Hur mkt tränar du?
Hur tränar du hur mkt tränar du, äter du någon efter, före eller eller/och under. Själv hatar jag att träna eller gymma rättare sagt, försöker klättra minst 2 ggr i veckan och gör väl lite armhävningar, sit-ups, lite hantlar och en hävstång, en sådandära chin up 2-3 ggr i veckan. Då kör jag ungefär 30-40min Med klättringen håller jag säkert på 2-3h Efter jag klättrat blir det oftast massa vatten en banan och en gainomax (håller tummarna på att den fungerar annars känner jag mig blåst) Hemma med hantlar och sånt så käkar jag det jag hittar i kylskåpet efteråt.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Med laget tränar jag två stycken 1½ timmes i veckan nu under försäsongen. Där blir det mest intervaller och anaerob träning genom att springa livet ur sig i sandtag/backar. Utöver det försöker jag hinna med åtminstone tre stycken styrkepass i veckan. Jag ser till att äta pasta innan träningen och havregrynsgröt efter. Dessutom brukar jag även ha med mig 1-2 bananer som jag kan trycka i mig under träningspassen.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Gym är ju det tråkigaste som finns fan, beundrar faktiskt folk som orkar gymma. Inte för den jobbiga biten, utan just för att det är så bull !
At the gates of Eternity...
håller nästan med dig där BC99 det är därför jag hittat ett substitut, Klättring! det knäcker.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Tränar bjj runt 4-5 gånger i veckan + 2 mma pass,träningarna brukar vara i ca 1.5h. försöker alltid äta innan träningen. Efteråt tar jag alltid en gainer direkt och när jag kommer hem brukar jag vänta 30 min innan jag käkar något större. Om vi säger att jag har träning 6, då käkar jag lunch runt 2 i skolan och äter sedan nåt mellanmål runt 4-5 för att sedan gå på träning, dricker vatten under hela dagen. så försöker jag iaf köra men nu under sommarlovet har det gått segt som fan med maten, allt kommer dock att ändras nu när skolan börjar :)
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
ibland gymmar jag 4 gånger i veckan, ibland 5, ibland 2... går upp o ner.. just nu pallar jag inte ett skit...
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Bakelse : Så du kan rekomendera det? Jag har funderat på något annat liknande, typ padla kanot eller något för att få muskler, men samtidigt någon sorts form av competetion.
At the gates of Eternity...
Jag tränar WuShu 3 ggr i veckan. Sen tränar jag hemma varje dag. Armhävningar av olika slag, för magen gör jag sit-ups, fällknivar och benuppdrag eller vad man ska kalla det för. Pull-ups/Chins av olika slag, rygglyft, samt lite andra grejer. Försöker gå ut och springa en gång i veckan också. Sen strechar jag varje dag också. Jag brukar käka havregrynsgröt (och massa mandariner) innan WuShun och sen riktig mat och massa ägg efter. Borde nog börja dra till gymmet men jag pallar inte/hinner inte/har inte råd.
BC99 P25 Jag rekomenderar det varmt, klättrnig är ju inte någon tävling egentligen men det anordnas också. Det går ju att pröva på också, känn efter om du gillar det, kostar en hundring för inträde och ett par låne skor.
Tränar fotboll 3 ggr i veckan X 90 minuter. Simning/Gym 2 ggr i veckan X ungefär 70-80. Ibland typ 20 minuter sen sätter jag mig i bastun. Äter bara 2 timmar innan träningen något stort sen sätter jag in en frukt eller något 1 timme innan. Efter så tar ja antingen en gainomax med frukt, min egen hemmagjorda proteindryck eller så en frukt. Sen går jag hem o äter sönder mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tränar typ 5-7 gånger i veckan. taekwondo 3-4 gånger och sen springa och styrketräna. vissa dagar tränar ja 2 gånger om dagen, på morgonen och på kvällen. anledningen till att ja tränar så mycket är att jag är arbetslös :P
Haters gon' hate...
Tänk på att det måste gå minst 24 timmar medan två pass som tränar en specifik styrkegrupp (ibland 72 timmar om det har varit ett stenhårt pass). Kroppen måste få chans att ersätta muskelceller som gått förlorade under träningen. Antalet celler som repareras är dock alltid större än vad det var innan träningen, därav förbättrar man sig successivt genom regelbunden träning. Att träna exempelvis överkroppens muskulatur två gånger samma dag (eller inom ett dygn) är direkt kontraproduktivt och gör att kroppen blir "övertränad". Muskulaturen bryts alltså ned istället för att byggas upp.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
jo det är sant. men dom dagarna jag brukar köra 2 gånger per dag kan t.ex vara springa på morgonen och sen köra tkd på kvällen. eller styrekträning på morgonen och tkd på kvällen. ifall jag har sprungit eller tränat tkd 3 dagar i rad brukar jag köra enbart styrketräning på den fjärde dagen för att låta benen vila etc. idag blir en sån dag med enbart styrketräning. jag har dock hört att kroppen återhämtar sig på 12 timmar om man springer. beror väl på längd och tempo och sånna grejjer också men kan det stämma någorlunda?
Haters gon' hate...
Som du säger så beror ju återhämtningstiden helt och hållet på intensiteten i det föregående träningspasset. Tar du ut dig totalt genom intervaller, eller springer långt med ett väldigt högt tempo, så kan kroppen behöva upp till ett dygn för att ersätta förlorade muskelceller genom kolhydrater, protein och fett.
mån-tis-tor i skolan ca 9-10.30 sen stå och skuta eller träna lite själv tills ca.11.30 sen med laget mån-tis-tor. 8-10x2 och 7-8på tisdagar sen själv hemma(gym) onsdagar typ 40min..
15-18 amerikansk fotboll, 18-19 gym Mån- Fre Lördag match, söndag off.. så tränar jag, jag är fan störst i världen också..
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
1-2 gånger i veckan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mån - gym + löp. ibland 2h handboll tis - 2h handboll ons - gym + löp tors - 2h handboll + löp fre - gym + 2h handboll lör alt. sön match
- mjölksyra är livet
gym tre ggr i veckan, o boxning nu då jag inte kan/får träna till MMA grejer
http://soundsof051.com/