I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur hårt är bjj jiujitsu?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-07-29 16:32

hur hårt är bjj jiujitsu?

Nån som kört brasiliansk jiujitsu och vet om det är hård träning eller om det är avslappnat? Jag har tränat thaiboxning förut och det var riktigt jobbigt oftast, men jag vettefan med bjj eftersom man ligger på mattan hela tiden verkar det som :/ jag vet inte. Nån som kört och kan rekomendera?
Tänkte mest som träning för att svettas och bli av med energi, alltså inte tävla helst. men sen är det ju ul att lära sig teknikerna.

mvh ran_hem

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-29 16:33
mycket bra allsidig träning... framförallt väldigt kul och jävligt tekniskt.. som nybörjare blir man helt slut efter lite sparring

2008-07-29 18:22
Ju duktigare folk är ju mer avslappnat blir det
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2008-07-31 19:55
sparring i BJJ/SW tycker jag är jobbigare än sparring i Thai/kickboxning....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-01 20:56
Jag har varken tränat bjj eller thai, men jag har kört både stående och mattfajt.
Det är alltid mycket jobbigare att köra på mattan än stående. Shit pommesfritt, man blir helt slut på nolltid.

2008-08-02 14:01
Det beror helt på, det är två olika typer av kondition. På mattan är det främst styrkeuthållighet medans stående blir mer kardiovaskulär träning.
Sen är det så att man oftast spänner sig mer när man brottas, helt i onödan, vilket påskyndar utmattning och mjölksyrebildning. Som sagt, ju bättre man är desto mer avslappnad är man och följden blir att man gör av med mindre energi.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2008-08-04 23:27
pungsvett och brösthår ingnidet i ansiktet är väl nåt av det sista jag kallar avslappnande, med gi kanske man slipper lite av det. om du tror att du inte ska bli trött efteråt så är du ute och cyklar (om du inte hoppar in på p12-gruppen möjligen)
http://www.kommandot.se/wp/

2008-08-05 03:34
sjukt jobbigt, man är helt utmattad efter sparringen, men det är väldigt roligt.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-08-05 19:35
Det beror helt på, det är två olika typer av kondition. På mattan är det främst styrkeuthållighet medans stående blir mer kardiovaskulär träning.
Sen är det så att man oftast spänner sig mer när man brottas, helt i onödan, vilket påskyndar utmattning och mjölksyrebildning. Som sagt, ju bättre man är desto mer avslappnad är man och följden blir att man gör av med mindre energi.

Right on.
Look with your own eyes - See with your own mind