den låg på ett rätt bra ställe, 1 min från stationen.. det var många duktiga boxare i lokalen såg jag förresten

Ska dit med min kompis igen, vet inte när men då ska jag kolla på när han kör nybörjar passet och DÅ kan jag återkomma på riktigt :)
AIK
ARSENAL

2008-09-25 17:06
Oki, do that!
Science Genius Girl

2009-02-13 02:55
Jahaaa. NU är jag sugen på att börja köra igen :) Narva eller DIF är frågan...